הנהג הצעיר בבית: איך לעבור את התקופה הזו...
אם הילד שלכם עבר לאחרונה טסט, אתם בוודאי שמחים איתו ובעיקר נרגשים לגלות עד כמה התבגר ועבר עוד שלב חש...
תוכן שיווקי 25 נובמבר 2025
במסגרת תהליך הענקת ציונים לרכבים אנו מתמקדים בכל פעם בקבוצת דגמים מצומצמת בעלת מאפיינים משותפים כדי לעזור לרוכשים רבים המתלבטים ומתחבטים בשאלה מי מהדגמים לרכוש. הפעם אנו עוסקים בקבוצת המכוניות המשפחתיות, ובכדי לצמצם את הדגמים המתחרים התמקדנו במשפחתיות חסכוניות, כאלה המוצעות לעיתים קרובות כרכב צמוד ממקום העבודה. באגף ההיברידי יונדאי איוניק, יונדאי אלנטרה, וטויוטה קורולה. קיה נירו פופולרי במיוחד עם יחידת הנעה היברידית נטענת ולכן בחרנו בגרסה זו. אחרונה חביבה רנו מגאן גרנד קופה לוגמת הסולר שעדיין מאמינה במנוע טורבו דיזל.
| הדגמים המתחרים | |
|---|---|
| דגם | מחירון |
| יונדאי איוניק 1.6 הייבריד סופרים אוטומט | 145,990 ₪ |
| יונדאי אלנטרה 1.6 הייבריד סופרים אוטומט | 149,900 ₪ |
| טויוטה קורולה 1.8 הייבריד סנס אוטומט | 145,900 ₪ |
| קיה נירו 1.6 PHEV LX Plus אוטומט | 155,500 ₪ |
| רנו מגאן גרנד קופה 1.5 טורבו דיזל אינטנס פלוס אוטומט | 149,900 ₪ |
עיצוב ונוחות
יונדאי אלנטרה החדשה מציגה עיצוב נועז ובולט, כזה שקשה להתעלם ממנו. היא ארוכה במעט מהשאר והפרופורציות הנמוכות עם מכסה המנוע ותא המטען הארוכים גורמים לה להיראות כמעט כמו מכונית מנהלים מסגמנט גבוה יותר. תוסיפו לכך את העובדה שהיא עדיין חדשה ופחות נפוצה מהמתחרות הוותיקות ותקבלו מכונית משפחתית מסובבת ראשים. רנו מגאן גרנד קופה הוותיקה עדיין נראית גדולה ומכובדת. טויוטה קורולה מרשימה מעט פחות ואלפי המכוניות הנעות על הכבישים גורמות לה להיראות מעט אפרורית. קיה נירו הוא רכב הפנאי היחיד בסקירה, אולם הוא נמוך יחסית ונראה יותר כמו סטיישן מוגבה. יונדאי איוניק הוותיקה עדיין נאה אך העובדה שהיא כה נפוצה מטשטשת את האפקט.
יונדאי אלנטרה החדשה מרשימה גם בתא הנוסעים עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מרכזי גדול הממוקם בסמוך לו, ידית אחיזה נאה בסמוך למושב הנוסע הקדמי, ושלל פרטים בגימור המייצר רושם ספורטיבי וכמעט יוקרתי, אך חבל שאיכות החומרים הנמוכה פוגמת בתחושה. תא הנוסעים של קיה נירו עוטה גוונים כהים אך עדיין מציג מראה מוצלח בזכות מסך מרכזי גדול המשולב בדשבורד ושימוש נרחב בגימור שחור מבריק. איכות החומרים טובה מאוד וכך גם איכות ההרכבה.
יונדאי איוניק מעניקה רושם אוורירי ועדיין עדכנית בזכות גוונים בהירים ופקדי מגע המשולבים בקונסולה המרכזית. איכות החומרים בינונית ואילו איכות ההרכבה טובה מאוד. טויוטה קורולה מרגישה מעט קודרת, הדשבורד גדול ומסיבי, והמסך בלוח המחוונים עמוס מדי. איכות החומרים מעורבת ולצד דיפונים איכותיים דמויי עור נמצא גם פלסטיק קשיח ובסיסי. לרנו מגאן מסך מרכזי אנכי נאה, אך היתר מרשים פחות, וגילה המתקדם מורגש בעיצוב ובפלסטיקה הזולה.
