סטיישן לממהרים – נחשפה ב.מ.וו M3 טורינג

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 23 יוני 2022
  • 0 תגובות

רוצים להגיע הביתה מהסופר לפני שהגלידה נמסה? לב.מ.וו יש פתרון עבורכם – הכירו את ב.מ.וו M3 טורינג החדשה. לראשונה בתולדות הדגם מוצגת ב.מ.וו M3 גם במרכב סטיישן שימושי לצד גרסת הסדאן המוכרת וגרסאות הקופה והקבריולט הממותגות בשנים האחרונות כב.מ.וו M4. המתחרות האמינו יותר בתצורת הסטיישן עד כדי כך שאאודי מציעה את RS4 בתצורת אוונט (סטיישן) בלבד.

ב.מ.וו M3 טורינג

כאמור מדובר בגרסת סטיישן לב.מ.וו M3 כך שהיא מגיעה עם החזית השנויה במחלוקת המציגה את גריל הכליות של ב.מ.וו במבנה אנכי ענקי שגורם לו להיראות כמו זוג נחיריים גדולים במיוחד. מעבר לזה מדובר במכונית סטיישן נאה עם חצאיות מושחרות, פתחי אוורור מאחורי הגלגל הקדמי, מראות צד בעיצוב אווירודינמי, וזנב מרושע עם דיפיוזר מודגש וארבע יציאות מפלט מאיימות.

ב.מ.וו M3 טורינג

ב.מ.וו M3 טורינג מבוססת על גרסאות קומפטישן המחוזקות ועל כן מצוידת במנוע טווין טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה xDrive. הסטיישן המהירה תאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.6 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 או 280 קמ"ש בהתאם לחבילת האבזור הנבחרת. ב.מ.וו M3 טורינג הקיפה את מסלול הנרבורגרינג הקשוח בזמן של 7 דקות, 35 שניות ו- 0.6 מאיות השניה, קבעה שיא חדש עבור מכוניות סטיישן, וכבונוס עשתה זאת מהר יותר מאחותה הגדולה ב.מ.וו M5 קומפטישן.

ב.מ.וו M3 טורינג

את הביצועים המסחררים מגבה ב.מ.וו בהתנהגות כביש מהשורה הראשונה באמצעות דיפרנציאל אקטיבי מבית חטיבת M ומתלים אקטיביים המיוצרים תוך שימוש נרחב באלומיניום המסייע בהפחתת המשקל הבלתי מוקפץ וגם בהנמכת מרכז הכובד. מלפנים חישוקי 19 אינץ' ומאחור חישוקי 20 אינץ'. את מערכת הבלימה הסטנדרטית ניתן לשדרג עם צלחות בלימה קרמיות עשויות סיבי פחמן. הסרן האחורי הותאם במיוחד למרכב הסטיישן והוא רחב ב- 76 מילימטרים ביחס למרכב הסדאן. גרסת הסטיישן זוכה גם לקורה תחתונה נוספת שתגביר את קשיחות המרכב. מרכב הסטיישן הביא עמו תוספת משקל של 85 ק"ג ביחס למרכב הסדאן וחלוקת המשקל קרובה מאוד ל- 50:50 הנכספים.

ב.מ.וו M3 טורינג

ב.מ.וו M3 טורינג זוכה לתא הנוסעים עם מערך המסכים העדכני של ב.מ.וו Curved Display המציג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מרכזי בגודל 14.9 אינץ' השוכנים יחד על משטח מעוקל המופנה אל עבר הנהג. כאופציה מוצעים מושבי באקט יפיפיים עם ריפודי עור, כוונון חשמלי מלא, עיטורי סיבי פחמן, וגב מושבים עשוי סיבי פחמן. ומה עם הגלידה? את הקניות יוכלו הרוכשים המאושרים לאחסן בתא המטען שנפחו 500 ליטרים. לשליפה מהירה של חפצים ניתן לפתוח את השמשה האחורית בלבד. לקראת ביקור באיקאה אפשר לקפל את המושב האחורי ולקבל חלל הטענה בנפח 1,510 ליטרים.

ב.מ.וו M3 טורינג תוצג בפסטיבל המהירות גודווד כחלק מחגיגות היובל של חטיבת M. פנקסי ההזמנות בגרמניה יפתחו בחודש ספטמבר והייצור צפוי להתחיל בחודש נובמבר. ב.מ.וו M3 טורינג תוצע בשווקים נבחרים באירופה וגם באוסטרליה אך לא תשווק בארצות הברית ובסין.