סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
ארגון J.D Power חושף את תוצאות סקר האמינות השנתי המודד את כמות התקלות הממוצעת לכל 100 כלי רכב בתקופה של 3 השנים הראשונות על הכביש בשוק האמריקאי. דייוויד אמודיאו, מנהל תחום הרכב העולמי בארגון J.D Power, מציין כי: "רבים מחזיקים בכלי הרכב שלהם זמן רב, כך שהאמינות לטווח ארוך היא מדד קריטי. חלק מיצרניות הרכב מציגות ביצועים טובים בהרבה לעומת אחרות במניעת התרחשות תקלות. במסגרת הסקר נשאלים בעלי הרכבים בעניין תקלות בתחומים שונים ביניהם מכניקה, קוסמטיקה חיצונית ופנימית, מערכות מידע ובידור, מערכות סיוע לנהג, וכל שאר המערכות האלקטרוניות בכלי הרכב".
קונצרן יונדאי מוטורס הכולל את מותגי קיה, יונדאי וג'נסיס כובש שלושה מתוך ארבעת המקומות הראשונים. קיה מטפסת שני מקומות לעומת הסקר הקודם וזוכה לראשונה במקום הראשון. ביואיק מטפסת 3 מקומות וניצבת במקום השני. יונדאי מזנקת 4 מקומות וניצבת במקום השלישי. ג'נסיס אף היא מבצעת זינוק של 4 מקומות וניצבת במקום הרביעי, ראשונה מבין מותגי הפרימיום. טויוטה יורדת מקום אחד וניצבת חמישית.
לקסוס שהובילה את הטבלה בשנה שעברה, יורדת 5 מקומות אל המקום השישי. גם פורשה יורדת 5 מקומות וניצבת שביעית. דודג' מבצעת זינוק משמעותי של 9 מקומות וניצבת שמינית. קאדילק יורדת 3 מקומות וניצבת תשיעית. את העשיריה הראשונה סוגרת שברולט שעולה 2 מקומות ביחס לאשתקד.
בהמשך הדירוג מיני במקום ה- 11, מאזדה במקום ה- 12, מיצובישי במקום ה- 14, ב.מ.וו במקום ה- 15 ופורד במקום ה-16, כולן עם פחות מ- 192 תקלות לכל 100 כלי רכב, שהוא הממוצע בסקר. מספר יצרניות יפניות הנחשבות אמינות, ביניהן ניסאן במקום ה- 20, סובארו במקום ה-22, והונדה במקום ה- 24, הציגו כמות תקלות הגדולה מהממוצע בסקר.
במקום ה- 29 אלפא רומיאו אשר ידועה במוניטין אמינות מפוקפק, ולפי הסקר כנראה שהוא מוצדק. במקום ה- 30 וולוו שיורדת 6 מקומות ביחס לאשתקד. במקום ה- 30 מותג המסחריות ראם עם נפילה של לא פחות מ- 14 מקומות ביחס לאשתקד.
בסוף הטבלה במקום ה- 32 מותג לנד רובר המצליח להצדיק את תדמיתו הבעייתית והגיע למקום האחרון גם בשנה שעברה עם 244 תקלות, אך השנה מציג 284 תקלות לכל 100 כלי רכב.
בדירוג הדגמים, זוכה פורשה 911 לציון הגבוה ביותר בסקר זו השנה השניה ברציפות, והפעם השלישית בארבע השנים האחרונות. את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות (בסטנדרטים אמריקאיים) מובילה טויוטה קורולה ואחריה שברולט קרוז ויונדאי אלנטרה. את קטגוריית המשפחתיות הבינוניות מובילה יונדאי סונטה ואחריה שברולט מאליבו וקיה אופטימה. את קטגוריית המכוניות הגדולות מובילה שברולט אימפלה ואחריה ביואיק לה קרוס ודודג' צ'ארג'ר. את קטגוריית רכבי הפרימיום הקומפקטיים מובילה ב.מ.וו סדרה 4 ואחריה אינפינטי Q50 ואאודי A5. את קטגוריית רכבי הפרימיום בגודל בינוני מובילה לינקולן MKZ ואחריה לקסוס ES. את קטגוריית רכבי הספורט הקומפקטיים מובילה מאזדה MX-5 ואחריה מיני קופר ויונדאי ולוסטר. את קטגוריית המכוניות הספורטיביות בגודל בינוני מבילה פורד מוסטנג ואחריה שברולט קמארו.
רכבי פנאי זוכים להתייחסות נפרדת. את קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים מוביל ביואיק אנקור ואחריו קיה סול וטויוטה C-HR. את קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים מוביל ביואיק אנוויז'ן ואחריו קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. את קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני מוביל יונדאי סנטה פה ואחריו טויוטה פור ראנר ופורד פלקס. מעל קטגוריה זו קיימת קטגוריית ביניים נוספת אותה מוביל באופן מוזר קיה סורנטו (אחיו של יונדאי סנטה פה שנמצא בקטגוריה נמוכה יותר) ואחריו דודג' דורנגו ושברולט טראוורס הגדולים ממנו.
