נחשף רכב הפנאי החשמלי ניו ES7

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 16 יוני 2022
  • 0 תגובות

מבין עשרות יצרניות הרכב הסיניות אליהן התוודענו בשנים האחרונות, ניו (NIO) היא אחת היצרניות המסקרנות יותר. לניו יש כבר ליין מבוסס עם 6 דגמים, שניים במרכב סדאן והיתר דגמי פנאי שטח. על מנת להציע חווית שימוש המזכירה רכב עם מנוע בעירה פנימית, רכבי ניו מצוידים במערך סוללות המאפשר החלפה מהירה של סוללה ריקה בסוללה טעונה באחת מ- 1,000 תחנות החלפה ייעודיות (בסין) תוך מספר דקות, כך שניתן להמשיך בנסיעה ללא המתנה ארוכה לטעינה. בשלב זה עדיין אין תכנון להשקת המותג בישראל, אך יש סיכוי שתתקלו בקרוב בסמל של ניו על כבישי ישראל בזכות שיתוף פעולה עם מובילאיי בתחום הרכב האוטונומי שנבחן בימים אלה בישראל.

ניו ES7

ניו ES7 החדש הינו רכב פנאי שטח בגודל בינוני שיתברג בין ניו ES6 לניו ES8 הענקי. העיצוב החיצוני תואם לשפת העיצוב העדכנית של רכבי הפנאי של המותג, עם שבכה בתחתית הפגוש וללא גריל מרכזי. פנסי החזית מפוצלים. יחידות התאורה העליונות צרות והתחתונות מושחרות ונטמעות בעיצוב הפגוש באמצעות מראה דמוי כונס אוויר. הדופן נקייה בזכות ידיות דלתות שקועות, וחלקו העליון של המרכב צבוע בשחור ומעצים את האפקט השרירי שמעניק קו המותניים. הזנב נקי למדי ומציג יחידות תאורה מחוברות באמצעות פס לד כמקובל היום. חלק מהחיפויים החיצוניים עשויים פלסטיק לטובת הפחתת משקל.

ניו ES7

ניו ES7 גדול במעט מטסלה מודל Y. אורכו 4,912 מ"מ, רוחבו 1,987 מ"מ, גובהו 1,720 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,960 מ"מ - קרוב מאוד לזה של טסלה מודל X.

תא הנוסעים אף הוא מעוצב ברוח דגמי ניו שפגשנו עד כה אבל מספיק מבט מהיר כדי להבחין בפתחי מיזוג נסתרים וידיות פתיחת דלתות אלקטרוניות בהשראת טסלה האמריקאית. עם זאת, בניו לא מוותרים על לוח מחוונים ומאחורי ההגה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי. בתמונות שנחשפו מוצג גם תא הנוסעים בחשיכה עם תאורת אווירה עשירה המציעה לא פחות מ- 256 גוונים לבחירה. למרות בסיס הגלגלים הנדיב יוצע ניו ES7 בתצורת 5 מושבים בלבד, כך שהנוסעים יהנו מחלל נדיב במיוחד. מלפנים מושבי טרקלין עם חימום, אוורור ועיסוי, והמושב האחורי מחומם ומציע אפשרות לכוונון חשמלי למשענת הגב.

ניו ES7

ניו מספרת שהרכב מצויד בטכנולוגיה מתקדמת עם חיישנים וחומרה שיאפשרו בעתיד קבלת עדכוני OTA כדי להציע נהיגה אוטונומית בדרכים עירוניות ובין עירוניות, בחניה ובמתחמי החלפת סוללה. כל אלו מתאפשרים באמצעות מערך הכולל 7 מצלמות ברזולוציה גבוהה, 4 מצלמות עם רגישות גבוהה לאור, מכ"מ, חיישן לידאר, ו- 12 חיישנים אולטרה-סוניים. ניו ES7 מצויד בעוזר אישי המכונה NOMI אשר עושה שימוש במערך מצלמות הממוקם במרכז הדשבורד וסורק את המתרחש בתא הנוסעים. בניו משקיעים גם בתחום בידור הנוסעים ומציעים מערכת PanoCinema עם משקפי מציאות רבודה שפותחו במיוחד ומציגים מסך וירטואלי בגודל 201 אינץ' במרחק של 6 מטרים מהצופה.

ניו ES7

ניו ES7 מצויד בשני מנועים חשמליים המייצרים מערכת הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 644 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 86.6 קג"מ, המאפשרים תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.9 שניות במצב ספורט פלוס. הדגם יוצע עם 3 גרסאות סוללה. גרסת הכניסה עם סוללה בקיבולת 75 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 485 ק"מ, גרסת הביניים עם סוללה בקיבולת 100 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 620 ק"מ, והגרסה הבכירה עם סוללה בקיבולת 150 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 850 ק"מ. חשוב לציין שהנתונים על פי תקן CLTC הסיני שאינו מחמיר כמו התקן האמריקאי או האירופאי, אך בכל אופן מדובר בסוללת ענק. לשם השוואה לב.מ.וו iX סוללה בקיבולת 111.5 קוט"ש שנחשבה עצומה עד כה.

ניו ES7

על איכות הנסיעה אחראית מערכת מתלי אוויר עם בולמים אדפטיביים. ניו מתגאה בחלוקת משקל של 50:50 בין הסרנים ובמערכת לבחירת מצבי נהיגה עם לא פחות מ- 10 מצבים. על הבלימה אחראים קליפרים קדמיים מבית ברמבו. חושבים על קמפינג? ניו ES7 כולל מצב שינה לבקרת האקלים ויכולת גרירה של נגרר במשקל של עד 2,000 ק"ג. בדומה לדגמי יונדאי וקיה החשמליים, הרכב מאפשר הפעלת מוצרי חשמלי ביתיים באמצעות חיבור לסוללת הרכב.

לניו מודל שימוש ייחודי המאפשר רכישה של הרכב עם סוללה במחיר מלא או רכישה במחיר מופחת בתנאי לרכישת חבילת שירות בתשלום חודשי המשתנה בהתאם לגודל הסוללה ולתדירות השימוש בתחנות החלפת הסוללות.