10 המכוניות הכי יפות בכל הזמנים

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 26 אפריל 2022
  • 0 תגובות

אם אתם קוראים את זה, כנראה שאתם אוהבים מכוניות בדיוק כמונו וחושבים שהן הרבה יותר מאשר כלי להובלת נוסעים. ודאי יש לכם פינה חמה בלב לכמה יצירות אומנות מוטוריות בודדות שאתם חולמים להציב בחניה, ולא בגלל שנהגתם בהן והתרשמם מהביצועים אלא רק בגלל איך שהן נראות.

10 המכוניות הכי יפות בכל הזמנים

ביצענו סקר בקרב חברי מערכת גיר על מנת לבחור רק 10 מכוניות שיכנסו לרשימת המכוניות הכי יפות בכל הזמנים. היו רק 2 כללים, ומותר היה לבחור רק מכוניות שיוצרו סדרתית, ורק מכונית אחת מכל מותג. הבחירה הייתה קשה אך הצלחנו לבנות רשימה של יפייפיות אמיתיות. לדרג אותן זה כבר יותר מדי, ואת זה נשאיר לכם. שתפו אותנו בתגובות כאן בסוף הכתבה מי היפה ביותר לטעמכם והאם יש מכונית יפה יותר שאתם הייתם מכניסים לרשימה.

פורשה קאררה GT לא רק נראית מדהים אלא גם מכונית על קיצונית ונדירה למדי עם תיבת הילוכים ידנית והספק של 605 כ"ס ממנוע אטמוספרי שמטפס ל- 8,000 סל"ד ומפיק צליל מהפנט. זו מכונית הפוסטרים של ילדי שנות האלפיים שהתאהבו בה ממבט ראשון ואפשר להבין מדוע. מדובר במכונית על אנלוגית טהורה עם עיצוב מוקפד במיוחד השם דגש על הפרטים הקטנים שמקנים לה מקום ברשימה זו.

פורשה קאררה GT

פרארי רומא היא אמנם מכונית הכניסה למותג העל האיטלקי ואולי ציפיתם שנבחר באחת המכוניות הבכירות של המותג אבל פשוט תסכלו כמה יפה הרומא. לטעמנו היא קלאסיקה מודרנית עם עיצוב שונה לחלוטין מהעיצובים האגרסיביים והמרשימים כשלעצמם אשר מאפיינים את שאר דגמי פרארי בשנים האחרונות. העיצוב כה אלגנטי ונעים לעין הודות לקווים עגולים ונקיים, מכסה מנוע ארוך, יחידות תאורה צרות ונמוכות, וקו גג מושלם. זו בהחלט הבחירה שלנו למכונית מודרנית לנסיעה יומיומית מפנקת או לבילוי בערב.

פרארי רומא

מקלארן P1 הינה ההיפר-קאר ההיברידית הראשונה של המותג עם 903 כ"ס, תאוצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 2.8 שניות ומהירות מרבית של 350 קמ"ש. מעבר להיותה יצירת מופת הנדסית ומכונית ביצועים בלתי מתפשרת, אף אחד לא יוכל להישאר אדיש לעיצובה המהפנט. רוב המכוניות ברשימה זו זכו להיכנס אליה בעיקר בזכות עיצובים קלאסיים שרק משתבחים עם השנים אך למקלארן P1 עיצוב ייחודי גם בהשוואה למכוניות על מתחרות, המזכיר מטוס קרב על גלגלים מבלי להיות מצועצע, עם חופה עגולה, כתפיים רחבות במיוחד, כונסי אוויר גדולים וכנף ענקית. כל הפריטים במרכב מיועדים לשיפור הביצועים ואינם מזוייפים.

מקלארן P1

למבורגיני מיאורה הייתה מכונית שלא נראתה כמותה בשנות השבעים והציגה לראשונה בעולם מרכב עם מנוע V12 מרכזי שהותקן מאחורי הנהג, סידור שהפך מאוחר יותר למועדף עבור מכוניות על עד היום. העיצוב העל-זמני אשר לטעמנו נותר אחד היפים גם ביחס למכוניות מודרניות, הושג בזכות פרופורציות מושלמות וקווים זורמים המעניקים למכונית מראה קרבי ומוצק ללא גימיקים מיותרים.

למבורגיני מיאורה

מרצדס 300SL נחשבת למכונית האייקונית ביותר של מרצדס ולאחת הנדירות והנחשקות בעולם. האגדה המוטורית הזו מבוססת על מכונית מרוץ שזכתה בלה-מאן 1952 והיא לא רק יפה בצורה בלתי רגילה אלא גם הייתה המהירה ביותר בזמנה עם מהירות מרבית של 260 קמ"ש. דלתות השחף המפורסמות לא נוצרו כדי להרשים אלא מדובר בדרישה הנדסית עקב סף דלתות גבוה במיוחד שלא איפשר התקנת דלתות רגילות.

מרצדס 300SL

יגואר e-type הינה יצירה קלאסית שהפכה לסופר מבוקשת בקרב אספני רכב מסביב לעולם. אפילו מר אנזו פרארי כינה אותה המכונית היפה בעולם כשראה אותה לראשונה. העיצוב הנקי והטהור עם מכסה המנוע הארוך מעניק למרכב מראה אלגנטי וייחודי שמצליח לסובב ראשים גם היום. יגואר נהנתה מהצלחת הדגם וייצרה את המכונית במשך תקופה ארוכה של 14 שנים בין 1961 ל- 1975 במרכב קופה וקבריולט.

יגואר e-type

ב.מ.וו 507 יועדה בעיקר לשוק האמריקאי והציגה אלטרנטיבה אירופאית איכותית למכוניות השרירים הפופולריות עם מרכב אלומיניום יפייפה בעבודת יד ותא נוסעים מוקפד וקלאסי כמו שב.מ.וו יודעת לעשות. השימוש בחומרים היקרים וההרכבה הידנית הפכו את המכונית ליקרה מדי ולכן ב.מ.וו הפסיקה את ייצורה.

ב.מ.וו 507

שברולט קורבט C2 הינה לטעמנו הקורבט המיוחדת מכולן. הדורות הבאים אמנם נאים וטובים יותר אך פחות יחודיים ביחס לשאר המתחרים. מכסה המנוע השטוח עם הפנסים המוסתרים והבליטות הכוחניות נראים מצוין. מאחור שמשה מפוצלת (בחלק מהגרסאות) וזנב מחודד התורם למראה האופייני. גרסת הקבריולט נוטפת סטייל ועושה חשק לתת גז.

שברולט קורבט C2

פורד מוסטנג משנות ה-60 היא ללא ספק מכונית הפוני המוכרת ביותר וזכתה למגוון גרסאות. גרסת השלבי משנת 1967 הינה לטעמנו היפה ביותר, ומאז שראינו אותה על המסך בסרט עקיצה ב-60 שניות כבשה את ליבנו לעד. זו המכונית שמזקקת ומייצגת את סגנון מכוניות השרירים האמריקאיות בצורה הטובה ביותר לטעמנו.

פורד מוסטנג

אלפא ג'וליה ספיידר הינה רודסטר קלאסית אשר יוצרה במשך כמעט 30 שנים בין 1966 ל- 1993. מדובר במכונית קלילה עם עיצוב חינני ושובה לב המשדר אווירת חופש. קל לדמיין את עצמנו מטיילים איתה בין הנופים היפים ובתי הקפה של איטליה.

אלפא ג'וליה ספיידר