סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
בקיץ שעבר הכריזה יצרנית הפרימיום DS מבית קונצרן סטלנטיס כי החל משנת 2024 יצוידו דגמיה בהנעה חשמלית בלבד. ליין הדגמים הנוכחי של היצרנית כולל מכונית משפחתית, מכונית סלון ושני רכבי פנאי. מכונית הקונספט החדשה שמציגה DS כעת מעוררת ציפיות למכונית ספורט חשמלית חזקה במיוחד, אך בשלב זה היא מוגדרת כהצצה אל הטכנולוגיה והעיצוב של דגמי DS העתידיים.
כמקובל ב- DS, המכונית החדשה מציגה עיצוב אקסטרווגנטי המודגש עוד יותר בצבע המתחלף המעטר את המכונית בתמונות. החזית מציגה פנסים צרים עם פסי תאורת לד המורכבים מ- 800 נורות. הגריל מציג מראה תלת מימדי עם תאורת רקע מעוצבת וסמל DS במרכזו. חלקו האמצעי של מכסה המנוע צבוע שחור ומציג פתחי אוורור גדולים. ב- DS מציינים כי חלק מהרעיונות שהוצגו בעיצוב החזית יגיעו בעתיד אל פס הייצור.
הדופן קיצונית לא פחות עם פתחי יציאת אוויר מאחורי הגלגלים הקדמיים וכונס אוויר גדול מאחורי הדלתות. הגג הנמוך צבוע שחור והחישוקים הקלים בקוטר 21 אינץ' מציגים עיצוב מורכב. קו הגג משתפל לאחור ופסים בצבע שחור נמתחים אל עבר הזנב. הפנסים האחוריים מציגים תאורה עם גרפיקה בעיצוב יהלומים המאפיין את דגמי DS והזנב השחור מציג לראווה דיפיוזר אגרסיבי במיוחד. תמונות תא הנוסעים טרם פורסמו.
DS E-TENSE Performance מבוססת על שלדת מונוקוק עשויה סיבי פחמן. מערכת ההנעה הושאלה ממכונית המירוץ של DS המתחרה בליגת פורמולה E וכוללת שני מנועים חשמליים. הקדמי עם הספק מרבי של 335 כ"ס והאחורי עם הספק מרבי של 469 כ"ס. נתון ההספק המשולב עומד על 804 כ"ס. מערכת הבלימה הרגנרטיבית טוענת את הסוללה בהספק 600 קילוואט בעת בלימה, כך שהיא מסוגלת לאגור אנרגיה רבה במהירות ולשמש תחליף לבלמים. מערכת הניהול של הרכב מתוכננת כך שתבצע שימוש מיטבי באנרגיה זו והיצרנית אף מצהירה שמערכת בלימה סטנדרטית עם צלחות ורפידות מותקנת רק עבור מקרי חירום.
על פי הפרסום, הסוללה הקומפקטית מחופה במעטה סיבי פחמן ואלומיניום מורכב וממוקמת בחלק האחורי-מרכזי של המרכב כדי ליצור חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 בין הסרנים. הסוללה מצוידת במערכת קירור על בהרכב כימי המשלב קוורץ. נתון הקיבולת של הסוללה טרם פורסם.
על פיתוח DS E-TENSE Performance אמונה חטיבת הביצועים של המותג אשר אחראית גם על ייצור מכוניות המירוץ החשמליות המשתתפות במירוצי פורמולה E. מטרתה של המכונית ליישם את הידע והניסיון הנרכש במסלול לטובת תכנון מכונית הספורט החשמלית העתידית, ובין היתר להעביר אל פס הייצור טכנולוגיות חדשות תוך שילוב פתרונות לחסכון בעלויות הייצור. החל מהחודש יחלו נסיעות מבחן ברכב כשמאחורי ההגה ישבו נהגי המירוץ של DS. לאחר השלמת נסיעות המבחן יפורסמו נתוני הביצועים.
DS מבצעת מהלך מעניין והיא תציע בהמשך שני עותקי NFT של המכונית במכירה פומבית.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025