נחשפה פרארי SP48 יוניקה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 08 מאי 2022
  • 0 תגובות

חושבים שלהיות בעלים של פרארי זה מיוחד? מסתבר שלא עבור כולם ההרגשה מספקת. לקוח ותיק של פרארי שבחר להישאר אנונימי לא הסתפק בדגמים הסטנדרטיים של המותג והחליט לעצב לעצמו מכונית מיוחדת שתיוצר במיוחד עבורו בעותק אחד בלבד. עלותה של המכונית הייחודית נאמדת בכ- 2 מיליון דולר ותהליך התכנון והייצור ארך למעלה משנה.

פרארי SP48

פרארי SP48 יוניקה מבוססת על פלטפורמת פרארי F8 טריבוטו. העיצוב החיצוני הייחודי נוצר בתהליך שכלל שימוש בטכנולוגיה מתקדמת עבור תצוגה תלת מימדית של מודל וירטואלי. החזית זכתה לעיצוב חדש לחלוטין ומציגה מראה עתידני. הגריל עם הפתחים הקטנטנים המשולב בפגוש מייצר מראה מקורי. קורות A נצבעו בשחור, ובשילוב משטח מושחר במרכז הגג הם מייצרים מראה של גג מפוצל מרחף. הויתור על שמשה אחורית, יחד עם ספוילר ומערך פנסים וכונסי אוויר צרים, מעניקים לזנב רושם שרירי ואגרסיבי במיוחד. יחידות התאורה הקטנות המשולבות בקצות הפגושים מרמזות על התאמה לתקינה אמריקאית.

פרארי SP48

העיצוב החדש חייב תכנון אווירודינמי מעודכן. כונסי האוויר בפגוש הקדמי ומתחת לפגוש האחורי מייצרים זרימת אוויר משופרת לטובת קירור המנוע. כונסי אוויר שנוספו מאחורי חלונות הצד אפשרו להקטין את אלה הממוקמים מאחורי הדלתות ומזרימים אוויר אל הרדיאטורים. סרח העודף האחורי המוארך מייצר כוח הצמדה רב יותר עבור הזנב.

פרארי SP48

פרארי לא חשפה תמונות של תא הנוסעים, אך ניתן לצפות בו בסרטון החשיפה של המכונית והוא שומר על המראה המוכר של פרארי F8 טריבוטו. ההבדלים ניכרים בעיקר בחומרי הדיפון והריפוד. בחיפוי המושבים והדיפונים משולב ריפוד אלקנטרה המחורר באמצעות לייזר, ומהחורים הקטנים בולט בד בגוון זהה לצבע החיצוני המייצר המשכיות בין העיצוב החיצוני לתא הנוסעים.

פרארי SP48

פרארי לא הזכירה פרטים אודות יחידת ההנעה וסביר להניח שהיא הגיעה מפרארי F8 טריבוטו המצוידת במנוע V8 טורבו בנזין בנפח 3.9 ליטרים עם הספק מרבי של 711 כ"ס ב- 8,000 סל"ד ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ ב- 3,250 סל"ד, ובתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בגרסת המקור מספקת יחידת ההנעה תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 2.85 שניות, תאוצה 0-200 קמ"ש תוך 7.8 שניות, ומהירות מרבית של 340 קמ"ש.