נחשפה מרצדס EQE החשמלית

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 09 ספטמבר 2021
  • 0 תגובות

מרצדס הבטיחה להציג דגמים חשמליים חדשים במקביל לדגמים המוכרים בסגמנטים המרכזיים, וכעת הגיעה תורו של סגמנט הסלון עם הצגתה של מרצדס EQE החדשה, המקבילה החשמלית של מרצדס E קלאס. בניגוד לרכבי הפנאי החשמליים שהציגה מרצדס עד כה, מרצדס EQE החדשה מבוססת על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי אותה היא חולקת עם ספינת הדגל מרצדס EQS. המכונית החדשה תיוצר במפעלי מרצדס בעיר ברמן בגרמניה ועבור השוק הסיני במפעל בעיר בייג'ין במסגרת מיזם עם שותף מקומי.

מרצדס EQE

העיצוב החיצוני חולק מאפיינים רבים עם מרצדס EQS. החזית נמוכה וקצרצרה עם מכסה מנוע המטפס מעלה בחדות, ומשטח מושחר רחב עם אפקט תאורה אופציונלי ייחודי המתחבר אל הפנסים הקדמיים. צללית הצד נקיה עם משטח חלונות בצורת חצי ירח, חלונות נטולי מסגרת, ידיות דלתות שקועות, וקו מותניים עגלגל. דלת תא המטען קצרצרה בדומה למבנה החזית והיא משתפלת לאחור בזווית הדומה לשמשה האחורית. הפנסים האחוריים מחוברים באמצעות פס תאורה ובתחתית הפגוש משטח מושחר.

המידות החיצוניות דומות לאלה של מרצדס CLS. אורכה 4,946 מ"מ (11 מ"מ יותר ממרצדס E קלאס), רוחבה 1,961 מ"מ, וגובהה 1,512 מ"מ. בסיס הגלגלים נדיב ואורכו עומד על 3,120 מ"מ, 181 מ"מ יותר ממרצדס E קלאס.

מרצדס EQE

גם עיצוב תא הנוסעים מבוסס על האחות הגדולה ובהתאם האלמנט הבולט ביותר הוא מערך המסכים האופציונלי המשתרע לכל רוחב הדשבורד ומורכב למעשה משלושה מסכים נפרדים אשר נראים כמשטח אחד בזכות חופת זכוכית אחידה מעל כולם. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ', במרכז מסך מגע בגודל 17.7 אינץ', ומול הנוסע הקדמי מסך בגודל 12.3 אינץ' המאפשר צפייה בתכנים דינמיים גם בזמן הנסיעה. מצלמה הסורקת את פניו של הנהג במהלך הנסיעה מזהה הסטת מבט לכיוון המסך של הנוסע ומעמעמת את התוכן לטובת הבטיחות. מערך המולטימדיה של מרצדס MBUX מאפשר קבלת עדכונים מרחוק, ומצב בו הרכב מציג את עצמו ואת האלמנטים הייחודיים והבולטים בו. הרכב מאפשר הגדרת מצב נהיגה מיוחד עבור נהגים צעירים וגם עבור נותני שירות, עבור הובלת הרכב למרכז השירות או לחניה למשל.

מרצדס EQE

בשלב הראשון תוצע מרצדס EQE עם שתי יחידות הנעה. לגרסת הכניסה EQE 350 מנוע אחורי עם הספק מרבי של 288 כ"ס, סוללה בקיבולת 90 קוט"ש והנעה אחורית. טווח הנסיעה המרבי עומד על 660 ק"מ על פי תקן WLTP. נתוני ההספק של הדגם הבכיר טרם נחשפו. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירה מבין 3 עוצמות בלימה ומציעה גם מצב אוטומטי המתאים את עוצמת הבלימה לרכב מלפנים, מאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת, ומסוגל להביא את הרכב לעצירה מלאה. בהמשך יוצעו גם גרסאות הנעה כפולה.

מרצדס מעניקה ללקוחותיה שירותי טעינה המאפשרים טעינה מהירה המתחילה אוטומטית בעת חיבור שקע הטעינה, ללא צורך בהזדהות נוספת בעמדת הטעינה, וחיוב אוטומטי בסיום הטעינה. רשת הטעינה של מרצדס כוללת 530,000 עמדות טעינה ציבוריות ברחבי העולם, 200,000 מתוכן ב- 31 מדינות ביבשת אירופה. הלקוחות מקבלים חשבונית חודשית עם פירוט היסטוריית הטעינות.

מרצדס EQE

בתהליך התכנון הושם דגש על עידון הנסיעה בעזרת בידוד יעיל של רעשים ורעידות. המגנטים במנוע החשמלי מאורגנים בתוך גלילים בצורת פעולה המכונה 'חיתוך מתכת' המפחיתה רעידות ותנודות. מסביב לגל ההינע משטח מבודד המכיל חומר מוקצף, וחלקים מסויימים ימולאו בחומר מוקצף בתהליך הייצור. כאופציה יוצעו מתלי אוויר אדפטיביים. לטובת תמרון קל תוצע כאופציה מערכת היגוי לציר האחורי בשתי גרסאות – זווית היגוי של 4.5 מעלות או זווית היגוי של 10.0 מעלות. בתמרונים עירוניים ובמהירות נמוכה מופנים הגלגלים האחוריים בזווית נגדית לגלגלים הקדמיים בכדי להקטין את רדיוס הסיבוב, ואילו במהירויות גבוהות הם פונים בזווית מקבילה על מנת להגביר את יציבות המכונית.