המבנה המוגבה של קיה נירו מאפשר כניסה נוחה פנימה, תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה תחושת שליטה, ראות מעולה החוצה, ופחות מעייפת בנסיעות ארוכות. המושב האחורי של קיה נירו נוח בזכות תנוחת הישיבה הגבוהה והזקופה. תאי האחסון שימושיים והגישה אל תא המטען נוחה, אך מדובר בתא הקטן ביותר עם 324 ליטרים בלבד בעקבות הסוללה הגדולה הגוזלת חלק מהנפח. גם ביונדאי איוניק קל להתיישב, תנוחת הישיבה מרגישה טבעית וגובה המושב מוצלח. הכניסה למושב האחורי נפגמת בשל קו הגג המשתפל אשר מצמצם גם את מרווח הראש. תאי האחסון שימושיים, ותא המטען נוח לשימוש בזכות מרכב ליפטבק ונפח שימושי של 443 ליטרים. מושב הנהג של רנו מגאן נוח והמרווח מלפנים נדיב. מרווחי הרגליים והכתפיים במושב האחורי טובים אך מרווח הראש אינו נדיב במיוחד. תאי האחסון שימושיים, ותא המטען הוא הגדול ביותר עם נפח של 503 ליטרים, אך מרכב הסדאן יוצר מפתח צר, וזרועות תא המטען מצמצמות אותו עוד יותר.
בעת הכניסה לטויוטה קורולה נמליץ להיזהר מהחלק הבולט בדשבורד שעשוי ליצור מפגש כואב עם הברך שלכם. המושב נוח אך תנוחת הישיבה מעט נמוכה. הדלתות האחוריות מעט קטנות וקורה C נוגסת במרווח הכניסה של הראש. האווירה במושב האחורי מעט קודרת אך המרווח הולם. מערך תאי האחסון אינו נדיב ורובם פתוחים. תא המטען בנפח 417 ליטרים, המפתח צר והמבנה עמוק ואינו נוח לשימוש. הדלתות הקדמיות של יונדאי אלנטרה גדולות ומייצרות מפתח רחב אך קצת קשה להתיישב במושב הנמוך וגם הראות החוצה נפגמת בשל תנוחת הישיבה הנמוכה. המושב האחורי נוח, ומרווח המחיה נדיב למעט מרווח הראש. תאי האחסון בסביבת הנהג גדולים ושימושיים אך יונדאי אלנטרה היא היחידה שלא מציעה פתחי מיזוג ושקעי טעינה עבור הנוסעים במושב האחורי. תא המטען עם מפתח לא גדול, נפח של 474 ליטרים, ומבנה עמוק מאוד ורדוד.
מערכות המולטימדיה של יונדאי וקיה דומות מאוד, סידור התפריטים הגיוני והתפעול קל ונוח. הנדסת האנוש מצוינת וקל מאוד לתפעל את הפונקציות השונות. מרבית רמות האבזור של טויוטה קורולה מגיעות עם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית. היעדר פקדים פיזיים מקשה על השימוש, ואפשרות לשיקוף מסך מהטלפון הסלולארי באמצעות ממשקי Apple Car Play ו- Android Auto נוספה רק לאחרונה. ממשק השליטה של רנו גרנד קופה אינו ידידותו עם תפריטים סבוכים ומסך עם רזולוציה נמוכה שאינו רגיש מספיק למגע. היעדר פקד פיזי לשליטה בעוצמת המפוח מסרבלת את השימוש בבקרת האקלים.
טויוטה קורולה מציעה את נוחות הנסיעה הטובה ביותר, עם כיול מתלים המצליח לספוג את מרבית המהמורות והשיבושים על כבישי ישראל, למרות שבמקרים מסוימים נדרש מעט יותר ריסון. גם התנהגות הכביש מוצלחת עם אחיזת כביש טובה. בידוד הרעשים בינוני ורעשי כביש ומנוע נשמעים היטב. מערכת הבלימה הרנגרטיבית מעט מעורפלת. יונדאי אלנטרה מעט רכה יותר, עם יכולת ספיגה המפצה על החישוקים הגדולים. המתלים הרכים מייצרים זוויות גלגול בולטות אך היא נותרת נעימה גם בכביש המפותל. גם כאן מערכת הבלימה הרגנרטיבית יוצרת פעולת דוושה שאינה לינארית. רעשי רוח וצמיגים חודרים אל תא הנוסעים ותחת מאמץ גם צליל המנוע.
