וואווי מציגה רכב ראשון - Aito M5

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 27 דצמבר 2021
  • 0 תגובות

יצרנית האלקטרוניקה הסינית וואווי (Huawei) חושפת את רכבה הראשון - Aito M5. כצפוי מדובר ברכב בתצורת פנאי הזוכה לביקוש הגבוה ביותר בשוק הרכב הגלובלי, אך בניגוד להערכות, יחידת ההנעה אינה חשמלית טהורה אלא היברידית נטענת. וואווי אינה מייצרת את הרכב בעצמה אלא נעזרת ב- Seres הסינית המשווקת כעת בישראל את רכב הפנאי החשמלי סרס EV 3.

וואוויAito M5

Aito M5 הינו רכב פנאי בגודל בינוני. אורכו 4,770 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,625 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,880 מ"מ. העיצוב החיצוני נקי עם חזית המשלבת גריל ענקי הכולל עיטורים אופקיים בשבכה הקדמית, ופנסי חזית צרים עם תאורה לד נאה. הדופן חלקה עם ידיות דלתות שקועות ומשטח שקוע במרכז הדלתות המעניק מראה מוצק. קו הגג גולש לאחור בסגנון קופה, ויחידות התאורה מאחור מחוברות באמצעות פס לד ומשטח פלסטיק שחור.

וואוויAito M5

תא הנוסעים מציג מסך מרכזי ענקי בגודל 15.6 אינץ' ברזולוציית 2K, המריץ את מערכת ההפעלה הרמוני OS מבית וואווי. המסך יציג באופן קבוע סרגל קיצורי דרך המאפשר גישה בלחיצה אחת לפונקציות נבחרות כגון ניווט ומוזיקה, ויאפשר לנהג התאמה אישית של הכרטיסיות לפי רצונו. בניגוד לטסלה, וואווי לא מוותרת על לוח המחוונים והתקינה מאחורי גלגל ההגה מסך קעור בגודל 10.4 אינץ'. בתא הנוסעים משטח טעינה אלחוטית חזק לטלפונים סלולריים בתקן Qi בהספק 40W. הרכב יאפשר אינטגרציה עם מכשירי וואווי, למשל אפשרות לפתיחה והתנעה ללא מפתח באמצעות השעון החכם של וואווי. הרכב יתקשר גם עם מערכת הבית החכם של וואווי ויאפשר להפעיל מרחוק את התאורה והמיזוג בבית כדי לחוש בנוח מיד עם הכניסה הביתה. מעל תא הנוסעים גג זכוכית פנורמי הנפרש על פני שטח של 2 מ"ר.

וואווי אמנם טוענת כי הרכב החדש יתחרה בטסלה מודל Y אך כאמור לא מדובר ברכב חשמלי טהור אלא ברכב עם הנעה היברידית נטענת. בוואווי מציינים כי הוא ישתמש קודם במנועים החשמליים בלבד ורק לאחר שיתרוקנו הסוללות יופעל מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים כמאריך טווח. גרסת הקצה עם הנעה כפולה מציעה הספק מרבי של 489 כ"ס, מומנט מרבי של 93.3 קג"מ, ותאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.4 שניות.

וואוויAito M5

טווח הנסיעה המשולב של הגרסה הבכירה עומד על 1,242 ק"מ על פי תקן CLTC הסיני ו- 1,195 ק"מ על פי תקן NEDC, שניהם פחות מחמירים מתקן WLTP העדכני, כך שהטווח בפועל צפוי להיות נמוך יותר אך עדיין מכובד. הרכב מצויד בסוללה בקיבולת 40 קוט"ש המאפשרת טעינה מהירה מ- 20% ל- 80% תוך 45 דקות או טעינה ביתית מלאה תוך 5 שעות.

הרוכשים הראשונים יקבלו את הרכב כבר בחודש פברואר הקרוב, לקראת ראש השנה הסיני. מחירו של וואווי Aito M5 בסין יעמוד על החל מ- 250,000 יואן, כ- 39,000 דולר. לשם השוואה מחירו של טסלה מודל Y עומד על החל מ- 280,000 יואן בדומה למחיר גרסת ההנעה הכפולה של וואווי Aito M5 .

סרטון וואווי Aito M5