נחשפו מפרטי קיה נירו בגרסאות PHEV ו- EV

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 22 פברואר 2022
  • 0 תגובות

אתר קיה בשוודיה חשף את מפרטי הגרסה ההיברידית הנטענת PHEV והגרסה החשמלית EV של קיה נירו החדש. הדור החדש של רכב הפנאי נחשף לפני כחודש והציג עיצוב חיצוני רענן, אך עדיין מזכירה הצללית רכב סטיישן מוגבה יותר מאשר ג'יפון אופנתי. תא הנוסעים עבר מהפך בסגנון תא הנוסעים של קיה EV6, מציג מראה רענן ועדכני, ועושה שימוש בחומרים ממוחזרים.

קיה נירו

במסגרת ההשקה נחשפו נתוני הגרסה ההיברידית שתעשה שימוש ביחידת ההנעה של הדגם היוצא הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 105 כ"ס, מנוע חשמלי בודד עם הספק מרבי של 43 כ"ס, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה קדמית. ההספק המרבי המשולב עומד על 141 כ"ס וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר.

קיה נירו

קיה נירו החדש יוצע גם בגרסה היברידית נטענת PHEV, שזכתה בישראל לפופולריות גבוהה בדור היוצא בעיקר בשוק המוסדי. גם גרסת ה- PHEV מבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 105 כ"ס, אך כאן הוא משודך למנוע חשמלי חזק יותר עם הספק מרבי של 83 כ"ס, וההספק המרבי המשולב עומד על 183 כ"ס. הדגם החדש יציע סוללת ליתיום יון בקיבולת 11.1 קוט"ש, לעומת סוללת 8.9 קוט"ש בדור היוצא, והוא צפוי להציע טווח נסיעה חשמלי מרבי של כ- 60 ק"מ על פי תקן WLTP, וזאת לעומת טווח נסיעה של 49 ק"מ בדגם היוצא.

קיה נירו

גם נתוני הגרסה החשמלית EV החדשה נחשפו. הדור החדש של קיה נירו יוצע עם מנוע חשמלי קדמי בודד עם הספק מרבי של 201 כ"ס, וסוללה בקיבולת 64.8 קוט"ש שתציע טווח נסיעה משולב שיעמוד על 463 ק"מ על פי תקן WLTP. מדובר בנתונים כמעט זהים לדור הנוכחי המציע הספק מרבי של 204 כ"ס וטווח נסיעה משולב של 455 ק"מ שהתגלה כריאלי במבחן הדרכים שערכנו לדגם. טעינה מהירה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תמשך כ- 43 דקות.

קיה נירו

יחידות ההנעה של קיה נירו החדש מציגות שיפורים קלים לעומת הדגם היוצא, ויתכן כי הן מרמזות שהדגם החדש הוא למעשה מתיחת פנים מסיבית ולא תוכנן מאפס כרכב חדש לחלוטין. גם הצמיחה הקלה במידות החיצוניות מאששת סברה זו. קיה נירו החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון השני של השנה.