קיה EV9 בדרך אל פס הייצור

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 29 אוגוסט 2022
  • 0 תגובות

בעוד שכאן בישראל ממתינים כבר זמן רב להגעתה של קיה EV6 המתעכבת, תשיק קיה בקרוב רכב חשמלי נוסף, שלישי במספר ושני על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית לכלי רכב חשמליים המשמשת גם את יונדאי וג'נסיס.

קיה EV9

קיה EV9 נחשף לפני כמעט שנה בתערוכת Auto Mobility בלוס אנג'לס כדגם קונספט לרכב פנאי שטח חשמלי גדול. העיצוב החיצוני היה עתידני ונועז למדי, אך גם בעל פרופורציות רבועות בולטות מאוד שלא מותירות ספק ביחס למיתוגו כרכב פנאי. על פי קיה מדובר בשפת עיצוב חדשה בשם Opposites United, ובתרגום לעברית 'המנוגד המאחד'.

קיה EV9

בתמונות שחושפת היצרנית בהן צולם הרכב במהלך מבחני נהיגה במרכז הפיתוח של קיה בקוריאה ניכר כי הפרופורציות הייחודיות נשמרו, עם שמשה קדמית זקופה, קורות רבועות, וחלונות צד גדולים. בחזית ניתן להבחין ביחידות התאורה הבולטות מבעד למדבקות ההסוואה ומשולבות במשטח המדמה גריל קדמי שיהיה ככל הנראה אטום לחלוטין. עוד ניתן להבחין בבתי גלגלים עם חיפויים בולטים ורבועים, ובבליטות משמעותיות בכנפיים מעליהם. לא נחשפה תמונה של החלק האחורי אולם דגם הקונספט חשף פנסים אנכיים בעיצוב מקורי ודלת תא מטען חלקה. הדלתות האחוריות הנפתחות בניגוד לכיוון הנסיעה ותא הנוסעים העתידני של דגם הקונספט לא צפויים להגיע לדגם הסדרתי.

קיה EV9

בקיה מספרים שהרכב בעל הנעה כפולה והוא נבחן בתנאי טיפוס על גבעה, צליחת מים, ומסלול שטח. בנוסף נבחן הרכב במסלול במהירות גבוהה. פיתוח הרכב ארך 44 חודשים, והמבחנים במרכז הפיתוח של קיה מצטרפים למבחני נהיגה נוספים שעובר הרכב בתנאים מגוונים ברחבי העולם. בעת חשיפת דגם הקונספט הצהירה קיה כי טווח הנסיעה המרבי צפוי לעמוד על 480 ק"מ, ובדומה למרבית דגמי יונדאי וקיה החשמליים הוא יתמוך בטעינה מהירה בהספק של עד 350 קילוואט שתאפשר טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 20 דקות.

קיה EV9 צפוי להיחשף ברבעון הראשון של שנת 2023 והוא מעורר ציפיות רבות, בעיקר נוכח השבחים שקוצרת קיה EV6 במבחני דרכים ברחבי העולם והתארים הרבים בהם זכתה לרבות מכונית השנה באירופה.