ג’ילי גיאומטרי C חשמלי 2021 במבחן

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 02 דצמבר 2021
  • 0 תגובות

רכב הפנאי החשמלי ג'ילי גיאומטרי C הינו הסנונית הראשונה בישראל של קונצרן הרכב ג'ילי. מדובר במותג הנמכר ביותר בסין בארבע השנים האחרונות, כשהוא סוגר את שנת 2020 עם כשני מיליון מסירות. קונצרן ג'ילי התחיל את דרכו בעולם הרכב בשנת 1998, וכיום רכבי הקונצרן נמכרים בשלושים מדינות ברחבי הגלובוס. אחזקותיו כוללות בין היתר שליטה מלאה בוולוו, פולסטאר ולוטוס, ואחזקת מניות במרצדס ובסמארט.

ג'ילי גיאומטרי C במבחן דרכים

ג'ילי גיאומטרי C
יתרונות טווח נסיעה, איכות נסיעה, תמורה למחיר
חסרונות פלטפורמה שאינה ייעודית לרכב חשמלי, מרווח טיפולים קצר

ג’ילי גיאומטרי C

סדרת גיאומטרי מהווה את המיתוג לדגמים החשמליים של ג'ילי והדגם גיאומטרי C נועד להתחרות בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים כדוגמת חלוץ הקטגוריה MG ZS EV המוצע במחיר דומה אך עם טווח קטן משמעותית. הטווח הרשמי של ג’ילי גיאומטרי C בגרסה הנבחנת 460 פרו עומד על 460 ק"מ כנרמז משמה. תג המחיר של הגרסה הנבחנת כשל משפחתית קומפקטית עממית ועומד על 142,900 ₪. גרסת הכניסה 350 עם טווח של 350 ק"מ מוצעת במחיר 133,900 ₪.

עיצוב ונוחות ג'ילי גיאומטרי C

ג’ילי גיאומטרי C אמנם ממותג כקרוסאובר קומפקטי אך העיצוב והפרופורציות מפספסות את המטרה במקצת, אף שכשלעצמו מדובר בעיצוב נאה ומודרני. הפלטפורמה מבוססת על רכב מונע בנזין שהוסב לרכב חשמלי. החזית כוללת שבכה אטומה ובמרכזה סמל המותג הדומה לסמל המגן של קאדילק, וגופי תאורה קדמיים הנמתחים לאחור ומתווים את קו המותניים המתעקל כלפי מטה בדלת האחורית. סף החלונות מעוטר כרום ויוצר מראה של גג צף, וידיות הדלתות השקועות נשלפות אוטומטית עם הקרבה לרכב. קו הגג משתפל לאחור, ומעל השמשה האחורית ספוילר נאה. גופי התאורה האחוריים מחוברים באמצעות פס תאורה, וכיתוב שם המותג גיאומטרי מופיע בדלת תא המטען כמתבקש בצו האופנה.

ג’ילי גיאומטרי C

איפור שטח בחיפוי פלסטיק שחור כהה נוכח בפגושים, בבתי גלגלים ובתחתית הדלתות. לגובה המוגבל ביחס לקרוסאוברים מתחרים יתרון חשוב להשגת מקדם גרר של Cd0.27 התורם להפחתת ההתנגדות לאוויר ובכך מייעל את צריכת החשמל. המידות והפרופורציות נעות בין רכב פנאי קומפקטי למשפחתית האצ'בק. אורכו של ג'ילי גיאומטרי C 4,432 מ"מ, רוחבו 1,833 מ"מ, גובהו 1,582 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,700 מ"מ.

