סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
הונדה מסירה את הלוט מעל הדור ה- 11 של המשפחתית הגדולה הונדה אקורד. חשיפת הונדה אקורד החדשה משלימה למעשה חידוש מקיף של ליין הדגמים המרכזיים של הונדה, ולמעשה החלפה של כל ליין הדגמים אותו משווקת היצרנית בארצות הברית. הביקוש למשפחתיות גדולות בשוק הרכב האמריקאי נמצא בדעיכה ורכבי הפנאי נוגסים בו, ובנוסף מתחרות רבות נעלמו ממנו, בעיקר האמריקאיות, והשאירו את הזירה ליצרניות היפניות. באירופה גסיסת הסגמנט משמעותית יותר, והונדה אקורד עזבה אותו וגם את ישראל עוד בעשור הקודם. כעת גם מתחרות ותיקות מאוד כגון פולקסווגן פאסאט נוטשות אותו חלקית עם הפסקת ייצור גרסת הסדאן.
כמו כל ליין הדגמים העדכני של המותג, הונדה אקורד נוטשת לחלוטין את העיצוב הקודם האגרסיבי לטובת מראה חדש לחלוטין, אלגנטי ומעודן הרבה יותר. בחזית צמד פנסים צרים עם גבות לד המשמשות כחותמת תאורה. הגריל קטן בהרבה מזה של הדגם היוצא ומציג עיצוב טרפזי עם שבכה מושחרת. הפגוש מעודן עם שבכה רחבה בקצהו וכונסי אוויר כסופים. הדופן מציגה מראה נקי במיוחד עם קו מותניים עדין וחגורה בולטת בסמוך לפסי הדלתות. החצאיות המושחרות מסייעות במניעת מראה כבד לרכב. קו הגג המוארך משתפל לאחור ברכות וחלון צד שלישי מייצר אפקט קופה מעודן. גם מאחור המראה חדש לחלוטין עם שפה בולטת בקצה דלת תא המטען הגדולה, צמד פנסים המחוברים באמצעות משטח מושחר, ופגוש אחורי נטול יציאות מפלט או אלמנטים עיצוביים בולטים.
הונדה אקורד החדשה מציגה מידות חיצוניות גדולות מהדגם היוצא וגדולות מדגמים אירופיים מקבילים. אורכה 4,971 מ"מ, רוחבה 1,862 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ובסיס הגלגלים נדיב עם אורך של 2,830 מ"מ.
גם תא הנוסעים של הונדה אקורד חדש לחלוטין ברוח הדורות העדכניים של הונדה סיוויק והונדה CR-V. הדשבורד השטוח בנוי ממספר מפלסים ועל גביו מותקן מסך מרכזי צף בגודל 7.0 או 12.3 אינץ'. שבכת פתחי המיזוג הקבועה משתרעת לרוחב חלקו הקדמי של תא הנוסעים ועל כוונון פתחי המיזוג אחראים מנופים מלבניים. הונדה שומרת על פקדים פיזיים ברורים ונפרדים עבור תפעול בקרת האקלים. בקונסולה שבין המושבים הקדמיים תאי אחסון ובורר הילוכים מסורתי ולא זעיר ואלקטרוני ברוח האופנה הנוכחית בעולם הרכב. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ' מותקן בכל רמות האבזור.
הונדה אקורד היא הדגם הראשון של המותג המטמיע פונקציות מבית גוגל במערכת המולטימדיה. תכונה זאת תוצע ברמות האבזור הבכירות בלבד שיכללו את אפליקציית גוגל מפות, הסייען הקולי של גוגל, וקישור לחנות האפליקציות של גוגל עם אפליקציות נבחרות לשימוש ברכב. בנוסף תומכת הונדה אקורד בקבלת עדכונים מרחוק OTA לכל מערכות המחשוב המותקנות ברכב.
כאמור, הונדה אקורד נפרדת ממנוע הטורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים ותוצע מעתה עם שני מנועים. לגרסאות הכניסה מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 192 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ומערכת הנעה קדמית. נתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם נחשפו.
הגרסאות ההיברידיות צפויות לתפוס כמחצית מהמסירות והן מצוידות במנוע בנפח 2.0 ליטרים ושני מנועים חשמליים. ההספק המרבי המשולב עומד על 204 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 34.1 קג"מ. גם במקרה של הגרסה ההיברידית נתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם נחשפו.
הונדה מכוונת לציונים מקסימליים במבחני הבטיחות של ארגוני IIHS ו- NHTSA האמריקאיים בזכות שלדה שתוכננה להתמודדות משופרת עם פגיעה חזיתית של רכבים גדולים יותר הנפוצים בכבישי ארצות הברית. הונדה אקורד החדשה תוצע עם 10 כריות אוויר, ביניהן כריות אוויר לברכיים לנוסעים במושבים הקדמיים וכריות אוויר עבור הנוסעים במושב האחורי. כריות האוויר הקדמיות תוכננו מחדש על מנת למזער את הפוטנציאל לפגיעות ראש והן תפורות באופן ייחודי המגביר את הקשיחות בצידי הכריות. כרית האוויר של הנוסע מלפנים מחולקת לשלושה תאים, כאשר השניים החיצוניים נועדו לערסל את ראשו של הנוסע ולמזער את האפשרות שיסתובב.
לתכונות אלה מצטרפת מצלמה קדמית עם שדה ראייה של 90 מעלות ורדאר קדמי עם שדה ראייה של 120 מעלות שישפרו את ביצועי המערכות למניעת התנגשות מלפנים בזכות זיהוי מוקדם של אובייקטים, כלי רכב, והולכי רגל, כולל סיוע במניעת התנגשות בצמתים. המצלמה אחראית גם לזיהוי משופר של גבולות הנתיב, מדרכות, ותמרורים. המערכת לניטור שטחים מתים זוכה אף היא לטווח זיהוי רחב יותר, ובקרת השיוט האדפטיבית פעילה בכל טווחי המהירות ועד לבלימה מלאה. תכונה חשובה נוספת היא תזכורת למניעת שכחת ילדים, בעלי חיים או מטען יקר ערך במושב האחורי בעת היציאה מהרכב.
בחודש הבא תציין הונדה 40 שנה וייצור של 12.5 מיליון רכבי הונדה אקורד במפעלי החברה באוהיו שבארצות הברית, שם היא תייצר גם את הדור החדש של הונדה אקורד.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025