רכב הפנאי מזראטי גרקאלה נחשף רשמית

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 22 מרץ 2022
  • 0 תגובות

לאחר המתנה ארוכה מציגה מזראטי את רכב הפנאי השני של המותג - מזראטי גרקאלה אשר ניצב מתחת לאחיו הגדול מזראטי לבנטה ויתחרה בעיקר בפורשה מקאן אך גם בגרסאות הבכירות של מרצדס GLC וב.מ.וו X3. המותג האיטלקי מבטיח כי מזראטי גרקאלה יהווה בן לוויה נוח לנסיעות יומיומיות עם ביצועים מעולים וחווית נסיעה יוקרתית. הדגם יושק בישראל במהלך השנה.

מזראטי גרקאלה

מזראטי גרקאלה מבוסס על פלטפורמת ג'יאורגיו המשמשת גם את אלפא רומיאו סטלביו, ומושק עם שלוש יחידות הנעה לבחירה, כולן עם הנעה כפולה ותיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית ZF. לגרסת GT מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם מערכת היברידית קלה במתח 48V, הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות עם מנוע זו והמהירות המרבית 240 קמ"ש. לגרסת מודנה יחידת הנעה דומה עם הספק מרבי של 330 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ, המאפשרת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.3 שניות.

מזראטי גרקאלה

לגרסת טרופאו הביצועיסטית מנוע טווין-טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 530 כ"ס ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ. מדובר בגרסה מתונה של המנוע המשמש את מכונית העל מזראטי MC20. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות בגרסה זו והמהירות המרבית 285 קמ"ש. גרסה זו מצוידת במערכת לכיבוי צילינדרים בשיוט לטובת שיפור בצריכת הדלק וצמצום פליטת המזהמים, במערכת בלימה משופרת מבית ברמבו, ובדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. בעוד כשנה תצטרף למשפחה גם גרסה חשמלית מלאה המכונה Folgore עם סוללה בקיבולת 105 קוט"ש ומנוע חזק עם מומנט של כ- 81 קג"מ.

מזראטי גרקאלה

מזראטי ידועה בעיצוביה האלגנטיים ומזראטי גרקאלה לא שונה. העיצוב לא פורץ דרך או מעניין במיוחד אלא סולידי ומזוהה בקלות עם מותג הקלשון הודות לקווי המתאר הרכים, הגריל הקדמי, ושלושת פתחי האוורור על הכנפיים הקדמיות. הדגם מגיע עם חישוקי 19-21 אינץ' בהתאם לגרסה. אורכו הכללי של מזראטי גרקאלה עומד על 4,846 מ"מ, גובהו 1,670 מ"מ, ורוחבו 2,163 מ"מ (כולל מראות הצד). בסיס הגלגלים הנדיב הנמתח על פני 2,901 מ"מ ומבטיח מרחב פנימי מהטובים בסגמנט.

גם תא הנוסעים מציג עיצוב נאה אך סולידי למדי, כמו שאוהבים חובבי המותג. לראשונה מאמצת מזראטי ממשק משתמש מתקדם ונקי הכולל מסך מגע מרכזי בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע נוסף בגודל 8.8 אינץ' עבור תפעול מערכות נוחות שונות, ולוח מחוונים דיגיטלי. לראשונה מוחלף השעון האנלוגי המסורתי בשעון דיגיטלי, שאמנם נראה אנלוגי אך ניתן להתאמה אישית ומגיב בעת פקודות קוליות. מזראטי טוענת כי השעון החדש מציין את הקשר עם המכונית אשר "מקשיבה לנו כשאנו פונים אליה". הודות למיעוט הפקדים הפיזיים וריכוזם בגלגל ההגה לרבות בורר מצבי נהיגה ולחצן התנעה, נותר מקום למשענת יד רחבה עם תא אחסון גדול ומשטח טעינה אלחוטי.

מזראטי גרקאלה

מערכת המולטימדיה החדשה Maserati Intelligent Assistant (MIA) מגיעה עם מסך מרכזי באיכות Ultra HD בגודל 12.3 אינץ', הגדול ביותר ששולב במזראטי אי פעם. מערכת ההפעלה מבית גוגל מספקת חווית משתמש אינטואיטיבית, ניתנת להתאמה אישית, ומאפשרת הגדרת פונקציות שימושיות במסך הבית. בנוסף ניתן להגדיר במערכת עד חמישה פרופילי משתמש בהם ישמרו העדפות מוזיקה, בקרת אקלים, פונקציות בהפעלת הרכב, וכיוון המושבים והמראות. המערכת תומכת בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto עם חיבור אלחוטי. כמו מותגי פרימיום אחרים, גם למזראטי גרקאלה מערכת בקרה קולית בשפה טבעית. ניתן לומר "היי מזראטי, קבעי את הטמפרטורה ל- 21 מעלות" ללא צורך בלחיצה על כפתור להפעלת המערכת לזיהוי קולי.

תשומת לב הושקעה בפרטים הקטנים, ביניהם התפרים בריפודים ובדיפונים השונים, פריטי מתכת בחיתוך לייזר, מנופי העברת הילוכים בגימור אלומיניום מוקפד, שימוש בחומרים כגון עץ וקרבון, וגימורי כרום סביב השעון הדיגיטלי, פתחי האוורור ובורר מצבי הנהיגה. תאורת אווירה רכה מוסיפה אף היא לתחושת היוקרה.

מתלי האוויר המגיעים כסטנדרט בגרסת טרופאו וכאופציה בגרסאות ה- 2.0 ליטרים מציעים שש דרגות שיכוך בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. מהלך המתלה עומד על 65 מ"מ ומאפשר הגבהת מרכב של עד 30 מ"מ והנמכת מרכב של עד 35 מ"מ.