ג’ילי גיאומטרי C

תא הנוסעים מעוצב בארכיטקטורת מפלס יחיד עם דשבורד הנמתח הרחק לפנים וכולל דקורציית צורות גיאומטריות המהוות מוטיב חוזר בעיצוב תא הנוסעים, ותצוגה עילית המוקרנת בגובה נמוך מדי לנהגים גבוהים. המפלס היחיד כולל במרכזו מסך מגע צף בגודל 12.3 אינץ' השולט במרבית הפונקציות, פתחי מיזוג, ומתגים לשליטה פיזית חלקית בבקרת האקלים. גלגל ההגה כולל שני חישורים ופקדי שליטה איכותיים למגע בעלי פידבק "אירופאי". לוח המחוונים דיגיטלי מינימליסטי בגודל 5 אינץ' המציג בגרפיקה בסיסית נתונים חיוניים בדבר הטווח הנותר והמהירות. הצג מעוגן לבסיס מוט ההיגוי ונע עימו, כך שאינו מוסתר על ידי גלגל ההגה בשום מצב. בין המושבים קונסולה צפה ומוגבהת עם בורר מצבי נהיגה בצורת חוגה, מתג התנעה/כיבוי, מחזיקי כוסות בעיצוב המוטיב הגיאומטרי, ומתחתיה תא אחסון פתוח.

ג’ילי גיאומטרי C

איכות החומרים טובה מאוד ביחס למחיר והדיפונים השונים במגוון מרקמים ובצבעים רכים. הדשבורד עטוי גומי רך וריפודי המושבים והדלתות עשויים קטיפה נעימה העדיפה לאין שיעור ביחס לריפודי העור הסינטטי הנפוצים. האווירה הכללית נעימה מאוד ומותירה רושם איכותי. סוככי השמש כוללים מסגרת תאורת LED לבנה, ולעת לילה נהנים מתאורת אווירה בשלושה צבעים.

ג’ילי גיאומטרי C

המושבים הקדמיים נוחים ומציעים כיוונון חשמלי אך ללא אפשרות כיוון של זווית בסיס המושב והתמיכה לגב התחתון. תנוחת הנהיגה טובה וקרובה יותר לרכב משפחתי מאשר לרכב פנאי מן המניין. לא פלא בהתחשב במרווח הגחון העומד על 140 מ"מ בלבד.

הכניסה והיציאה עדיפות במעט ביחס לרכב משפחתי הודות לקו הגג המוגבה וגם המרווח הפנימי נדיב ביחס למשפחתית מסורתית הודות לבסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ האחראי על מרווח ברכיים טוב גם לנוסעים מאחור. מדרגת הינע נמוכה המהווה תזכורת לפלטפורמה המוסבת, מאפשרת הסעת ילד במושב האמצעי בנוחות. עוד נמצאים מאחור פתחי מיזוג, שקע טעינה, משענת יד מתקפלת עם צמד מחזיקי כוסות, וחלונות כהים.

ג’ילי גיאומטרי C

כבר כמעט התרגלנו לתאי נוסעים מינימליסטים ולויתור על פקדים פיזיים לטובת שליטה דרך מסך מערכת המולטימדיה, אך בולט היעדרם של פקד עוצמת שמע פיזי פרט לזה שבגלגל ההגה, ופקד פיזי לכיול עוצמת הבלימה הרגנרטיבית. היינו שמחים גם לתמיכה בצימוד לסמארטפון (יש אפלקציית WAZE), ולהעברה אוטומטית למצב P (חניה) עם פתיחת דלת הנהג.

ג’ילי גיאומטרי C

פתרונות האחסון מגוונים ופרקטים, וביניהם תא עמוק מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, תא נוסף מתחת למשענת היד המרכזית, כיסי אחסון עמוקים בדלתות, ותא כפפות. תא המטען בנפח סביר של 417 ליטרים וקיפול המושב האחורי יביא לנפח של 1,308 ליטרים, אך מפלס ההטענה אינו שטוח. מתחת לרצפה נמצאים תאי אחסון נוספים וגלגל חלופי זמני שאינו שכיח ברכבים חשמליים.

