סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
שנת 2021 הסתיימה עם 289,291 מסירות של מכוניות חדשות, נתון המשקף עליה של 34.8% ביחס לשנת 2020 ושבירת שיא המסירות הקודם שנרשם בשנת 2016. הגידול במסירות מגיע על אף משבר הקורונה המתמשך והשלכותיו הכלכליות, וכן על רקע משבר השבבים המעכב את תהליכי הייצור וגורם לזמני המתנה ארוכים במסירות רכבים חדשים. גם השנה מותג הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא יונדאי אבל המכונית הנמכרת ביותר היא טויוטה קורולה שפתחה מבערים השנה והצליחה להגדיל באופן משמעותי את הפער בינה לבין יונדאי איוניק שהגיעה למקום השני.
השנה חל גידול משמעותי במסירת כלי רכב חשמליים בישראל, עם הגעת שפע של דגמים חדשים ובעיקר טסלה שהצליחה לסחוף אחריה אלפי לקוחות ישראלים חדשים. בסיכום השנה נרשם נתון שיא של למעלה מ- 10,000 מסירות של רכבים חשמליים והמספר צפוי לזנק באופן משמעותי בשנת 2022.
קיה פיקנטו מובילה בגדול את סגמנט המכוניות העירוניות. מכונית המיני הקוריאנית רשמה 11,877 מסירות, יותר מפי 2 מהדגם הבא אחריה, וגם זוכה בתואר המכונית השלישית הנמכרת ביותר בישראל. כמחצית מהמסירות הן של הדגם המעודכן עם תיבת ההילוכים הרובוטית. במקום השני יונדאי i10 עם 5,703 מסירות, אף היא עם תיבת הילוכים רובוטית. צמודה אליה במקום השלישי שברולט ספארק עם 5,038 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה פיקנטו | 11,877 |
| 2 | יונדאי i10 | 5,703 |
| 3 | שברולט ספארק | 5,038 |
| 4 | מיצובישי ספייס סטאר | 2,393 |
| 5 | סוזוקי איגניס | 1,720 |
יונדאי i20 היא מכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2021 עם 6,182 מסירות. במקום השני טויוטה יאריס עם 5,592 מסירות, 3,514 מהן של הגרסה ההיברידית. סיאט איביזה יורדת השנה למקום השלישי עם 4,686 מסירות. במקום הרביעי מאזדה 2 הוותיקה שמוכיחה שכוחה עדיין במותניה עם 3,276 מסירות, גידול משמעותי לעומת שנת 2020.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | יונדאי i20 | 6,182 |
| 2 | טויוטה יאריס | 5,592 |
| 3 | סיאט איביזה | 4,686 |
| 4 | מאזדה 2 | 3,276 |
| 5 | סוזוקי סוויפט | 2,006 |
טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל וגם המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל עם 16,916 מסירות לכל גרסאות המרכב, מתוכן רק 788 מסירות לגרסת הבנזין. יונדאי איוניק שתרד בקרוב מפס היצור ניצבת במקום השני עם 12,104 מסירות. בשנת 2022 תחליף אותה יונדאי אלנטרה הייבריד שהושקה לאחרונה ומעניין לראות כיצד היא תתמודד עם עושר גרסאות המרכב ורמות האבזור של טויוטה קורולה. במקום השלישי קיה נירו עם 7,736 מסירות, 4,429 מהן של גרסת הפלאג-אין הייבריד שנהנית מפופולריות גבוהה כרכב צמוד ממקום העבודה בזכות הטבת שווי שימוש משמעותית.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טויוטה קורולה | 16,916 |
| 2 | יונדאי איוניק | 12,104 |
| 3 | קיה נירו | 7,736 |
| 4 | סקודה אוקטביה | 6,686 |
| 5 | רנו מגאן | 4,187 |
