סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
לפני כחודשיים הכריזה יצרנית הרכב הסינית ליפמוטור כי תשיק את פעילותה בישראל לקראת סוף השנה ואף הכריזה כי חברת מטרו המוכרת כיבואנית כלים דו-גלגליים וכלי רכב תפעוליים תהיה הזכיינית שתשוווק את המותג בישראל. כעת נחשפים פרטים ראשונים אודות מכונית הסדאן ליפמוטור C01 האמורה להתברג למשבצת ספינת הדגל של היצרנית ומסתמנת כמכונית חשמלית מתקדמת ומסקרנת.
ליפמוטור C01 חושפת עיצוב חיצוני חלקלק ואווירודינמי. החזית כמעט אטומה כמקובל בכלי רכב חשמליים, ומשטח מושחר עם תאורה המחבר בין הפנסים הקדמיים מחליף את הגריל המסורתי. הדופן מציגה מראה מוארך בסגנון פאסטבק עם גג המשתפל לאחור, שטח חלונות גדול עם קורות מרכזיות מושחרות, וקורות C דקיקות. ידיות הדלתות השקועות מסייעות לשמירה על יעילות אווירודינמית. הפנסים האחוריים מחוברים באמצעות יחידת תאורה נוספת המציגה את שם המותג עם תאורת רקע, בדומה ליחידות התאורה האחוריות של סקייוול ET5.
תא הנוסעים ממשיך את מגמת המראה הנקי ומוותר על ידיות פתיחת הדלתות לטובת פקדים אלקטרוניים, אבל שומר על פתחי מיזוג סטנדרטיים. הקונסולה המרכזית מאכלסת שלושה מסכים - לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי השולט גם בתפעול בקרת האקלים, ומסך נוסף מול הנוסע מלפנים. הקונסולה בין המושבים הקדמיים כוללת שלל תאי אחסון. המושבים מציגים עיצוב נאה עם מבנה באקט ומשענות ראש עם תמיכת צד בולטת. הגג השקוף מזכיר מאוד את זה של טסלה מודל 3.
ליפמוטור מתגאה בתכנון המשלב את מארז הסוללות בשלדת הרכב ומסייע בהגנה על הסוללות במקביל לשיפור קשיחות המרכב. תכנון מסוג זה אמור לסייע גם בהגנה בעת התנגשות וגם בתחזוקה קלה ונוחה. העיצוב האווירודינמי סייע בהשגת מקדם גרר נמוך של 0.226 cd בלבד. מדובר במכונית גדולה מטסלה מודל 3 עם אורך של 5,050 מ"מ, בסיס גלגלים באורך 2,930 מ"מ, והבטחה למושב אחורי מרווח במיוחד ותא מטען בנפח 496 ליטרים.
בשלב זה לא נחשפו פרטים מלאים אודות יחידת ההנעה אך נוכל לספר שבגרסה הבכירה צפוי ההספק המרבי לעמוד על 536 כ"ס והתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תמשך פחות מ- 4 שניות. סוללה בקיבולת 90 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 717 ק"מ, אך מדובר במדידה על פי תקן NEDC המקל כך שהטווח בפועל צפוי להיות קצר יותר. גרסת הבסיס צפויה להציע טווח נסיעה של למעלה מ- 500 ק"מ. בשלב זה לא פורסמו נתונים אודות סוללות קטנות יותר וקיימות הערכות לכך שהסוללה תהיה זהה בכל הדגמים וטווח הנסיעה יוגבל באמצעות תוכנה.
ליפמוטור C01 צפויה להציע רמת אבזור גבוהה בדגש על אבזור בטיחות מתקדם עם מערך של 28 חיישנים ו- 23 מאפייני נהיגה אדפטיביים ביניהם גם סנכרון בין מערכת הניווט למערכות הנהיגה. באגף הנוחות אנו צפויים לפגוש מערכת הפעלה קולית עם בינה מלאכותית, טכנולוגיית זיהוי פנים, וסנכרון בין הרכב למערכות שליטה בבית חכם. המפרט יכלול גם חימום ואוורור מושבים, עיסוי, ותאורת אווירה עם פונקציית התאמה למוזיקה המתנגנת ברכב.
ליפמוטור C01 צפויה להגיע לישראל עם השקת פעילות המותג ברבעון האחרון של שנת 2022 ומחירה יחל בכ- 190,000 ₪.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025