סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
יצרנית האלקטרוניקה הסינית וואווי (Huawei) חושפת את רכבה הראשון - Aito M5. כצפוי מדובר ברכב בתצורת פנאי הזוכה לביקוש הגבוה ביותר בשוק הרכב הגלובלי, אך בניגוד להערכות, יחידת ההנעה אינה חשמלית טהורה אלא היברידית נטענת. וואווי אינה מייצרת את הרכב בעצמה אלא נעזרת ב- Seres הסינית המשווקת כעת בישראל את רכב הפנאי החשמלי סרס EV 3.
Aito M5 הינו רכב פנאי בגודל בינוני. אורכו 4,770 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,625 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,880 מ"מ. העיצוב החיצוני נקי עם חזית המשלבת גריל ענקי הכולל עיטורים אופקיים בשבכה הקדמית, ופנסי חזית צרים עם תאורה לד נאה. הדופן חלקה עם ידיות דלתות שקועות ומשטח שקוע במרכז הדלתות המעניק מראה מוצק. קו הגג גולש לאחור בסגנון קופה, ויחידות התאורה מאחור מחוברות באמצעות פס לד ומשטח פלסטיק שחור.
תא הנוסעים מציג מסך מרכזי ענקי בגודל 15.6 אינץ' ברזולוציית 2K, המריץ את מערכת ההפעלה הרמוני OS מבית וואווי. המסך יציג באופן קבוע סרגל קיצורי דרך המאפשר גישה בלחיצה אחת לפונקציות נבחרות כגון ניווט ומוזיקה, ויאפשר לנהג התאמה אישית של הכרטיסיות לפי רצונו. בניגוד לטסלה, וואווי לא מוותרת על לוח המחוונים והתקינה מאחורי גלגל ההגה מסך קעור בגודל 10.4 אינץ'. בתא הנוסעים משטח טעינה אלחוטית חזק לטלפונים סלולריים בתקן Qi בהספק 40W. הרכב יאפשר אינטגרציה עם מכשירי וואווי, למשל אפשרות לפתיחה והתנעה ללא מפתח באמצעות השעון החכם של וואווי. הרכב יתקשר גם עם מערכת הבית החכם של וואווי ויאפשר להפעיל מרחוק את התאורה והמיזוג בבית כדי לחוש בנוח מיד עם הכניסה הביתה. מעל תא הנוסעים גג זכוכית פנורמי הנפרש על פני שטח של 2 מ"ר.
וואווי אמנם טוענת כי הרכב החדש יתחרה בטסלה מודל Y אך כאמור לא מדובר ברכב חשמלי טהור אלא ברכב עם הנעה היברידית נטענת. בוואווי מציינים כי הוא ישתמש קודם במנועים החשמליים בלבד ורק לאחר שיתרוקנו הסוללות יופעל מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים כמאריך טווח. גרסת הקצה עם הנעה כפולה מציעה הספק מרבי של 489 כ"ס, מומנט מרבי של 93.3 קג"מ, ותאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.4 שניות.
טווח הנסיעה המשולב של הגרסה הבכירה עומד על 1,242 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני ו- 1,195 ק"מ על פי תקן NEDC, שניהם פחות מחמירים מתקן WLTP העדכני, כך שהטווח בפועל צפוי להיות נמוך יותר אך עדיין מכובד. הרכב מצויד בסוללה בקיבולת 40 קוט"ש המאפשרת טעינה מהירה מ- 20% ל- 80% תוך 45 דקות או טעינה ביתית מלאה תוך 5 שעות.
הרוכשים הראשונים יקבלו את הרכב כבר בחודש פברואר הקרוב, לקראת ראש השנה הסיני. מחירו של וואווי Aito M5 בסין יעמוד על החל מ- 250,000 יואן, כ- 39,000 דולר. לשם השוואה מחירו של טסלה מודל Y עומד על החל מ- 280,000 יואן בדומה למחיר גרסת ההנעה הכפולה של וואווי Aito M5 .
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025