ג’ילי גיאומטרי C

ההתנהלות העירונית נינוחה כמו בכל רכב חשמלי, עם תנועה חרישית נטולת ויברציות והעברות הילוכים, פונקציית HOLD בבלם החניה ורדיוס סיבוב מצוין. בניגוד לקרוסאוברים חשמליים מוגבהים המעמידים את כף המאזניים על שני טונות, ג'ילי גיאומטרי C קל מהם ב- 15% ואינו זקוק לכיול מתלים בעל מהלך ראשוני קשיח במיוחד. יחד עם יכולת שיכוך אירופאית ממש, מתקבלת יכולת ספיגת מהמורות מכובדת בהחלט ואף טובה מאירופאיות חשמליות מקבילות. יתכן שהחיבור לוולוו משלם דיבידנדים בעניין זה.

ג’ילי גיאומטרי C

שיכוך המתלים יחד עם בידוד רעשים ראוי השומר על תא נוסעים שקט עד מהירות תלת ספרתית, מאפשרים יכולת שיוט נינוחה. ג'ילי ציידה את הגיאומטרי C במערכת שמע מבית BOSE המספקת איכות סאונד משובחת שאינה טריוויאלית כלל ברמת מחירים זו.

ביצועים ג'ילי גיאומטרי C

יחידת ההנעה החשמלית כוללת מנוע קדמי סינכרוני תלת פאזי בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 150 קמ"ש. הביצועים חזקים הודות לכח הזמין והשקט, יותר מכל משפחתית קומפקטית בטווח המחירים הנתון. משקל כולל סביר של 1,685 ק"ג משפר את תאוצות הרכב.

ג’ילי גיאומטרי C

מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה החבוי בתפריטי מסך מערכת המולטימדיה משפר את הביצועים, ומקורות זרים אף דיווחו שגם המהירות המרבית מטפסת באמצעותו עד 170 קמ"ש, אך טווח הנסיעה במצב זה יתקצר בעשרות אחוזים. מצב אקו פלוס יעיל רק במצב חירום בו ימצא עצמו הנהג תר אחר עמדת טעינה ברזרבת האחוזים בסוללה, שכן המזגן אינו פעיל במצב זה.

ג’ילי גיאומטרי C

התנהגות הכביש אינה ספורטיבית, אך משקל נמוך ביחס למתחרים גורם לגיאומטרי C להרגיש קליל ולהגיב טוב יותר מרכבים חשמליים מקבילים. לצד זאת, הפספוס הגדול ביותר בפלטפורמה המוסבת מדגם הבנזין, כופה הנעה קדמית עם מנוע קדמי והתקנת סוללות במקום מיכל הדלק ולאורך תעלת ההינע. פלטפורמה חשמלית ייעודית יכולה הייתה לאפשר הנעה אחורית עם מנוע אחורי וחלוקת משקל אידיאלית יותר עם מרכז כובד נמוך, ובכך להקנות גם הנאה מנהיגה או לפחות אפשרות להתנהגות שובבה והורדה יעילה של הכוח לכביש. במקום זאת מתקבלת לחימת מומנט המוכרת מרכבים חשמליים בעלי זמינות כוח מאפס סל"ד, וצווחות צמיגים ביציאה במצערת פתוחה עד תום.

ג’ילי גיאומטרי C

יעילותה של מערכת הנעה חשמלית ונוחות השימוש בה נמדדת בין היתר גם בפעולת מערכת הבלימה הרגרנטיבית המהווה את השוני המהותי ביותר בחוויית הנוהג מול רכב בעירה. מערכת המאפשרת עצימות גבוהה מפחיתה מהנהג את מטלות הנהיגה, מאפשרת נהיגה מנהלתית באמצעות דוושה אחת, תורמת לטעינת הסוללה, וחוסכת בלאי ברפידות וצלחות הבלימה. ג'ילי גיאומטרי C מציע שלוש דרגות בלימה הניתנות לבחירה בתפריט במסך מערכת המולטימדיה. עצימות הבלימה המרבית גבוהה דיה בכדי לאפשר נהיגה מנהלתית כמעט מלאה באמצעות דוושה אחת. כברירת מחדל הבלימה הרגרנטיבית חוזרת בכל התנעה לעצימות בינונית ונדרשת כניסה לתפריטים בכל תחילת נסיעה בכדי להעביר לעצימות הגבוהה, בשל העדר במנופי שליטה נוחים בגלגל ההגה.

