מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
מיצובישי אקליפס קרוס החדש 2022, אשר הושק בישראל בנובמבר אשתקד, מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים קוסמטית הכוללת גם שדרוג לאבזור הבטיחות. מיצובישי אקליפס קרוס החדש 2022 משווק בישראל עם לא פחות משש רמות אבזור כולל אופציה להנעה כפולה, במנעד מחירים של 154,900 ₪ עד 185,900 ₪. יום נהיגה מגוון אשר נערך ע"י כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, הקנה לנו הזדמנות להתרשם מיכולתו של הדגם החדש בכבישי הצפון המוריקים.
למבחן התייצב מיצובישי אקליפס קרוס החדש ברמת אבזור אקזקיוטיב השנייה בהיררכיית רמות האבזור, הכולל את יחידת ההנעה היחידה המוצעת כרגע וכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 152 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT עם 8 יחסי העברה קבועים.
מתיחת הפנים אותה עבר מיצובישי אקליפס קרוס, מתמקדת בעיקרה בעיצוב החיצוני המיישר קו עם שפת העיצוב Dynamic Shield אליה נחשפנו באחיו הגדול - מיצובישי אאוטלנדר. החזית בעלת נוכחות רבה עם שבכה קדמית מושחרת, גופי תאורת LED דקיקים, וצמד אלמנטים דקורטיביים בצבע ניקל בוהק בצורת האות C, הכוללים בתוכם את גופי תאורת הדרך המפוצלים. מאחור כולל הדגם החדש חלון אחד לטובת שדה ראייה נקי יותר ביחס לחלון המפוצל בדגם הפורש, תוך שמירה על המראה הדינמי המתקבל באמצעות קו גג וקורה C המשתפלים בחדות בדומה לדגמי קופה. הפגושים החדשים הוסיפו 14 מ"מ לאורך הרכב, ומהצד ניתן להבחין באיפור השטח המתבקש. סקלת הצבעים כוללת בין היתר אפשרות לצבע לבן או אדום "יהלום", הנצבעים בשיטה רב שכבתית ללא תוספת מחיר לעת עתה.
תא הנוסעים נעים לשהייה ומעוצב בארכיטקטורה דו מפלסית עם סידור נוח הכולל צג מגע בגודל 9 אינץ' למערכת המולטימדיה המריץ ממשק מקומי טוב התומך ב- Apple CarPlay ו- Android Auto. מתחת למסך פקדי מערכת בקרת האקלים המפוצלת, ובין המושבים בורר הילוכים בתצורה קלאסית, מחזיקי כוסות, ופקדים לחימום המושבים. לצד חומרי דיפון איכותיים בחלקים העליונים, צורם למצוא פקדים שזמנם חלף בעשור שעבר, אך הנדסת האנוש פשוטה ויעילה, עם סידור פתחי מיזוג בגובה נכון ולוח מחוונים אנלוגי עם מחשב דרך פשוט ויעיל.
תנוחת הנהיגה שחשובה מאין כמותה לקהל היעד בסגמנט זה, טבעית ושולטת הודות למרווח גחון נדיב בגובה 204 מ"מ (193 מ"מ בדגם הפורש) ושלל אפשרויות כוונון למושב ולהגה. הכניסה והיציאה מלפנים נוחות, אך מאחור גבוהים ידרשו לכיפוף קל בשל קו הגג המשתפל. ישיבה במושב האחורי תהיה נוחה לצמד מבוגרים הודות לבסיס גלגלים באורך 2,670 מ"מ, ואלו יוכלו להטות את משענת הגב בטווח של 16-32 מעלות, ולהזיח את הספסל בטווח של 200 מ"מ. עוד מאחור שקע 12 וולט וחלונות כהים למעט בגרסת הבסיס, אך פתחי מיזוג שכה חשובים בארצנו אינם מוצעים כלל.
תא המטען סטנדרטי וכולל נפח טעינה של 341 עד 448 ליטרים התלוי במיקום הספסל האחורי, סף הטענה מעט גבוה, ומפתח סביר. ברצפתו נמצא גלגל חלופי. אבזור הבטיחות המשודרג כולל כעת כבר בגרסה הנבחנת בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה מאחור, עמעום אורות אוטומטי, והתרעה על סטייה מנתיב הנסיעה. תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב הנסיעה אינו מוצע כלל וחבל.
יחידת ההנעה המעודכנת שונמכה ב- 11 כ"ס בהספקה לטובת עמידה בתקנות זיהום האוויר המחמירות, אך עם הספק מרבי של 152 כ"ס ומומנט מרבי של 24.5 קג"מ מתקבלים ביצועים נאותים עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 9.3 שניות בגרסת ההנעה הקדמית. תיבת ההילוכים הרציפה בעלת 8 יחסי העברה קבועים מרגישה בשלה באופן מהותי ביחס לתיבות אחרות ובפרט מדגמים קודמים של מיצובישי. קל לטעות ולחשוב כי מדובר בתיבת הילוכים פלנטרית הודות לתחושה של העברת הילוכים ואפשרות לקיקדאון בעת עקיפה. הישארות ארוכה בסל"ד גבוה ורעש מנוע לא נעים, המוכרית מתיבות הילוכים רציפות, אינם קיימים כאן כלל, וניכר כי עקומת המומנט הזמין ויחסי ההעברה המתוכנתים מהווים פתרון הנדסי מוצלח.
נסיעה קצרה בדרכים עירוניות גילתה נוחות נסיעה מקובלת עם ריסון יעיל של בורות ושאר מפגעים, אך ביניהם ניתן היה לשמוע מדי פעם רעשי בולמים. בידוד רעשי הרוח והכביש טובים עד למהירות 100 קמ"ש, ומאפשרים יכולת שיוט נעימה המופרעת רק על ידי רגישות קלה לרוחות צד אשר שררו ביום המבחן הסוער. נהניתי מנהיגה בכבישי הצפון המפותלים הודות למנוע גמיש, מתלים אשר שודרגו במסגרת מתיחת הפנים, היגוי מדויק, ומנופי העברת הילוכים מזמינים בגלגל ההגה. צריכת הדלק עמדה על 11.5 ק"מ לליטר במהלך המבחן. לא נורא, ואופטימי יותר מנתון היצרן.
מיצובישי אקליפס קרוס פונה לנישה ייחודית בקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים, כשהוא מבדיל עצמו בעיצובו הדינמי אשר זוכה לנוכחות בולטת יותר במסגרת מתיחת הפנים. מערכת המולטימדיה לא מצטיינת, צריכת הדלק לא מרנינה, ומערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה נעדרת מאבזור הבטיחות, אך מהתרשמות ראשונית ניתן לסכם כי אבזור הבטיחות ואיכות הנסיעה אשר שופרו במסגרת מתיחת הפנים מביאים אל הסגמנט שחקן מעניין המחוזק במוניטין אמינות יפנית, עטיפה מצודדת וייחודית, ותמחור הוגן ביחס לאבזור המוצע בשלל הגרסאות.
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025