את קטגוריית רכבי הפנאי פרימיום הקטנים מוביל לקסוס UX ואחריו מרצדס GLA. את קטגוריית רכבי הפנאי פרימיום הקומפקטיים מוביל לקסוס NX ואחריו לינקולן MKC וקאדילק XT4. את קטגוריית רכבי הפנאי פרימיום בגודל בינוני מוביל לקסוס RX ואחריו קאדילק XT5. את קטגוריית רכבי הפנאי פרימיום הגדולים מוביל פורשה קאיין ואחריו ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE.
ארגון J.D Power מפרסם את תוצאות הסקר מזה 33 שנים. המחקר מאחורי התוצאות הותאם לימינו כך שהוא מקיף את כל התכונות והטכנולוגיה הזמינים בכלי הרכב המודרניים. המחקר בודק 184 תקלות ספציפיות המתחלקות ל- 9 קטגוריות: בקרת אקלים, חווית נהיגה, קוסמטיקה חיצונית, פיצ'רים/פקדים/תצוגות, מערכת מידע ובידור, תא נוסעים, מערכת הנעה, מושבים, וסיוע בנהיגה - קטגוריה חדשה שנוספה בסקר האחרון. השנה השתתפו בסקר 29,487 נהגים, בעלים ראשונים של רכבים משנת 2019 לאחר שלוש שנות בעלות על הרכב.
המחקר בודק גם את שביעות הרצון ממצב הרכב לאחר שלוש שנות שימוש, והמשתתפים נשאלים האם הם מוצאים את רכבם מושך כעת כמו בעת רכישתו. בנוסף הם נשאלים אילו עדכוני אבזור ותוכנה בוצעו ברכב במהלך תקופת הבעלות. אנשי הארגון מוסיפים כי היחסים של הבעלים עם הרכב מגלים כעת דמיון לצרכנות טכנולוגית, כמו למשל בעלות על טלפונים סלולריים עם טכנולוגית עדכון מרחוק. הם סבורים כי על יצרניות הרכב לאמץ טכנולוגיה זו בצורה נרחבת כדי לתקן בעיות, לשפר תכונות, ולהוסיף יכולות כדי לשמור על הנהגים מרוצים. יצרניות שיעשו זאת בצורה הטובה ביותר יזכו ליתרון עצום.
ניתוח מעמיק יותר של ממצאי הסקר מגלה שדגמים של מותגים עממיים מציגים אמינות טובה יותר לעומת דגמים של מותגי פרימיום, והסיבה נעוצה ככל הנראה בעובדה שיצרניות פרימיום משלבות טכנולוגיה מתקדמת יותר בכלי הרכב ובכך מגבירה את הסבירות להתרחשות תקלות. לצד זאת, הציון שמקבלות יצרניות עממיות על איכות הבניה השתפר וכעת הוא תואם את זה של יצרניות הפרימיום. מערכות הבידור והמידע נותרו גם השנה התחום הבעייתי ביותר. 7 מתוך 10 התחומים עם כמות הבעיות הגדולה ביותר קשורים לקטגוריה זו, וביניהן תקלות בזיהוי קולי, תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, קישוריות Bluetooth, מחסור בשקעי טעינה או USB, מערכת ניווט מקורית קשה להבנה ולשימוש, מסכי מגע ותצוגה, ומערכות ניווט שאינן מדויקות או מעודכנות.
להלן הטבלה המלאה של דירוג אמינות מותגי הרכב:
| מקום | יצרן | כמות תקלות הממוצעת לכל 100 כלי רכב | שינוי ביחס לאשתקד |
|---|---|---|---|
| 1 | קיה | 145 | 2+ |
| 2 | ביואיק | 147 | 3+ |
| 3 | יונדאי | 148 | 4+ |
| 4 | ג'נסיס | 155 | 4+ |
| 5 | טויוטה | 158 | 1- |
| 6 | לקסוס | 159 | 5- |
| 7 | פורשה | 162 | 5- |
| 8 | דודג' | 166 | 9+ |
| 9 | קאדילק | 168 | 4- |
| 10 | שברולט | 171 | 2+ |
| 11 | מיני | 173 | 6+ |
| 12 | מאזדה | 179 | 2+ |
| 13 | לינקולן | 180 | 4- |
| 14 | מיצובישי | 183 | 1- |
| 15 | ב.מ.וו | 187 | 5- |
| 16 | פורד | 188 | 6+ |
| 17 | GMC | 192 | 8+ |
| הנתון הממוצע בסקר | 192 | ||
| 18 | מרצדס | 195 | 3- |
| 19 | ג'יפ | 201 | 5+ |
| 20 | ניסאן | 205 | 1+ |
| 21 | פולקסווגן | 217 | 7+ |
| 22 | סובארו | 226 | 5- |
| 23 | אינפיניטי | 228 | 0 |
| 24 | הונדה | 230 | 3+ |
| 25 | אאודי | 232 | 5- |
| 26 | יגואר | 233 | 4+ |
| 27 | קרייזלר | 240 | 2+ |
| 28 | אקיורה | 244 | 18- |
| 29 | אלפא רומיאו | 245 | 2+ |
| 30 | וולוו | 256 | 5- |
| 31 | ראם | 266 | 15- |
| 32 | לנד רובר | 284 | 0 |
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025