נחשפה הונדה סיוויק Si 2022

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 20 אוקטובר 2021
  • 0 תגובות

הונדה חושפת גרסת Si ספורטיבית לדור ה- 11 של הונדה סיוויק סדאן המשפחתית. גרסה זו תתברג בין הגרסאות הרגילות לגרסת טייפ R הקיצונית. הדגם מיועד בעיקר עבור השוק האמריקאי, שבדורותיו הקודמים זכה לביקוש רב בקרב צעירים וחובבי שיפורים.

הונדה סיוויק Si

הונדה סיוויק החדשה אימצה מראה סולידי ביחס לדורות היוצאים וגרסת Si מוסיפה נגיעות ספורטיביות מעודנות. בחזית גריל קדמי מושחר עם שבכה ספורטיבית המעטרת גם את כונס האוויר התחתון. מהצד חישוקים קלים מושחרים בקוטר 18 אינץ', ואילו מאחור ספוילר מושחר על דלת תא המטען וצמד יציאות מפלט שמנמנות בקצה הפגוש. הרכב ישווק עם פנסי לד מלפנים ומאחור כסטנדרט.

גם בתא הנוסעים השינויים קלים וכוללים דיפונים וריפודים בגווני אדום ושחור, ריפודים עם תפרים אדומים, ופתחי מיזוג בגימור מתכתי עם עיטור בצבע אדום. המושבים הסטנדרטיים הוחלפו במושבי באקט ספורטיביים עם תמיכה משופרת, והנוסעים ייהנו ממערכת שמע משודרגת מבית BOSE הכוללת 12 רמקולים. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע מרכזי בגודל 9.0 אינץ' עם תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto בחיבור אלחוטי.

הונדה סיוויק Si

מתחת למכסה המנוע גרסה מחוזקת למנוע הטורבו בנזין המוכר של הונדה בנפח 1.5 ליטרים. כאן עם הספק מרבי של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ. המנוע משודך בלעדית לתיבת 6 הילוכים ידנית עם גז ביניים אוטומטי, ללא אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית. לטובת האווירה הספורטיבית מצוידת הונדה סיוויק Si במערכת פליטה משודרגת המגדילה את זרימת הגזים בכ- 27% ביחס לדגם הרגיל, וכוללת גם בקרת סאונד אקטיבית לטובת צליל מעורר.

בהונדה הקדישו תשומת לב גם לרכיבי השלדה על מנת לשדרג את התנהגות הכביש. הונדה סיוויק Si זוכה לבולמים קשיחים יותר ומוטות מייצבים מעובים. רכיבי המתלה העליונים ונקודות העיגון של הקפיצים חוזקו אף הם כדי להעניק קשיחות גבוהה יותר בעיקולים. גם צלחות הבלימה הוגדלו ביחס לדגמים הסטנדרטיים והרכב יגיע עם צמיגים ספורטיביים. בורר מצבי הנהיגה כולל בנוסף למצב הרגיל ולמצב ספורט גם מצב אינדיבידואלי המאפשר לנהג לבחור את כיול המנוע, ההיגוי, ותצוגת לוח המחוונים הדיגיטלי.

הונדה סיוויק Si

הונדה סיוויק Si כוללת את מערך הבטיחות המשודרג שהוצג עם הונדה סיוויק החדשה הכולל כריות אוויר קדמיות חדשות בצורת גלגל שתוכננו לאחוז את ראשיהם של הנהג והנוסע מלפנים בכדי להפחית סיכוי לפגיעות ראש קשות. המרכב תוכנן להתמודד טוב יותר בהתנגשות עם כלי רכב גדולים יותר בזכות מבנה חדש לקורות ולחומת האש המפרידה בין תא המנוע לתא הנוסעים. חלקים אלה תוכננו על מנת לספוג ולנתב את אנרגיית ההתנגשות אל המרכב כך שתשפיע פחות על הנוסעים ברכב. מערכות הבטיחות המתקדמות עושות שימוש במצלמה קדמית בלבד, ללא מכ"מ, אך על פי הונדה היא בעלת שדה ראייה ארוך ורחב יותר מהמערכת בדור הקודם שכללה מכ"מ.