פרארי פרוסאנג יורד לשטח!

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 14 ספטמבר 2022
  • 0 תגובות

אחרי תקופה ארוכה של שמועות ותמונות ריגול מגיע הצעד הבלתי נמנע - פרארי מציגה את רכב הפנאי הראשון בתולדותיה - פרארי פרוסאנג (Purosangue) שהינו גם הרכב הסדרתי הראשון של פרארי עם 4 דלתות. יצרנית מכוניות הספורט הראשונה שהציגה רכב פנאי הייתה פורשה ולאחר ההלם הראשוני והביקורת שהוטחה בה, התגלה שהביקוש לפורשה קאיין גבוה והדגם הפך את היצרנית לרווחית במיוחד. מאז הביקוש לרכבי פנאי-על מסוג זה רק הולך וגדל כך שגם למבורגיני הציגה את האורוס ואסטון מרטין הציגה את ה- DBX.

פרארי פרוסאנג

כאמור פרארי פרוסאנג הוא רכב הפנאי הראשון של מותג הסוס הצוהל שאינו נראה כמו שום דבר אחר ומסתמן כהכלאה מוצלחת בין מכונית ספורט לרכב פנאי. החזית מזכירה קצת פרארי רומא שנמתחה לגובה עם פנסים קדמיים דקיקים וכונס אוויר תחתון גדול ומעוצב. הדופן ספורטיבית באופן מופגן עם תא נוסעים המתחיל בסוף מכסה המנוע הגדול, הרחק מאחורי הגלגל הקדמי. קו המותניים מטפס מאחורי כונס האוויר בכנף הקדמית, והבליטה מעל בית הגלגל האחורי מעניקה לרכב מראה שרירי וחסון. הגג הקצר גולש לאחור בסגנון קופה אל עבר ספוילר מעוצב המותקן מעל השמשה האחורית . גם הפנסים האחוריים מזכירים את אלה של פרארי רומא, והפגוש מסתיים בדיפיוזר עם צמד יציאות מפלט כפולות. מלפנים חישוקים קלים בקוטר 22 אינץ' ומאחור חישוקים בקוטר 23 אינץ'.

פרארי פרוסאנג

תא הנוסעים מציג מראה חדש עבור המותג עם אזורים נפרדים ומובחנים עבור הנהג והנוסע מלפנים, וללא מסך מרכזי בניגוד מוחלט לטרנד הנוכחי בעולם הרכב. הנהג זוכה ללוח מחוונים דיגיטלי, והנוסע מלפנים זוכה למסך משלו בגודל 10.2 אינץ' המציג מידע אודות הרכב והנסיעה המסייע לו להרגיש חלק מהחוויה. הדלתות האחוריות נפתחות נגד כיוון התנועה והנוסעים שישלחו אל המושב האחורי ייהנו מתנאי מחיה נאותים עם צמד מושבי באקט נפרדים ודומים לאלה הקדמיים, המציעים כמותם גם כוונון חשמלי.

פרארי פרוסאנג

מתחת למכסה המנוע הארוך של פרארי פרוסאנג שוכן מנוע V12 אטמוספרי קדמי-מרכזי בנפח 6.5 ליטרים עם הספק מרבי של 725 כ"ס ב- 7,750 סל"ד ומומנט מרבי של 73 קג"מ ב- 6,250 סל"ד. את מנתק ההצתה תפגשו רק ב- 8,250 סל"ד בליווי צליל משובח. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המותקנת מאחור כדי לשמור על מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל של 49:51 בין הסרנים, והכוח עובר אל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הנעה כפולה. פרארי פרוסאנג מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3.3 שניות, ועל אף שהוא חזק מהמתחרים מדובר בזמן זהה לאסטון מרטין DBX707 ולמבורגיני אורוס פרפורמנס. התאוצה מעמידה ל- 200 קמ"ש אורכת 10.6 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 310 קמ"ש. בהמשך יוצע פרארי פרוסאנג גם עם יחידות הנעה קטנות יותר בתצורת V6 ו- V8.

פרארי פרוסאנג

עוד מדווחת פרארי כי פרוסאנג יוצע בהמשך עם יחידת הנעה היברידית נטענת, ככל הנראה על בסיס זו המותקנת בפרארי 296 GTB המצוידת במנוע טווין טורבו V6 בנפח 2.9 ליטרים עם הספק מרבי של 663 כ"ס בשילוב מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 167 כ"ס. נתון ההספק המשולב עומד על 830 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 75.4 קג"מ. בפרארי GTB 296 משודכת יחידת ההנעה לסוללה בקיבולת 7.45 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ, אך סביר להניח שפרארי פרוסאנג יזכה לסוללה גדולה יותר כאשר יצויד ביחידת הנעה זו.

פרארי פרוסאנג

פרארי כבר הציעה בעברה דגמים עם מערכת הנעה כפולה, אך פרארי פרוסאנג הוא הדגם הראשון של המותג עם בקרת ירידה במדרון. זהו גם הדגם הראשון של פרארי המציע מערכת בקרה למניעת תנודות מרכב. פרארי פרוסאנג מצויד במערכת היגוי עבור הציר האחורי אשר מקטינה את רדיוס הסיבוב ומשפרת את ההתנהגות הדינמית במהירויות גבוהות בכביש מפותל. בעוד יצרניות רבות בוחרות במערכות עם מוטות מייצבים אקטיביים, פרארי בחרה במערכת על בסיס הבולמים הנשלטים אלקטרונית עם מנועים חשמליים זעירים המאפשרים לרכב להתמודד עם פני דרך לא אחידים במהירות נמוכה, או להקשיח את המתלים בעת שיוט בכביש במהירות גבוהה. עם זאת לא מדובר במתלים המאפשרים להגביה או להנמיך את המרכב.

פרארי פרוסאנג סרטון רשמי

בעוד חלק מדגמי פרארי עדיין מוצעים ללא מערכות בטיחות אקטיביות, פרארי פרוסאנג יצוייד במערך בטיחות מתקדם שפותח בשיתוף פעולה עם חברת בוש וכולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה על עייפות הנהג, ומערכת לזיהוי תמרורים.