נחשפה טויוטה פריוס החדשה 2023

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 16 נובמבר 2022
  • 0 תגובות

טויוטה חושפת דור חמישי למכונית המזוהה ביותר עם מערכות הנעה היברידיות - טויוטה פריוס. הדור הראשון נולד בשנת 1997, בתחילה שווק ביפן בלבד ובהמשך גם בארצות הברית שהפכה עם השנים לאחד משווקי היעד הגדולים ביותר של הדגם. הספקנות אודות הדגם התחלפה מהר מאוד בהערכה לצריכת הדלק ופליטת המזהמים הנמוכות. השימוש במכוניות טויוטה פריוס חסך מהאטמוספרה לפחות 82 מיליון טונות של פחמן דו חמצני. היו מי שהחלו להספיד את טויוטה פריוס לאור העובדה שטויוטה מציעה כעת יחידות הנעה היברידיות בדגמי המסה המוכרים של המותג, אך לרגל יום הולדת 25 ולאחר למעלה מ- 5 מיליון יחידות שנמסרו, נחשפת טויוטה פריוס בדור חדש ומסקרן.

טויוטה פריוס 2023

על בסיס הצללית המוכרת של טויוטה פריוס במרכב ליפטבק המזוהה עמה, מציג הדגם החדש עיצוב חדש לחלוטין ונאה באופן משמעותי מהדורות הקודמים. בחזית פנסים בצורת האות C שמחלחלים לאט לאט אל ליין הדגמים של טויוטה לאחר שנחשפו לראשונה בטויוטה bZ4X החשמלי. מכסה המנוע נמוך והפגוש חושף מראה נקי כשהאלמנט הבולט הוא שבכה תחתונה רחבה עם מסגרת כסופה עבה. הדופן מציגה מראה נקי וסביב בתי הגלגלים הותקנו קשתות בצבע שחור מבריק וידיות הפתיחה של הדלתות האחוריות מסוות בסמוך לחלון האחורי. הגג גולש לאחור ברכות אל עבר שפה בולטת בדלת תא המטען, מתחתיה נפגוש משטח מושחר בו מוטמעים הפנסים האחוריים. כך באחת הפכה טויוטה פריוס מברווזון מכוער לאחד הרכבים הנאים ביותר של טויוטה.

המידות החיצוניות טרם נחשפו ולכן עדיין לא ברור מי הן המתחרות של טויוטה פריוס החדשה. העובדה שברכב המוצג בתמונות מותקנים חישוקים בקוטר 19 אינץ' שלא נראים גדולים מדי, מרמזת על גידול משמעותי במידות. מה שטויוטה כן חושפת הוא שהדגם מבוסס על פלטפורמת TNGA מדור שני.

טויוטה פריוס 2023

גם בתא הנוסעים נרשמה מהפיכה והעיצוב השנוי במחלוקת של הדור הקודם הוחלף בעיצוב נאה וקונבנציונלי יותר. הדשבורד בנוי ממפלסים כשבחלקו העליון לוח מחוונים דיגיטלי המותקן רחוק מההגה כמו בדגמים החשמליים של טויוטה, מהם הושאל גם עיצוב גלגל ההגה. פתחי המיזוג תחומים בדיפון מעוצב בגימור המשתנה בהתאם לרמת האבזור וכולל גם תאורת אווירה נאה. המסך המרכזי בגודל 12.3 אינץ' נאה אך העובדה כי גלגלת השליטה בווליום מוקמה דווקא בצד ימין הרחק מהנהג נראית מוזרה, אולי זה לטובת הנוסע הקדמי כי לנהג אפשרות לשליטה גם מההגה. בצעד מבורך שומרת טויוטה על פקדים נפרדים עבור תפעול בקרת האקלים. עוד התקינה טויוטה בורר הילוכים אלקטרוני נאה במקום הבורר המיושן בעל התפעול הבלתי קונבנציונלי בדור הקודם.

טויוטה פריוס 2023

בסביבת לוח המחוונים של טויוטה פריוס החדשה שולבה מערכת התרעה חדשה עבור מערכות הבטיחות המתקדמות, המספקת לנהג חיוויים ויזואליים אודות סכנות בטרם מופעלות ההתרעות הקוליות המוכרות על מנת לספק חווית נהיגה מרגיעה יותר. עוד מצויידת טויוטה פריוס בחניה אוטומטית עם שליטה מחוץ מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית, מראה מרכזית דיגיטלית, וגג פנורמי קבוע.

טויוטה פריוס 2023

כמו בעבר תוצע טויוטה פריוס עם יחידות הנעה היברידיות ובגרסה עם יחידת הנעה היברידית נטענת. גרסאות הכניסה יעשו שימוש ביחידת ההנעה המוכרת הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים שבעדכון האחרון התחזקה מעט וההספק המרבי עומד כעת על 140 כ"ס. בנוסף תוצע יחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 196 כ"ס וזו תצויד במערכת הנעה כפולה. נתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם נחשפו.

טויוטה פריוס 2023

בראש ההיצע תעמוד גרסת PHEV המצוידת ביחידת הנעה חדשה לחלוטין על בסיס מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים ועם הספק מרבי משולב של 225 כ"ס - גבוה משמעותית מההספק של גרסת ה- PHEV היוצאת. עם יחידת הנעה זו מתקבלת תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 6.7 שניות. יתר נתוני הביצועים וגם צריכת הדלק וטווח הנסיעה החשמלי טרם נחשפו, אולם טויוטה ציינה כי הטווח יהיה גבוה בכ- 50% ביחס לדור היוצא כך שניתן לצפות לטווח נסיעה חשמלי מרשים של כ- 70 ק"מ.