טווח נסיעה ג'ילי גיאומטרי C

ג’ילי גיאומטרי C 460 פרו כולל סוללת ליתיום-יון בקיבולת 70 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי העומד כאמור על 460 ק"מ בנסיעה משולבת על פי נתוני היצרן. טעינה מהירה מ- 20% ל- 80% תמשך 42 דקות בגרסה זו ותוספת של כ- 100 קילומטרים תושג בטעינה של כ- 13 דקות בעמדת טעינה מהירה על פי נתוני היצרן.

ג’ילי גיאומטרי C

בנסיעת המבחן אשר נערכה ברובה בתנאים מתונים עם כמה קטעי נהיגה דינמיים במצב ספורט, מזגן בטמפרטורת 23 מעלות ובלימה רגרנטיבית בעצימות הגבוהה ביותר, השגנו צריכת חשמל ממוצעת של 5.6 קילומטרים לכל קוט"ש, כלומר טווח נסיעה של 400 ק"מ בתנאי אמת. הנתון חסר תחרות ברכבים חשמליים שמחירם שמתחת ל- 175,000 ₪. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי מלא הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה ג'ילי גיאומטרי C

לטענת היבואן, מותג ג’ילי זוכה לשביעות רצון גבוהה לרכביו מונעי הבעירה בקרב קהל לקוחותיו ביחס לכלל המותגים האירופאים בסקרי J.D Power. היות ומדובר ברכב חשמלי, ניתן להסתמך על יתרונות האמינות המובנים הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה מורכב, תיבת הילוכים, משאבות דלק ורכיבים נעים אחרים. היות ואין צורך בהחלפת שמנים, מסנני שמן ודלק, מצתים ורצועות, גם עלויות האחזקה יוצאות נשכרות. אגרת הרישוי השנתית לרכב חשמלי זולה במיוחד ומחירה עומד על 530 ₪ בלבד.

ג’ילי גיאומטרי C

ג'ילי גיאומטרי C משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות של 8 שנים או עד 150,000 ק"מ לסוללה. כאופציה ניתן להוסיף אחריות מורחבת לסוללה למשך 8 שנים או עד 200,000 ק"מ. בניגוד לרכבים חשמליים רבים שאינם דורשים טיפול שנתי, ג'ילי גיאומטרי C נדרש להגיע למרכז השרות בתדירות של רכב בנזין, בכל 15,000 ק"מ או שנה. הטיפול הראשון במוסך היבואן בפתח תקווה כולל בדיקה כללית והחלפת נוזל תיבת הפחתה במחיר 960 ₪. הטיפול השני כולל בדיקה כללית והחלפת מסנן מזגן. הטיפול השלישי כולל בדיקה כללית בלבד במחיר 199 ₪. הטיפול הרביעי כולל החלפת נוזל קירור במחיר 860 ₪. בנוסף יש להחליף נוזל בלמים בכל 40,000 ק"מ או שנתיים במחיר של כ- 420 ₪. סך הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 2,857 ₪. כל המחירים כוללים עבודה ומע"מ ומשקפים עלות אחזקה נמוכה מהממוצע המקובל ברכבי פנאי עם מנוע בנזין, אך גבוהה ביחס לרכבים חשמליים אחרים שבדקנו. עם זאת, היבואנית מפצה על כך ומציעה לרוכשים חבילת טיפולים למשך 3 שנים או עמדת טעינה ללא עלות. בנוסף יקבלו הרוכשים מנוי לשנה לטעינה בעמדות EV-EDGE וחבילת גלישה לשלוש שנים.

