קיה ספורטאז' יושק בקרוב בגרסאות חדשות

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 05 יולי 2022
  • 1 תגובות

הדור החמישי של קיה ספורטאז' הושק בישראל לפני 3 חודשים עם מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל המוכרים מהדור היוצא. לקוחות פוטנציאליים רבים התאכזבו מכך שהגרסאות ההיברידיות לא מוצעות בישראל, ומהעבר השני היו כאלה שהתאכזבו מכך שאין גרסת כניסה מוזלת עם מנוע אטמוספרי. היבואנית המקומית מטפלת בשתי הקצוות וצפויה להשיק בקרוב מאד גרסת כניסה חדשה וצמד גרסאות היברידיות לקיה ספורטאז'.

קיה ספורטאז'

גרסת הכניסה החדשה של קיה ספורטאז' צפויה להחזיר למשחק את מנוע הבנזין האטמוספרי. גרסה זו תעשה שימוש במנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 19.6 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה קדמית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך כ- 11 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 12.0 ק"מ לליטר. על פי ההערכות מחירה של גרסת הכניסה החדשה צפוי לעמוד על כ- 165,000 ₪, רק כ- 5,000 ₪ פחות מגרסת הכניסה הנוכחית המצוידת במנוע טורבו בנזין. עם מחיר כזה צפויה גרסה זו להגיע בעיקר לציי הרכב ולשוק ה- 0 ק"מ במחירים נמוכים יותר.

קיה ספורטאז'

בנוסף לגרסת הכניסה החדשה יצטרפו למבחר שתי גרסאות היברידיות. הגרסה הראשונה עושה שימוש במנוע הטורבו בנזין המוכר של הדגם בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי שלי 180 כ"ס ומנוע חשמלי עם הספק מרבי של 60 כ"ס. נתון ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס. לגרסה זו סוללה בקיבולת 1.5 קוט"ש ותיבת 6 הילוכים אוטומטית בשילוב מערכת הנעה קדמית או כפולה. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך כ- 8 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 17.5 ק"מ לליטר. על פי ההערכות מחירה של גרסה זו צפוי להרחיק אותה באופן משמעותי מגרסאות הטורבו בנזין ויעמוד על כ- 230,000 ₪.

קיה ספורטאז'

בראש ההיצע תעמוד גרסה היברידית נטענת PHEV, אף היא עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס, אך מצוידת במנוע חשמלי חזק יותר עם הספק מרבי של כ- 90 כ"ס. נתון ההספק המשולב עומד על 265 כ"ס. לגרסה זו תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות בגרסה זו והסוללה בקיבולת 13.8 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה חשמלי מרבי של כ- 70 ק"מ. על פי ההערכות מחירה של גרסת הקצה החדשה צפוי לעמוד על כ- 240,000 ₪.