נחשף פורד F-350 החדש 2023

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 28 ספטמבר 2022
  • 0 תגובות

סדרת הטנדרים פורד F סופר דיוטי זוכה לדור חדש הכולל את דגמי פורד F-250 ופורד F-350 המשווקים גם בישראל. מדובר בטנדר הנמכר ביותר של פורד בארה"ב וללא ספק בדגם החשוב והרווחי ביותר עבור המותג. לא פלא שהדור החדש מציג שורה ארוכה של חידושים לבקשתם של בעלי דגמי פורד F, ביניהם מערכות מתקדמות לחוויית גרירה קלה וקישוריות 5G מתקדמת.

פורד F-350

העיצוב החיצוני מזוהה בקלות עם פורד ומהווה אבולוציה טבעית לדור הקודם. השינוי המובחן ביותר הוא הגריל החדש ועיצוב יחידות התאורה הכוללות תאורת יום בצורת האות C. מאחור הותקנו ידיות ומדרגות צד סביב הארגז לגישה נוחה יותר, ויחידות תאורה מעודכנות. תא הנוסעים מציג עיצוב מודרני יותר מבעבר אך בכל זאת נשאר תכליתי ולא פורץ דרך או מעניין במיוחד.

חבילת טרמור (Tremor) הייעודית לשטח מוסיפה מתלים משופרים, מרווח גחון מוגדל, סרן Dana עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מלפנים, צמיגים בקוטר 35 אינץ' עם חישוקי 18 אינץ' יחודיים, בקרת אחיזה משופרת עם מצב זחילה בשטח סלעי, ומערכת Trail Turn Assist כמו בפורד ברונקו הנועלת את הגלגל האחורי-פנימי לפניה כדי להקטין משמעותית את רדיוס הסיבוב בשטח.

פורד F-350

רשימת אבזור הנוחות כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 או 12 אינץ' בהתאם לרמת האבזור, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', משטח טעינה אלחוטית לנייד, מעמד לטאבלט או מחשב נייד בקונסולה המרכזית, מושבים קדמיים עם מצב שכיבה מלאה לטובת מנוחה יעילה לאנשים העובדים שעות רבות בשטח, ואופציה למערכת שמע מבית B&O עם 18 רמקולים שתנעים את הזמן בדרך הביתה. עוד מתגאה פורד בקישוריות 5G עבור ניווט מהיר יותר, רדיו אינטרנטי באיכות גבוהה יותר, ונקודת wi-fi עבור 10 מכשירים במקביל.

פורד F-350

על פי פורד, 96% מהנוהגים בדגמי F סופר דיוטי גוררים נגררים, ולכן התאמצה פורד לשפר את חווית הגרירה באמצעות שורת פיתוחים מעניינים. מערכת Pro Trailer Hitch Assist מאפשרת חיבור אוטומטי לנגרר. המערכת מיישרת את הרכב לפני הנגרר בעזרת מצלמה המותקנת ליד וו הגרירה, ומניעה את הרכב לאחור באופן אוטונומי לעבר הנגרר ללא התערבות הנהג.

בנוסף מציגה פורד מערכת ניווט אשר מתחשבת בסוג הנגרר כדי לבחור את המסלול הטוב והבטיחותי ביותר כך שהנהג לא יצטרך להתמודד בדרך עם גשר נמוך מדי או פניה חדה מדי שלא מתאימה לסוג הנגרר שנבחר. כדי להפוך את השימוש בנגרר לנוח אף יותר, פורד תספק מצלמות וחיישנים שניתן להתקין על גבי הנגרר כדי להציג צילום 360 מעלות סביב הנגרר כולל תצוגה ממעוף הציפור והתרעות על רכבים בשטחים מתים בצידי הנגרר. הלקוחות התלוננו על בעיה של גניבת הנגרר, ופורד דאגה גם לזה ומציגה מערכת אזעקה קולית והתרעה לנייד של הנהג אם בוצע ניתוק של הנגרר בזמן שהרכב כבוי. מעבר לטכנולוגיה החדשה, פורד טוענת לכושר העמסה וגרירה הטוב בסגמנט אך לא מספקת נתונים מספריים, ואלו יפורסמו בהמשך.

פורד F-350

עוד פ'יצרים המקלים על השימוש ברכב הם משקל מובנה המציג את המשקל שהועמס בארגז כדי למנוע עומס יתר מסוכן, שקעי מתח בהספק 2,000 וואט להפעלת כלי עבודה חשמליים בשטח, ודלת ארגז חשמלית עם חיישני חניה ומצלמת רוורס הפעילים גם בנסיעה לאחור עם דלת ארגז פתוחה.

אבזור הבטיחות שודרג וכולל מעתה בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת עזר לחציית צמתים, ניטור שטחים מתים, וניטור תנועה צולבת מאחור.

סרטון פורד F סופר דיוטי

היצע המנועים כולל שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד אך פורד מקמצת בפרטים טכנייים. מנוע בנזין V8 בנפח 7.3 ליטרים אשר מגיע מהדור הקודם זכה למערכת שימון חדשה המאפשרת להאריך את מרווחי הטיפולים. גם מנוע הטורבו דיזל V8 בנפח 6.7 ליטרים מגיע מהדור היוצא. אליהם מצטרף מנוע בנזין V8 חדש בנפח 6.8 ליטרים. כל המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה.