ריינג' רובר ספורט החדש 2022 נחשף

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 11 מאי 2022
  • 1 תגובות

לאחר חשיפת ריינג' רובר החדש מגיע תורו של ריינג' רובר ספורט, האח הספורטיבי במשפחה. הדור השלישי במספר מבוסס על פלטפורמה חדשה וקשיחה ב- 35% ביחס לדור היוצא. העיצוב החיצוני של ריינג' רובר ספורט מלוטש מתמיד ומזוהה בקלות עם המותג בזכות פרופורציות שריריות וצללית דינמית מרשימה ונקיה. מלפנים ומאחור הותקנו פנסים צרים ופגושים מעוגלים ומעודנים יחסית. מהצד ניתן לראות סרח עודף קדמי קצר, עיטור מושחר על הכנפיים הקדמיות, ידיות דלתות שקועות, וחלונות צד בהתקנה שטוחה ביחס לקורות הצד. בקצה הגג הנמתח לאחור ספויילר מוקפד וצמד אנטנות סנפיר, באחת מהן מותקנת מצלמה עבור המראה המרכזית הדיגיטלית.

ריינג' רובר ספורט 2022

תא הנוסעים מציג מראה יוקרתי ומינימליסטי בדומה לאחיו הגדול ריינג' רובר. המסך המרכזי הקמור בגודל 13.1 אינץ' נראה כטאבלט מרחף ומריץ את ממשק Pivo Pro עם משוב פיזי למגע, עדכונים מרחוק, ותמיכה בחיבור אלחוטי לממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 13.7 אינץ' משלים את האווירה ההיי-טקית. עוד מתגאה היצרנית במערכת טיהור אוויר Cabin Air Purification Pro עם מסנן ברמה של 2.5PM המונע חדירת ריחות רעים, וירוסים ואלרגנים שונים. למערכת השמע מבית Meridian עד 29 רמקולים ומנגנון ביטול רעשים מתקדם העושה שימוש בשני רמקולים קטנים המותקנים במשענות הראש כדי לדמות אפקט של אוזניות ולשדר תדרים מנוגדים לתדרי רעשי החוץ.

ריינג' רובר ספורט 2022

מערכת Adaptive Dynamics מנטרת גורמים חיצוניים בקצב של עד 500 פעמים בשניה ותורמת ליכולת הדינמית על ידי בקרה רציפה על הבולמים לצורך הפחתת תנועות לא רצויות של המרכב. בשילוב מתלי אוויר אקטיביים ומערכת היגוי לגלגלים האחוריים בזווית של עד 7.3 מעלות, מבטיחה לנד רובר התנהגות כביש מתגמלת למרות גודלו ומשקלו של הרכב. כמו לכל ריינג' רובר, גם לריינג' רובר ספורט החדש יכולות שטח גבוהות הודות למערכת הנעה כפולה מתקדמת עם מגוון מצבי נהיגה ומנגנון תיעול מומנט אקטיבי, מרווח גחון של 28.1 ס"מ, וכושר צליחת מים בעומק של עד 90 ס"מ. הדגם מצויד גם בבקרת שיוט אדפטיבית חדשה לשטח המתאימה אוטומטית את מהירות הנסיעה לתנאי הקרקע.

ריינג' רובר ספורט 2022

ריינג' רובר ספורט החדש יוצע עם מגוון מנועים לבחירה. גרסת P360 מצוידת במנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים עם סיוע היברידי קל והספק מרבי של 355 כ"ס. גרסת P400 מצוידת במנוע זהה עם הספק מרבי של 394 כ"ס. לגרסת הבנזין הבכירה P530 מנוע טורבו בנזין V8 בנפח 4.4 ליטרים עם הספק מרבי של 530 כ"ס המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. גרסת D250 מצוידת במנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 245 כ"ס. מעליה גרסת D300 עם מנוע משופר בהספק 296 כ"ס. גרסת הדיזל הבכירה D350 מפיקה מאותו מנוע הספק מרבי של 345 כ"ס.

ריינג' רובר ספורט 2022

גרסת הפלאג-אין הייבריד P510e משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים ומנוע חשמלי בהספק מרבי משולב של 510 כ"ס. תאוצה 0-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 5.4 שניות וטווח הנסיעה החשמלי עומד על כ- 100 ק"מ על פי תקן WLTP. גרסה זו תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 50 קילוואט המאפשרת טעינה של עד 80% מהסוללה תוך פחות משעה. טעינה ביתית מלאה תמשך כחמש שעות. גרסה חשמלית מלאה תצטרף להיצע בשנת 2024.

סרטון ריינג' רובר ספורט 2022

מחברת המזרח, יבואנית לנד רובר לישראל, נמסר כי ריינג' רובר ספורט החדש יגיע לישראל ברבעון השני של שנת 2022.