אקורה MDX מושק בישראל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן, רונן טופלברג
  • 24 נובמבר 2022
  • 0 תגובות

ערוץ היבוא המקביל מצליח לספק מדי פעם חדשות מעניינות כשהוא מקדים את היבואניות הרשמיות או מציע דגמים שלא הוצעו בעבר בישראל. היבואנית המקבילה גזפרו כבר עשתה זאת בעבר עם פולקסווגן ארטאון וכעת עושה זאת שוב עם השקת רכב הפנאי אקורה MDX בישראל. אקורה (Acura) הינו מותג היוקרה של הונדה, בדומה ללקסוס מבית טויוטה וג'נסיס מבית יונדאי אך בניגוד אליהן מיועד בלעדית לשוק האמריקאי ומעולם לא שווק בישראל או באירופה באופן רשמי. גזפרו הודיעה על תוכניות להשיק בהמשך גם את המשפחתית הספורטיבית אקורה אינטגרה המבוססת על הונדה סיוויק החדשה.

אקורה MDX

הדור הנוכחי והרביעי של אקורה MDX הוצג לפני כמעט שנתיים ומהווה את ספינת הדגל של המותג. המימדים החיצוניים קרובים למתחרים עם 7 מושבים דוגמת אאודי Q7, ב.מ.וו X5 ומרצדס GLE. אורכו עומד על 5,039 מ"מ, רוחבו 1,999 מ"מ, גובהו 1,704 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,891 מ"מ.

העיצוב החיצוני מצליח להסוות במעט את המידות החיצוניות הנדיבות. בחזית גריל טרפזי עם שבכה מעוצבת וסמל אקורה ענקי. פנסי החזית הצרים מציגים חותמת תאורה נאה ובפגוש משולבים כונסי אוויר ופנסי ערפל מעוצבים. בתי הגלגלים זוכים לחיפוי פלסטיק שחור מבריק שמעטר גם את ספי המרכב. קו המותנייים מעודן אך בחלקן התחתון של הדלתות קפל פח בולט ועיטור שחור מבריק שיחד עם החישוקים הקלים המושחרים מצליח להקליל במעט את המראה הכבד. הזנב המוגבה מציג ספוילר נאה, פנסים צרים ומעוצבים, עיטור מושחר המפריד בין דלת תא המטען לפגוש האחורי, וצמד יציאות מפלט רבועות.

אקורה MDX

עיצוב תא הנוסעים מציג עיצוב מקורי בניגוד לקו המינימליסטי המקובל כיום. גימור עור וזמש דו-גוני בשחור ואדום משלים את האווירה. הדשבורד בנוי ממספר שכבות. בחלקו העליון מסך מרכזי רחב במראה צף ולוח מחוונים דיגיטלי השוכן בתוך חופת עור. בקונסולה המרכזית פקדי שליטה פיזיים בבקרת האקלים ובקר שליטה במערכת המולטימדיה. על משטח מוגבה שוכנים בורר הילוכים אלקטרוני ושקעי טעינה, ובמיקום נמוך יותר פקדי שליטה במערכת המולטימדיה כולל משטח מגע, משטח טעינה אלחוטי ותאי אחסון. המושב האחורי מודולרי וניתן להסיר את המושב המרכזי לקבלת צמד כורסאות קפטן נפרדות.

אקורה MDX

אקורה MDX ישווק בישראל עם שני מנועים לבחירה המשודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. לגרסת הכניסה A Spec מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 3.5 ליטרים עם הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט של 37 קג"מ. לגרסה הבכירה Type S מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 355 כ"ס ומומנט של 49 קג"מ. נתוני הביצועים אינם מפורסמים וצריכת הדלק המשולבת בשתי הגרסאות עומדת על 8.1 ק"מ לליטר.

אקורה MDX

מפרט האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', תמיכה בממשקי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 16 רמקולים, ריפודי עור בשילוב זמש, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות, אוורור למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, תאורת אווירה בתא הנוסעים, בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת ופתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, דוושות בגימור אלומיניום, שמשות אקוסטיות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג שמש חשמלי, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

רמת האבזור הבכירה Type S כוללת בנוסף מתלי אוויר, בולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים קדמיים מבית ברמבו, וחישוקים קלים בקוטר 21 אינץ'.

אבזור הבטיחות בשתי רמות האבזור כולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עד בלימה מלאה ובזינוק מחדש, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, וזיהוי תמרורים.

מחירון אקורה MDX 2022:

אקורה MDX מנוע 3.5 A Spec אוטומט - 694,590 ₪

אקורה MDX מנוע 3.0 טורבו Type S אוטומט - 749,000 ₪