קיה נירו מציג כיול מתלים נוקשה יותר, אך הוא עדיין מציע רמת ספיגה מוצלחת ונוחות נסיעה טובה. התנהגות הכביש מושפעת מהסוללה הגדולה והכבדה, באופן המורגש בעיקר בפניות מהירות. בידוד הרעשים מצוין והשקט מורגש בעיקר בנסיעה על חשמל. יונדאי איוניק עשויה לחבוט מעט על מהמורות גדולות אך מרבית הזמן היא מצליחה להתמודד היטב עם פני הכביש, גם אם לא להעלים לחלוטין את השיבושים. התנהגות הכביש מוצלחת עם זוויות גלגול קטנות המאפשרות צליחת כבישים מפותלים בזריזות. בידוד רעשי הכביש לוקה בחסר ועשוי להעיק בנסיעות ארוכות. רנו מגאן קופה רכה ונעימה אך שיבושים גדולים יגרמו לה לקפץ. היא אינה מעודדת נהיגה דינמית ותחת עומס בולטת נטייה לתת היגוי. בידוד הרעשים מוצלח אך צליל מנוע הדיזל מצליח לחדור אותו ולהיות נוכח כמעט בכל שלב.
ביצועים
ליונדאי איוניק יחידת הנעה היברידית עם הספק מרבי משולב של 141 כ"ס. היא מעט אנמית אך מעניקה ביצועים זריזים ברמיסת הדוושה ובמצב ספורט. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 11.1 שניות. תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מספקת העברות הילוכים חלקות וזריזות ופעולתה כמעט שקופה. ליונדאי אלנטרה יחידת הנעה כמעט זהה עם הספק מרבי של 139 כ"ס, אך היא מרגישה חלשה במעט וגם פעולת תיבת ההילוכים מעט איטית ביחס לזו של האיוניק. תחת עומס נרשם שאון משמעותי מכיוון מנוע הבנזין. למרות התחושות יונדאי אלנטרה דווקא מהירה יותר עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 10.8 שניות. קיה נירו עושה שימוש ביחידת הנעה היברידית עם הספק מרבי של 141 כ"ס, אך סוללה גדולה יותר מאפשרת לו לנסוע על חשמל בלבד עם זמינות כוח מעולה וביצועים טובים. משקלו כבד בכ- 200 ק"מ מאחיותיו לפלטפורמה וגם המבנה פחות אווירודינמי, אך הוא מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11.5 שניות.
לטויוטה קורולה יחידת הנעה היברידית עם הספק מרבי של 122 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה המעודדת נסיעה רגועה וחסכונית. תחת עומס מביאה תיבת ההילוכים את מנוע הבנזין לסל"ד גבוה בו הוא רועש מאוד ואינו נעים. למרות התחושות הביצועים לא רעים והתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 11.0 שניות. מנוע הטורבו דיזל של רנו מגאן מציג את נתון ההספק הנמוך ביותר עם 116 כ"ס בלבד, אך המומנט דומה לנתון המשולב ביחידת ההנעה ההיברידית של יונדאי וקיה, רק שזמינות הכוח אינה מיידית כמו במנועים חשמליים. תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מעבירה הילוכים מעט באיטיות אך לרוב פעולתה חלקה. רנו מגאן גרנד קופה מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11.2 שניות.
צריכת דלק
בסעיף זה יוצא קיה נירו כשידו על העליונה. יחידת הנעה היברידית נטענת מאפשרת לו טווח נסיעה חשמלי של 58 קילומטרים על פי נתוני היצרן, או 35 עד 40 קילומטרים ריאליים בחיי היום יום על פי המדידה שלנו. לאחר התרוקנות הסוללה עמדה צריכת הדלק על 20.5 ק"מ לליטר. עבור נהגים שאין ביכולתם להטעין את הסוללה נמליץ לבחור בגרסה ההיברידית עם יחידת הנעה זהה לזו של יונדאי איוניק.
צריכת הדלק של הדגמים ההיברידיים דומה מאוד, כשבמבחני הדרכים שלנו יונדאי איוניק הייתה החסכונית ביותר עם 19.8 ק"מ לליטר, יונדאי אלנטרה שניה על אף נתוני יצרן עדיפים והציגה אצלנו צריכת דלק של 18.8 ק"מ לליטר, וטויוטה קורולה שלישית עם צריכת דלק משולבת של 17.9 ק"מ לליטר. בניגוד ליחידות הנעה על טהרת מנועי בעירה פנימית, רכבים היברידיים יהיו חסכוניים יותר בתנאים עירוניים ובתנועה צפופה המאפשרים להם להותיר את מנוע הבנזין כבוי לפרקי זמן ארוכים, ולצבור טעינה עבור הסוללה בבלימות התכופות.
