אאודי RS4 ואאודי RS5 קומפטישן נחשפות

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 18 מאי 2022
  • 0 תגובות

דגמי הביצועים אאודי RS4 אוונט (סטיישן) ואאודי RS5 זוכים לחבילת קומפטישן קרביות לשיפור התנהגות הכביש והביצועים בנהיגת מסלול. נזכיר כי אאודי RS5 היא למעשה גרסת הקופה של אאודי RS4 והן חולקות מכלולים רבים, ביניהם יחידת ההנעה המורכבת ממנוע טווין טורבו בנזין V6 בנפח 2.9 ליטרים עם הספק מרבי של 450 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה קוואטרו האגדית של אאודי. המהירות המרבית בדגמים אלה מוגבלת ל- 290 קמ"ש. אאודי RS4 אוונט קומפטישן מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.9 שניות, 0.2 שניות מהר יותר מהגרסה הסטנדרטית. אאודי RS5 קופה וספורטבק קומפטישן מאיצות מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.8 שניות, 0.1 שניות מהר יותר מהגרסה הסטנדרטית.

אאודי RS4 אוונט קומפטישן

חבילת קומפטישן כוללת קוילאוברים (מנגנון קפיץ ובולם) מתכווננים לשלושה מצבים המנמיכים את הרכב ב- 10 מ"מ ביחס לדגם הסטנדרטי וכוונון ידני מאפשר הנמכה של 10 מ"מ נוספים, ובסך הכל הנמכה של עד 20 מ"מ לעומת גרסאות אאודי RS4 ואאודי RS5 הסטנדרטיות. מערכת ההנעה הכפולה כוללת דיפרנציאל מרכזי ספורטיבי המתעדף העברת כוח אל הציר האחורי, ותיבת ההילוכים זוכה לתוכנה מעודכנת המאפשרת העברות הילוכים מהירות יותר.

אאודי RS4 אוונט קומפטישן

רכבים המאובזרים בחבילת קומפטישן יוצעו עם צמיגי פירלי P-Zero קורסה ובשילוב בלמים קרמיים מרחק הבלימה ממהירות של 100 קמ"ש מתקצר בשני מטרים. מערכת ההיגוי זוכה ליחס מהיר ומקוצר המספק תגובות חדות יותר לסיבוב ההגה וכן מערכות ה- ABS ובקרת היציבות האלקטרונית זוכות לכיול סלחני המאפשר לנהג להשתעשע.

אאודי RS4 אוונט קומפטישן

מערכת הפליטה זוכה אף היא לשדרוג המאפשר הפקת סאונד אינטנסיבי ומשמעותי יותר בזכות ויתור על חלק מחומרי הבידוד שגם מסייע בהפחתה של 8 ק"ג ממשקל הרכב. צמד יציאות המפלט האובליות השמנמנות צבועות בגוון שחור מט.

אאודי RS5 ספורטבק קומפטישן

בתא הנוסעים נעשה שימוש נרחב בבד דינמיקה דמוי מיקרופייבר ש- 45% מהרכבו הינם חומרים ממוחזרים. מבחוץ נפגוש בסמלים בצבע שחור מבריק, ובחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ' בצביעה דו-גונית ובעיצוב ייחודי לחבילת קומפטישן. כאופציה מוצעת חבילת עיטורים חיצוניים בגימור סיבי פחמן מבריק או מט.

אאודי RS5 קומפטישן