יגואר ולנד רובר מכריזות על יעדי קיימות

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 19 אפריל 2022
  • 0 תגובות

יגואר ולנד רובר, סמלים מובהקים של תעשיית הרכב הבריטית, נמצאים כבר קרוב ל- 15 שנה בידי טאטא ההודית. לפני מספר שנים הודיעו על איחוד בין המותגים תחת חברת אם בשם JLR. שתי היצרניות נמצאות כיום בפוזיציה בעייתית בתהליך המעבר להנעה חשמלית. יגואר הציגה את הדגם החשמלי הראשון מתוצרתה - יגואר I-Pace בשנת 2018 ונחשבה לחלוצה בקרב יצרניות הפרימיום, אך מאז קפאה על השמרים ולא הציגה דגמים חשמליים נוספים. מצבה של לנד רובר חמור אף יותר, משום שאינה מציעה אף דגם חשמלי כיום.

יגואר I-Pace

במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה השבוע הציגו יגואר ולנד רובר את אסטרטגיית הקיימות שלהם עם הבטחה להפחתה משמעותית בפליטת גזי החממה באמצעות תהליך חשמול מואץ של ליין הדגמים. במסגרת ההצהרה נמסר כי יגואר תהפוך למותג רכב כל חשמלי תוך 3 שנים ובשנת 2025 תחדל מלשווק רכבים עם מנועי בעירה פנימית.

לנד רובר ריינג' רובר

תהליך חשמול דגמי לנד רובר יהיה ארוך יותר. יצרנית רכבי השטח תציג דגם כל חשמלי ראשון בשנת 2024 ולאחר מכן תציג 6 דגמים חשמליים נוספים עד לשנת 2026. פרט מעניין שנמסר במסגרת ההצהרה הוא שכל הדגמים המוכרים של היצרנית יהיו זמינים גם עם הנעה חשמלית עד לסוף העשור הנוכחי אך לא נמסר תאריך יעד להפיכת המותג לחשמלי טהור כך שניתן לצפות כי הם ישווקו גם עם מנועי בעירה פנימית עם סיוע היברידי קל או עם מערכות הנעה היברידיות נטענות המשולבות בליין הדגמים כיום.

שתי החברות התחייבו להפחית את פליטת גזי החממה ב- 46% עד לשנת 2030. החברות הציבו גם יעד הגעה לאפס פליטה וניטרליות פחמן עד לשנת 2039, וזאת באמצעות שינוי תהליכי הייצור והתפעול, ועדכון שרשרת האספקה, במקביל למעבר לייצור כלי רכב נקיים מזיהום.