ג’ילי גיאומטרי C

סל החלפים שבדקנו יקר משמעותית מהממוצע בסגמנט ואפשר להתנחם שאלו מכוסים בביטוח הרכב ושהבלמים מוחלפים בתדירות נמוכה ברכב חשמלי. עלות פנס קדמי מסוג לד 11,700 ₪, עלות פנס אחורי 6,318 ₪, עלות מראת צד קומפלט 6,318 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 674 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,357 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 30 ללא היסטוריית תאונות ושלילות במשך 7 שנים הינה כ- 3,500 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות ג'ילי גיאומטרי C

ארגון הבטיחות Euro NCAP טרם בחן את ג’ילי גיאומטרי C. אבזור הבטיחות זהה בשתי הגרסאות וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים ופונקציית מעקב אחר הרכב מלפנים, ניטור שטחים מתים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, חיישני חניה אחוריים, ולחצן מצוקה.

ג’ילי גיאומטרי C

תמורה למחיר ג'ילי גיאומטרי C

ג'ילי גיאומטרי C בגרסת הכניסה 350 פרו עם סוללה בקיבולת 53 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 350 ק"מ, מוצעת במחיר 133,900 ₪. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בין היתר כוונון חשמלי למושב הנהג עם זיכרונות, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 5.0 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי עם פונקצייתAuto Hold , תאורת אווירה, מערכת שמע מבית BOSE עם 8 רמקולים, גג זכוכית פנורמי, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת מימד במסך המרכזי, מצלמת תיעוד נסיעה, תאורת לד מלפנים ומאחור, מראות צד עם קיפול חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

גרסת 460 פרו הנבחנת בעלת טווח מוצהר של 460 ק"מ, מוצעת במחיר 142,900 ₪ וכוללת בנוסף כוונון חשמלי למושב הנוסע ומערכת תצוגה עילית. חבילת Bi Tone האופציונלית כוללת בנוסף ריפוד מושבים בעור סינטטי בצבע שחור, גג בצבע שחור וקליפרים בצבע צהוב.

ג’ילי גיאומטרי 460 מביא בשורה של ממש בתחום התמורה למחיר ומצליח להתבלט בין שלל הדגמים החשמליים המגיעים מסין בזכות מחיר נגיש ועממי, וכמובן טווח נסיעה ריאלי ושימושי של 400 ק"מ שטרם הוצג ברמת מחירים זו. הוא עושה זאת מבלי לוותר על אבזור עשיר, ביצועים טובים, עיצוב נאה, ואיכות מרכב ונסיעה ראויים בהחלט.

לא מדובר ברכב מושלם שחף מחסרונות, ותצורת המרכב הדומה ומרגישה יותר כמו רכב האצ'בק מוגבה מאשר קרוסאובר עלולה לפספס במעט את אהדת קהל היעד, אך כחבילה כוללת מדובר בהצעה חסרת תחרות ועל כך יעיד פנקס ההזמנות של היבואן שרשם למעלה מאלפיים הזמנות נכון לכתיבת שורות אלו יחד עם התור המשתרך באולם התצוגה של ג'ילי בתל אביב.

ג’ילי גיאומטרי C 460 פרו
מנוע מנוע חשמלי קדמי סינכרוני
הספק מרבי משולב 204 כ"ס
מומנט מרבי 31.6 קג"מ
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,432 מ"מ
רוחב כללי 1,833 מ"מ
גובה כללי 1,582 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
נפח תא מטען 417 ליטרים
קיבולת סוללה 70 קוט"ש
משקל עצמי 1,685 ק"ג
מהירות מרבית 150 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.7 שניות
צריכת אנרגיה משולבת (יצרן) 6.0 ק"מ\קוט"ש (WLTP)
צריכת אנרגיה משולבת (מבחן) 5.6 ק"מ\קוט"ש
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 460 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 400 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 142,900 ₪

ג'ילי גיאומטרי C 2022