קיה נירו החדש 2022 נחשף רשמית

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 25 נובמבר 2021
  • 0 תגובות

לאחר חשיפת איורים ראשונים בתחילת השבוע, חושפת היום קיה בתערוכת הניידות בסיאול את קיה נירו החדש 2022. מדובר בדור שני לקרוסאובר שהוצג בשנת 2016 וחלק שלדה ומכלולים עם יונדאי איוניק. בישראל זכה הדור הראשון להצלחה כבירה בגרסה ההיברידית ומאוחר יותר גם בגרסה ההיברידית הנטענת. לאחרונה הושק בישראל גם בגרסה חשמלית. 

קיה נירו 2022

ניכר כי קיה הפנימה את הביקורת על עיצובו הפושר של הדור היוצא, שנראה כרכב סטיישן מוגבה ולא כרכב פנאי מהשורה, ועל כן העניקה לדור החדש מראה מעט אגרסיבי ובולט יותר. בחזית ניתן לזהות יישום חדש לגריל אף הנמר של קיה עם שבכה עליונה דקיקה ועיטור כרום המשתרע לרוחב. פנסי החזית מציגים עיצוב מורכב עם חתימת תאורה ייחודית ונדחקו אל הפינות בדומה לעיצוב שפגשנו בקיה ספורטאז׳ החדש. מהצד נדמה כי עדיין מדובר ברכב נמוך למדי וקו הגג מזכיר את הדור היוצא, אך קורות C עבות בצביעה דו-גונית כפי שהוצג ברכב הקונספט קיה E-Niro, משתלבות עם הפנסים האחוריים הצרים והגבוהים לקבלת מראה ייחודי ומובחן. 

קיה נירו 2022

תא הנוסעים שואב השראה מקיה EV6 החשמלית. המסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגיטלי שוכנים על אותו משטח בעיצוב א-סימטרי. מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים פקדי מגע לשליטה בפונקציות מרכזיות, ובקונסולה שבין המושבים הקדמיים מתג התנעה ובורר הילוכים אלקטרוני בצורת חוגה. דיפוני הדלתות יוצרים מראה עוטף עם קווים הנמתחים אל עבר הדשבורד ומשטח מוגבה עבור פקדי החלונות.

קיה נירו 2022

בייצור חומרי הדיפון נעשה שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. כך למשל דיפון התקרה עשוי מטפט ממוחזר, ריפודי המושבים משלבים חומר העשוי מעלי אקליפטוס, ודיפוני הדלתות צבועים בצבע על בסיס מים, נטול רעלנים. 

בשלב זה טרם נחשפו פרטים טכניים אודות יחידות ההנעה שישמשו את קיה נירו החדש. בקיה מספרים כי יחידת ההנעה ההיברידית הנטענת שואבת נתונים ממערכת הניווט ומזהה כניסה לאיזורי מגורים וקרבה לבתי ספר ובתי חולים. בכניסה לאזורים אלו תעבור מערכת ההנעה למצב חשמלי באופן אוטומטי על מנת להפחית את זיהום האוויר. היא תעשה זאת גם בקרבה לבית ולמקום העבודה.