נחשפה בוגאטי מיסטרל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 21 אוגוסט 2022
  • 0 תגובות

בוגאטי החלה את תהליך הפרידה ממנוע ה- W16 האימתני המשמש אותה בשנים האחרונות לטובת יחידות הנעה היברידיות ובהמשך אל עבר הנעה חשמלית מלאה. לכבוד המאורע נחשפה בוגאטי מיסטרל W16 שתהיה המכונית האחרונה שתשתמש במנוע האגדי. המכונית החדשה נקראת על שם זרם רוח בדרום צרפת ומדובר למעשה בגרסת רודסטר המבוססת על בוגאטי שירון המוכרת.

בוגאטי מיסטרל

כמקובל בבוגאטי קשה מאוד להתעלם מהעיצוב ועל אף התבססות על בוגאטי שירון, העיצוב החיצוני שונה לחלוטין. החזית אגרסיבית במיוחד עם גריל קדמי בולט ושפע כונסי אוויר. הפנסים עם חותמת התאורה המובחנת בולטים אף הם. הדופן נאה בזכות השמשה הקדמית הנמוכה, כונסי אוויר המשולבים מאחורי הדלתות וחצאיות עשויות סיבי פחמן. מאחור יחידות תאורה המשולבות בקווי המתאר, כיתוב בוגאטי מואר ושפע פתחי אוורור המשולבים בדיפיוזר אימתני עם יציאת מפלט מרכזית ענקית.

בוגאטי מיסטרל

תא הנוסעים המינימליסטי יפיפה עם חללים מובחנים עבור הנהג והנוסע ושילובי צבעים וחומרים אקסלוסיביים. הקונסולה המרכזית מאכלסת 4 פקדים גדולים, לחצן איתות חירום ובורר הילוכים בלבד. גלגל ההגה הספורטיבי עמוס פקדים דרכם שולטים בהנעה, במערכת לבחירת מצבי נהיגה, ובהגדרות הרכב השונות בעזרת מסך המשולב בלוח המחוונים.

בוגאטי מיסטרל

כאמור, בוגאטי מיסטרל היא מחווה ופרידה ממנוע ה- W16 בנפח 8.0 ליטרים עם לא פחות מ- 4 מגדשי טורבו המפתח הספק מרבי של 1,578 כ"ס ומומנט מרבי של 163.1 קג"מ. בוגאטי שירון סופר ספורט 300+ הגיעה עם יחידת הנעה זו למהירות מרבית של 490.5 קמ"ש על מסלול הניסויים של פולקסווגן בשנת 2019 ונעזרה לשם כך בשלל שיפורים אווירודינמיים. בוגאטי מיסטרל לא צפויה לשחזר את ההישג, בין היתר בשל הגג הנפתח, אך היא עשויה להיות מכונית הרודסטר המהירה ביותר בעולם.

בוגאטי מיסטרל

99 הרוכשים המאושרים שיזכו לשים את ידם על המכונית ישלמו לא פחות מ- 5 מיליון דולר עבורה ויאלצו להמתין בסבלנות שכן הרכבים הראשונים ימסרו בתחילת שנת 2024.