נחשף דודג' הורנט 2023

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 17 אוגוסט 2022
  • 0 תגובות

לאחר תקופה ארוכה במיוחד ולראשונה תחת כנפי קונצרן סטלנטיס חושפת דודג' דגם חדש - דודג' הורנט. אם רכב הפנאי החדש נראה לכם מוכר זה לא במקרה, מדובר למעשה בגרסה אמריקאית לאלפא רומיאו טונאלה ואם השם הורנט נשמע לכם מוכר זה בגלל שהאמריקאים אוהבים מאוד לסמפל שמות דגמים. השם הורנט שייך ליצרנית הרכב AMC שנרכשה ע"י קרייזלר בסוף שנות ה- 70. AMC הורנט הייתה משפחתית קומפקטית במונחים אמריקאים, מתקדמת יחסית לזמנה והוצעה גם בגרסאות ביצועים חזקות.

דודג' הורנט

כאמור קל מאוד להבחין בצללית ובקווים של אלפא רומיאו טונאלה. החזית של דודג' הורנט שגרתית יותר עם גריל קדמי מפוצל וצר, צמד פנסים קדמיים צרים, ושבכה תחתונה גדולה. הדופן זהה למעט עיצוב החישוקים הקלים. גם הזנב כמעט זהה למעט חותמת תאורה שונה עבור הפנסים האחוריים ופתחי מפלט המשולבים בפגוש בחלק מהגרסאות.

דודג' הורנט

גם תא הנוסעים מבוסס על אלפא רומיאו טונאלה. חלקו העליון של הדשבורד מוותר על הדיפון הכסוף עם תאורת הרקע הצבעונית, ומחליף את פתחי המיזוג העגולים בפתחים מלבניים גדולים. גלגל ההגה עוצב מחדש, חומרי הדיפון והריפוד הוחלפו, ובחלק מהגרסאות יוצעו מושבים ספורטיביים בריפוד אלקנטרה. למערכת המולטימדיה מסך בגודל 10.5 אינץ' ולוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ'.

דודג' הורנט

דודג' הורנט יוצע עם שתי יחידות הנעה. גרסת הכניסה מצוידת במנוע טורבו בנזין חדש בנפח 2.0 ליטרים מסדרת הוריקן של קונצרן סטלנטיס עם הספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ, תיבת 9 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 96 קמ"ש תוך 6.5 שניות. גרסת הבנזין תוצע ברמת אבזור ספורטיבית GT הכוללת בין היתר בולמים מבית Koni, קאליפרים קדמיים בעלי 4 בוכנות מבית ברמבו, מערכת הכוונת מומנט המדמה פעילות של דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, ואופציה לבולמים אדפטיביים עם שיכוך המשתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

דודג' הורנט

לגרסה הבכירה יחידת הנעה היברידית נטענת PHEV הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.3 ליטרים ומנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי משולב של 285 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 52.9 קג"מ, תיבת 6 הילוכים אוטומטית, ומערכת הנעה כפולה. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 15.5 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 48 ק"מ. טעינה בהספק 7.4 קילוואט תאפשר הטענה מלאה של סוללה ריקה תוך כשעתיים וחצי. לגרסה זו מערכת בלימה רגנרטיבית המופעלת מיידית לאחר שחרור המצערת, אולם בשלב זה לא ברור אם היא מאפשרת מספר מינונים לעוצמת הבלימה ונהיגה בדוושה אחת.

גרסת R/T עם יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מצב Power Shot ייחודי. משיכה בצמד המנופים שמאחורי גלגל ההגה מספקת תוספת של 25 כ"ס מהמנוע החשמלי למשך 15 שניות, בהתאם לרמת הטעינה וטמפרטורת הסוללה. מצב זה מאפשר לקצר את התאוצה מעמידה ל- 96 קמ"ש בשניה אחת.

דודג' הורנט

במסגרת ההשקה נחשף גם דודג' הורנט בגרסת GT GLH המוגדרת כקונספט בשלב זה. גרסה זו מבוססת על גרסת הבנזין ומציעה מתלים ספורטיביים מונמכים בסנטימטר אחד, מערכת פליטה משודרגת עם ספי כרום מושחרים, חישוקים קלים בקוטר 20 אינץ', וגם ביצועים משודרגים שלא נמסרו אודותם פרטים נוספים. חלק מהפריטים יוצעו לרכישה באמצעות הדילרים של דודג' בארה"ב בעת רכישת הרכב.

מערכת המולטימדיה Uconnect 5 מוצגת על גבי מסך מגע בגודל 10.5 אינץ' ומציעה ממשק מבוסס אנדרואיד הכולל אפשרות ליצור פרופיל נהג עם פריסת מסך בית ייחודית, העדפות מוזיקה וכוון מושב הנהג. המערכת מאפשרת חיבור לשני טלפונים סלולריים במקביל ותומכת בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי בחיבור אלחוטי. ניתן לסנכרן את פעילות הסייעת הקולית אלקסה מבית אמזון המאפשרת ביצוע פקודות קוליות עבור מוצרי החשמל החכמים בבית, וגם לשחרר את נעילת הדלתות ולהניע מרחוק.

דודג' הורנט

מפרט האבזור האופציונלי כולל מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מפתח חכם, וחימום לגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו גלגליים, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה היקפיים, ומערכת להתרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי.

דודג' הורנט החדש יורכב במפעל סטלנטיס בעיר נאפולי באיטליה לצד אלפא רומיאו טונאלה. דגמי הבנזין זמינים להזמנה בארצות הברית כבר מהיום ורכבים ראשונים יגיעו אל אולמות התצוגה לקראת סוף השנה. גרסאות ה- PHEV יגיעו אל אולמות התצוגה רק באביב 2023. בדודג' מספרים על רכב הפנאי המהיר והחזק ביותר עם תג מחיר הנמוך מ- 30,000 דולר לגרסת הבנזין.