ליפמוטור C01 - תמונות ופרטים ראשונים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 16 מאי 2022
  • 0 תגובות

לפני כחודשיים הכריזה יצרנית הרכב הסינית ליפמוטור כי תשיק את פעילותה בישראל לקראת סוף השנה ואף הכריזה כי חברת מטרו המוכרת כיבואנית כלים דו-גלגליים וכלי רכב תפעוליים תהיה הזכיינית שתשוווק את המותג בישראל. כעת נחשפים פרטים ראשונים אודות מכונית הסדאן ליפמוטור C01 האמורה להתברג למשבצת ספינת הדגל של היצרנית ומסתמנת כמכונית חשמלית מתקדמת ומסקרנת.

ליפמוטור C01

ליפמוטור C01 חושפת עיצוב חיצוני חלקלק ואווירודינמי. החזית כמעט אטומה כמקובל בכלי רכב חשמליים, ומשטח מושחר עם תאורה המחבר בין הפנסים הקדמיים מחליף את הגריל המסורתי. הדופן מציגה מראה מוארך בסגנון פאסטבק עם גג המשתפל לאחור, שטח חלונות גדול עם קורות מרכזיות מושחרות, וקורות C דקיקות. ידיות הדלתות השקועות מסייעות לשמירה על יעילות אווירודינמית. הפנסים האחוריים מחוברים באמצעות יחידת תאורה נוספת המציגה את שם המותג עם תאורת רקע, בדומה ליחידות התאורה האחוריות של סקייוול ET5.

ליפמוטור C01

תא הנוסעים ממשיך את מגמת המראה הנקי ומוותר על ידיות פתיחת הדלתות לטובת פקדים אלקטרוניים, אבל שומר על פתחי מיזוג סטנדרטיים. הקונסולה המרכזית מאכלסת שלושה מסכים - לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי השולט גם בתפעול בקרת האקלים, ומסך נוסף מול הנוסע מלפנים. הקונסולה בין המושבים הקדמיים כוללת שלל תאי אחסון. המושבים מציגים עיצוב נאה עם מבנה באקט ומשענות ראש עם תמיכת צד בולטת. הגג השקוף מזכיר מאוד את זה של טסלה מודל 3.

ליפמוטור C01

ליפמוטור מתגאה בתכנון המשלב את מארז הסוללות בשלדת הרכב ומסייע בהגנה על הסוללות במקביל לשיפור קשיחות המרכב. תכנון מסוג זה אמור לסייע גם בהגנה בעת התנגשות וגם בתחזוקה קלה ונוחה. העיצוב האווירודינמי סייע בהשגת מקדם גרר נמוך של 0.226 cd בלבד. מדובר במכונית גדולה מטסלה מודל 3 עם אורך של 5,050 מ"מ, בסיס גלגלים באורך 2,930 מ"מ, והבטחה למושב אחורי מרווח במיוחד ותא מטען בנפח 496 ליטרים.

ליפמוטור C01

בשלב זה לא נחשפו פרטים מלאים אודות יחידת ההנעה אך נוכל לספר שבגרסה הבכירה צפוי ההספק המרבי לעמוד על 536 כ"ס והתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תמשך פחות מ- 4 שניות. סוללה בקיבולת 90 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 717 ק"מ, אך מדובר במדידה על פי תקן NEDC המקל כך שהטווח בפועל צפוי להיות קצר יותר. גרסת הבסיס צפויה להציע טווח נסיעה של למעלה מ- 500 ק"מ. בשלב זה לא פורסמו נתונים אודות סוללות קטנות יותר וקיימות הערכות לכך שהסוללה תהיה זהה בכל הדגמים וטווח הנסיעה יוגבל באמצעות תוכנה.

ליפמוטור C01

ליפמוטור C01 צפויה להציע רמת אבזור גבוהה בדגש על אבזור בטיחות מתקדם עם מערך של 28 חיישנים ו- 23 מאפייני נהיגה אדפטיביים ביניהם גם סנכרון בין מערכת הניווט למערכות הנהיגה. באגף הנוחות אנו צפויים לפגוש מערכת הפעלה קולית עם בינה מלאכותית, טכנולוגיית זיהוי פנים, וסנכרון בין הרכב למערכות שליטה בבית חכם. המפרט יכלול גם חימום ואוורור מושבים, עיסוי, ותאורת אווירה עם פונקציית התאמה למוזיקה המתנגנת ברכב.

ליפמוטור C01 צפויה להגיע לישראל עם השקת פעילות המותג ברבעון האחרון של שנת 2022 ומחירה יחל בכ- 190,000 ₪.