יתכן כי מיהרנו להספיד את סגמנט המשפחתיות הגדולות שנהנה מעדנה מאז הושקה טסלה מודל 3 בישראל וכבשה אותו בסערה. הדגם רשם הישג חסר תקדים בשנים האחרונות עם 6,298 מסירות, יותר מסך כל שאר הדגמים בסגמנט. מרבית המסירות מגרסת SR פלוס הבסיסית עם 3,391 מסירות. 1,498 לקוחות בחרו בגרסת פרפורמנס כפולת המנועים שמציעה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.3 שניות, נתון מאיזור החיוג של מכוניות על. במקום השני יונדאי סונטה עם 2,574 מסירות. לאחרונה הצטרפה למבחר גם יונדאי סונטה בגרסת טורבו מוזלת שעשויה לסייע לה להגדיל את כוחה השנה. אל המקום השלישי יורדת מובילת הסגמנט של השנים האחרונות סקודה סופרב עם 1,821 מסירות. היא תוצע השנה בגרסה היברידית נטענת גם על ידי היבואן הרשמי, ויתכן כי זו תסייע לשפר את מקומה על הפודיום.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טסלה מודל 3 | 6,298 |
| 2 | יונדאי סונטה | 2,574 |
| 3 | סקודה סופרב | 1,821 |
| 4 | טויוטה קאמרי | 691 |
| 5 | מאזדה 6 | 428 |
קיה סטוניק הוא רכב הפנאי העירוני הנמכר ביותר בשנת 2021 עם 5,096 מסירות. במקום השני רכב הפנאי ההיברידי טויוטה C-HR עם 4,952 מסירות. סיאט ארונה שסובל מזמני אספקה ארוכים יורד מהמקום הראשון לשלישי, על אף שהצליח להגדיל את כמות המסירות לעומת השנה הקודמת עם 4,320 מסירות. בהמשך הטבלה נמצאים יונדאי וניו, יונדאי קונה, קיה סלטוס, סוזוקי קרוסאובר וסוזוקי ויטרה שמציגים נתוני מסירות נאים.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה סטוניק | 5,096 |
| 2 | טויוטה C-HR | 4,952 |
| 3 | סיאט ארונה | 4,320 |
| 4 | יונדאי וניו | 3,985 |
| 5 | קיה סלטוס | 3,520 |
רגע לפני שהוא מוחלף בדור חדש, קיה ספורטאז' עדיין רכב הפנאי המשפחתי הנמכר ביותר בישראל עם 8,065 מסירות. טויוטה ראב 4 היקר ממנו באופן משמעותי יורד למקום השני עם 6,835 מסירות, מתוכן 6,129 לגרסה ההיברידית ו- 391 לגרסה ההיברידית הנטענת. יונדאי טוסון במקום השלישי עם 5,040 מסירות אך במהלך השנה הוא יושק גם בגרסאות היברידיות מסקרנות שעשויות לשפר את המכירות. במקום הרביעי מאזדה CX-5 הוותיק עם 4,800 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | קיה ספורטאז' | 8,065 |
| 2 | טויוטה ראב 4 | 6,835 |
| 3 | יונדאי טוסון | 5,040 |
| 4 | מאזדה CX-5 | 4,800 |
| 5 | פיג'ו 3008 | 4,119 |
מיצובישי אאוטלנדר מחזיר לעצמו את הבכורה בסגמנט רכבי הפנאי 7 מושבים עם 4,942 מסירות, מתוכן 2,224 מסירות של הדגם החדש והמבוקש. במקום השני סקודה קודיאק שסובל מזמני המתנה ארוכים עם 3,935 מסירות. ניסאן אקס טרייל הוותיק במקום השלישי עם 2,901 מסירות. במקום הרביעי פיג'ו 5008 עם 666 מסירות.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | מיצובישי אאוטלנדר | 4,942 |
| 2 | סקודה קודיאק | 3,935 |
| 3 | ניסאן אקס טרייל | 2,901 |
| 4 | פיג'ו 5008 | 666 |
שנת 2021 תירשם כשנת מפנה באימוץ הרכב החשמלי בישראל, עם חציית רף 10,000 המסירות. השקת טסלה בישראל הייתה זרז לאימוץ הטכנולוגיה והפכה את הרכב החשמלי ממוצר משעמם למוצר נחשק וסמל סטטוס. לכך סייעו גם דגמים חדשים של מותגים ותיקים וכניסת מותגים סיניים חדשים שהביאו לגידול המשמעותי בכמות המסירות.