רנו מגאן גרנד קופה תהיה חסכונית פחות בתנאי נסיעה עירוניים ועדיפה בתנאים בין עירוניים. בתנאי אמת תציג רנו מגאן גרנד קופה צריכת דלק משולבת של כ- 17.0 ק"מ לליטר. מחירי הסולר לאחרונה יקרים יותר ממחירי הבנזין ומצמצמים את האטרקטיביות של מנועי הדיזל.
אמינות ועלויות אחזקה
בידינו עלויות החלפים של טויוטה קורולה ושל קיה נירו, שיוצא עם ידו על העליונה בזכות פנסים זולים משל טויוטה קורולה. יונדאי איוניק הייתה הזולה ביותר לביטוח, בפער משמעותי מהאחרות. אחריה קיה נירו, טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה, ואחרונה רנו מגאן שהייתה היקרה ביותר לביטוח בפער של למעלה מ- 1,000 ₪ מהדגם שלפניה.
טויוטה זוכה לציונים מעולים בסקרי האמינות של Consumer Reports בעוד יונדאי וקיה זוכות לציונים גבוהים יותר בסקרי האמינות של J.D Power. רנו לא נסקרת בארה"ב ולכן לא ניתן להסיק מסקנות אודות רמת האמינות שלה מסקרים אלה.
על פי מחירון הרכב המשומש של אתר Gear טויוטה קורולה תשמור על ערכה טוב יותר מהמתחרות, עם ירידת ערך ממוצעת של 7,800 ₪ בכל שנה בשלוש השנים הראשונות. יונדאי איוניק תאבד בממוצע כ- 10,500 ₪ מדי שנה, קיה נירו יאבד בממוצע 10,600 ₪ מדי שנה, ואילו רנו מגאן תאבד בממוצע 11,500 ₪ מדי שנה. יונדאי אלנטרה הנוכחית הושקה בישראל רק בשנה שעברה והציגה התייקרות משמעותית ביחס לדגם היוצא, כך שנתון ירידת הערך הממוצע שלה מעט מעוות.
בטיחות
למעט יונדאי אלנטרה עברו כל המתחרות את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP וזכו לציון מרבי של 5 כוכבים. לטויוטה קורולה המבחן העדכני ביותר משנת 2019 והיא זכתה לציוני משנה גבוהים. יונדאי איוניק וקיה נירו נבחנו בשנת 2016 וזכו לציונים טובים. רנו מגאן גרנד קופה נבחנה בשנת 2015 ובמרבית הסעיפים זכתה לציונים נמוכים משל המתחרות. חשוב לציין כי פרוטוקול המבחן עודכן והוחמר במספר הזדמנויות בשנים האחרונות ואילו דגמים אלה היו נבחנים היום בשנית ייתכן והיו זוכים לציונים שונים. יונדאי אלנטרה לא מיועדת לשיווק באירופה ולכן לא עברה כאמור את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, אך במבחנים האמריקאים היא זכתה לציונים גבוהים.
ליונדאי איוניק, טויוטה קורולה, וקיה נירו 7 כריות אוויר. יונדאי אלנטרה ורנו מגאן גרנד קופה מסתפקות ב- 6 כריות אוויר. לכל הדגמים מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית אך זו של רנו מגאן גרנד קופה לא מזהה רוכבי אופניים והולכי רגל. רנו מגאן גרנד קופה מסתפקת בהתרעה בלבד על סטייה מנתיב הנסיעה, היתר כוללות גם מערכת למניעת סטייה מהנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, וליונדאי אלנטרה יש גם יכולת שמירה על מרכז הנתיב. לכולן בקרת שיוט אדפטיבית. הגרסאות המאובזרות של טויוטה קורולה, יונדאי איוניק, ויונדאי אלנטרה כוללות מערכת לניטור שטחים מתים, ולזו של יונדאי אלנטרה גם תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב. יונדאי אלנטרה גם מתריעה מפני רכב בנתיב המקביל בניסיון לפתיחת דלת. ליונדאי איוניק, יונדאי אלנטרה, ורנו גרנד קופה תאורה ראשית מסוג לד, ולכל הדגמים שליטה אוטומטית באורות הגבוהים.
