הכירו את גרסת הביצועים מרצדס EQE AMG

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 16 פברואר 2022
  • 0 תגובות

דגמי הביצועים של מרצדס העונדים את תגי AMG הנחשקים, הציעו תמיד מנועים חזקים במיוחד לצד יכולות דינמיות מעולות, בין היתר בזכות יחס הספק-משקל טוב והרבה אלקטרוניקה. מרצדס לא מתכוונת לוותר על הרווחים המגיעים מאותם דגמי AMG ומציעה גם את דגמיה החשמליים בגרסאות ביצועים עם הבטחה ליכולות דינמיות משובחות שלא יביישו את מותג AMG למרות המשקל הכבד של הסוללות המהווה חסרון משמעותי בתחום התנהגות הכביש שכה חשוב למכונית ספורטיבית. לאחר חשיפת מרצדס EQS AMG, מגיע תורה של האחות הקטנה מרצדס EQE AMG אשר צפויה להגיע לישראל ברבעון השלישי השנה.

מרצדס EQE AMG

חיצונית נבדלות גרסאות AMG מהגרסאות הרגילות באמצעות גריל קדמי עם צלעות כרום אנכיות, פגושים בעיצוב קרבי יותר עם גימורים בצבע שחור מבריק, ספויילר אחורי, וחישוקים בעיצובים ייחודיים. בתא הנוסעים הותקנו מושבי ספורט, הגה ספורט קטום, דוושות בגימור מתכתי, ומגוון תגי AMG.

מרצדס EQE AMG בגרסת 4Matic 43 מצוידת בצמד מנועים חשמליים, אחד בכל סרן, עם הספק משולב של 476 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 87.5 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 90.6 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 462-533 ק"מ לפי תקן WLTP. הדגם מגיע עם מטען פנימי בהספק 11 קילוואט ואופציה למטען בהספק 22 קילוואט. טעינה מהירה בהספק 170 קילוואט מוסיפה טווח נסיעה של 180 ק"מ תוך 15 דקות בלבד.

עבור חולי הגה באמת, מוצעת מרצדס 53 4Matic+ EQE AMG החמושה בצמד מנועים עם הספק משולב של 626 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 96.9 קג"מ המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. תוספת ההספק גוזלת מעט מטווח הנסיעה העומד בגרסה זו על 444-518 ק"מ לפי תקן WLTP.

ואם גם זה לא מספיק לכם, תוכלו להוסיף את חבילת AMG Dynamic Plus Package המקפיצה את ההספק המשולב לכדי 687 כ"ס ואת המומנט המשולב למספר תלת ספרתי של 102 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש בגרסה זו עומדת על 3.3 שניות והמהירות המרבית 240 קמ"ש.

מרצדס EQE AMG

מנועים חשמליים ידועים כחזקים אך גם כאלה שנוטים להתחמם במהירות תחת עומס קיצוני לאורך זמן. המנועים החשמליים במרצדס EQE AMG תוכננו על מנת לעמוד בדרישות הביצועים ומאפשרים תאוצות חוזרות בתדירות גבוהה הודות למערכת קירור משופרת ביחס למרצדס EQE רגילה, המשלבת בין היתר חומרים קרמיים יקרים.

למרצדס EQE AMG מספר מצבי נהיגה. במצב קומפורט תקבלו את טווח הנסיעה המרבי וההספק יופחת ב- 20%, במצב ספורט תקבלו 90% מההספק, במצב ספורט פלוס תקבלו את ההספק המירבי ויחודדו תגובות כל מערכות הנהיגה לטובת ביצועים מירביים, ובמצב סליפרי (לקרקע חלקה) יופחת ההספק ב- 50% כדי לאפשר נהיגה בטיחותית יותר.

מרצדס EQE AMG

בתחום הטעינה מספקת מרצדס מספר פ'יצרים שיעזרו להאריך את חיי הסוללה. ניתן לבחור בטעינת ECO המפחיתה את עומס הטעינה והבלאי לסוללה בעת טעינה בעמדות מהירות. ניתן לחמם או לקרר את הסוללה בדרך לעמדת טעינה מהירה כדי להגיע לטמפרטורה האופטימלית לטעינה בהספק המרבי. בנוסף מבטיחה היצרנית עדכונים מרחוק למערכת ניהול הסוללה כדי לשפר את יכולות הטעינה לאורך כל חיי הרכב.

כדי לפצות על היעדרו של צליל מנוע ה- V8 המהווה חלק בלתי נפרד מחווית הנהיגה בדגמי AMG המסורתיים, מציעה היצרנית מערכת המפיקה צליל מלאכותי ודרמטי בתא הנוסעים, המשדר אפקט של עוצמה חשמלית.

סרטון מרצדס EQE AMG

על מנת לספק התנהגות כביש ספורטיבית כיאה לדגמי AMG, מצויידת מרצדס EQE AMG בבולמי אוויר אדפטיביים, במתלים מחוזקים ומשופרים, מוטות מייצבים מעובים, ומערכת היגוי אחורית. כאופציה מוצעים צמיגי מישלין פיילוט ספורט EV אשר פותחו במיוחד לרכבי ספורט חשמליים.

על הבלימה של המסה הכבדה שמשקלה 2,525 ק"ג אמונים צלחות בקוטר 415 מ"מ עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים וצלחות בקוטר 378 מ"מ עם קליפרים בעלי בוכנה אחת מאחור. מערכת בלמים קרמיים משופרת מוצעת כאופציה בשילוב חישוקי 21 אינץ' במקום חישוקי 20 אינץ' המגיעים כסטנדרט. בנוסף לדגם מערכת בלימה רגנרטיבית עם 3 עוצמות לבחירה ואפשרות לנהיגה בדוושה אחת.