טסלה שולטת בטבלה בגדול. יותר ממחצית מהרכבים החשמליים שנמסרו בישראל השנה היו מדגם טסלה מודל 3 שרשמה 6,298 מסירות מאז הושקה פעילות המותג בישראל בתחילת השנה. במקום השני MG ZS EV עם 1,546 מסירות. במקום השלישי הישג נאה לאייווייס, יצרנית צעירה מסין שהצליחה למסור 431 רכבים מדגם אייווייס U5 למרות שפעלה מרבית חודשי השנה ללא אולם תצוגה.
אאודי e-tron, מוותיקי הרכבים החשמליים בישראל מגיע למקום הרביעי עם 227 מסירות. במקום החמישי פיג'ו 2008 החשמלי עם 168 מסירות. יונדאי איוניק 5 שנהנית מביקוש גבוה מגיעה למקום השישי עם 167 מסירות. מי שצפוי להיות אחד הרכבים החשמליים הדומיננטיים השנה הוא ג'ילי גיאומטרי C במקום השביעי עם 163 מסירות מאז ההשקה שהתקיימה לאחרונה, ואלפי הזמנות ממתינות, כולל כאלו מציי רכב גדולים הממהרים לאמצו. במקום השמיני יונדאי קונה EV שהציב תחרות משמעותית ליצרנים הסיניים ונהנה מהמוניטין של המותג הפופולרי. במקום התשיעי ב.מ.וו iX3 עם 154 מסירות בזכות מחיר אטרקטיבי ככרטיס כניסה לעולם רכבי הפנאי פרימיום החשמליים. את העשירייה הראשונה סוגר המתחרה הקרוב מרצדס EQC עם 152 מסירות.
לקראת סוף 2021 התקיימו מספר השקות של דגמים חשמליים מסקרנים כגון סקייוול ET5 וסקודה אניאק שטרם הספיקו לעלות על הכביש בכמויות משמעותיות. השנה הקרובה צפויה להביא עמה דגמים חשמליים רבים נוספים וגם מותגים חדשים מסין, אלה יכולים להפוך את הטבלה על פיה וליצור תמונה שונה לחלוטין בסיכום שנת 2022.
| מקום | דגם | מסירות מתחילת השנה |
|---|---|---|
| 1 | טסלה מודל 3 | 6,298 |
| 2 | MG ZS EV | 1546 |
| 3 | אייווייס U5 | 431 |
| 4 | אאודי E טרון | 227 |
| 5 | פיג'ו 2008 | 168 |
| 6 | יונדאי איוניק 5 | 167 |
| 7 | ג'ילי גיאומטרי C | 163 |
| 8 | יונדאי קונה EV | 156 |
| 9 | ב.מ.וו iX3 | 154 |
| 10 | מרצדס EQC | 152 |
| 11 | GAC GE3 | 151 |
| 12 | סרס EV3 | 142 |
| 13 | קיה נירו EV | 122 |
| 14 | מרצדס EQA | 116 |
| 15 | רנו זואי | 110 |
| 16 | מקסוס איוניק 5 | 104 |
| 17 | לקסוס UX300e | 103 |
| 18 | וולוו XC40 P8 | 97 |
| 19 | ניסאן ליף | 88 |
| 20 | פיאט 500e | 60 |
| 21 | פיג'ו 208 | 51 |
| 22 | אופל קורסה | 44 |
| 23 | פורשה טייקן | 42 |
| 24 | מיני קופר E | 40 |
| 25 | יונדאי איוניק EV | 39 |
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025