תמורה למחיר וסיכום
יונדאי אלנטרה החדשה נכנסת לנעליה של יונדאי איוניק ומציגה עיצוב נאה ובולט, תא נוסעים מעוצב ומרווח, ויחידת הנעה זריזה וחסכונית הזהה לזו של יונדאי איוניק. בפועל זכתה יונדאי אלנטרה בציון משוקלל המציב אותה במקום האחרון. לחובתה ניתן למנות אבזור שהיא מחסירה לעומת אחותה הוותיקה כגון פתחי המיזוג במושב האחורי, וכן עליית מחיר משמעותית ביחס ליונדאי אלנטרה היוצאת שהופכת אותה לאחת המשפחתיות היקרות ביותר.
רנו מגאן מציעה רמת אבזור טובה אך זכתה בציון משוקלל המציב אותה במקום הרביעי בשל התייקרות משמעותית, גיל מתקדם, מחירי סולר מאמירים, והעובדה שהיא צפויה לשמור פחות טוב על ערכה ולהיות פחות מבוקשת בהמשך. רנו מגאן תתאים בעיקר לנהגים המרבים בנסיעות בין עירוניות.
קיה נירו יוכל לחסוך המון דלק לנהגים שיש באפשרותם להתקין עמדת טעינה ביתית. הוא היחיד שמציע מרכב SUV אופנתי ושימושי עם היתרונות הנלווים לכך, והוא זכה לציון משוקלל המציב אותו במקום השלישי. קיה נירו סובל מנחיתות בתחום הדינמי, רמת האבזור שלו אינה בולטת לטובה והוא הדגם היקר ביותר בסקירה.
טויוטה קורולה מעט אפרורית והכמויות שלה על הכבישים בוודאי לא מסייעות. היא זכתה לציון משוקלל המציב אותה במקום השני בזכות חבילה מאוזנת ומוצלחת המגובה במוניטין האמינות המוצלח של טויוטה, שמירת ערך טובה, וביקוש גבוה בשוק המשומשות.
יונדאי איוניק הוותיקה מציעה תמהיל מוצלח בין רמת האבזור למחיר הרכישה, ובשקלול הפרמטרים אותם אנו בודקים היא זכתה לציון המשוקלל הגבוה ביותר ולמקום ראשון בסקירה. שיווקה של יונדאי איוניק הופסק והיא כבר אינה מוצעת באולמות התצוגה של יונדאי, אך גם כמשומשת היא מציעה תמורה מעולה למחיר.
| ציונים ודירוג | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| דגם | עיצוב ונוחות | ביצועים | צריכת דלק | אמינות ועלויות אחזקה | בטיחות | תמורה למחיר | ציון סופי |
| יונדאי איוניק הייבריד | 8.5 | 9.0 | 8.2 | 9.3 | 10.0 | 9.5 | 9.1 |
| קיה נירו PHEV | 8.5 | 7.6 | 10.0 | 8.7 | 9.8 | 8.1 | 8.8 |
| יונדאי אלנטרה הייבריד | 8.9 | 8.7 | 8.7 | 9.1 | 10.0 | 7.7 | 8.8 |
| טויוטה קורולה הייבריד | 7.9 | 8.4 | 8.0 | 8.8 | 9.8 | 8.6 | 8.6 |
| רנו מגאן גרנד קופה דיזל | 8.5 | 7.6 | 6.3 | 8.4 | 9.2 | 7.9 | 8.0 |
אם הילד שלכם עבר לאחרונה טסט, אתם בוודאי שמחים איתו ובעיקר נרגשים לגלות עד כמה התבגר ועבר עוד שלב חש...
תוכן שיווקי 25 נובמבר 2025
בעידן שבו כל פרט קטן חשוב, עולם הרכב לא נשאר מאחור. יותר ויותר חובבי רכב מבינים ש"שטיפה" זה רק ההתחל...
תוכן שיווקי 04 נובמבר 2025
רכב ישן שעומד חודשים בחניה, מנוע שמתחיל לקרטע או רכב שעבר תאונה - כל בעל רכב מגיע לשלב שבו הוא שואל ...
תוכן שיווקי 04 נובמבר 2025
לא רק אתם מחפשים לקנות רכב היברידי יד שניה - בשנים האחרונות, לצד הרכבים החשמליים, גם רכבים...
תוכן שיווקי 28 אוקטובר 2025
הביקוש לרכבים חשמליים הולך וגדל, ולא בכדי. יותר ויותר נהגים מבינים את היתרונות - חיסכון בדלק, תחזוקה...
תוכן שיווקי 18 ספטמבר 2025
בין כל חברות הביטוח והאפשרויות הרבות להתאמה אישית, קל מאוד לאבד כיוון. ריכזנו עבורכם את כל המידע החש...
תוכן שיווקי 15 ספטמבר 2025