סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
בתחילת החודש חשפה סוזוקי קדימון לרכב פנאי חשמלי בתערוכת הרכב 'אוטו אקספו' שהתקיימה בעיר דלהי שבהודו. סוזוקי eXV יהיה גדול יותר מסוזוקי ויטרה וצפוי להתחרות בסגמנט הביניים בין רכבי הפנאי העירוניים לאלה המשפחתיים. הגרסה הסדרתית צפויה לצאת לאור רק בשנת 2024 לקראת שיווק בשנת 2025 ובעקבות אזכור מורשת השטח של המותג ייתכן כי נראה גם גרסת הנעה כפולה.
כעת מכריזה סוזוקי על התכנית האסטרטגית לצמיחה עד לשנת 2030. העיקרון המנחה את סוזוקי הוא Sho-Sho-Kei-Tan-Bi שבתרגום לעברית מסמל קטן יותר, חסכוני, קל, קצר ויפה. בנוסף תשים סוזוקי דגש על עקרונות הניהול הרזה המאפשר גמישות וזריזות בייעול תהליכי הייצור. סוזוקי מחלקת את הפעילות בין 3 מוקדים עיקריים: יפן, הודו ואירופה. לסוזוקי גם פעילות משמעותית במדינות דרום מזרח אסיה: תאילנד, אינדונזיה, מלזיה, סינגפור והפיליפינים.
סוזוקי שואפת להגיע לניטרליות פחמן באירופה וביפן עד לשנת 2050, יעד רחוק למדי ביחס ליעדים שהציבו לעצמן היצרניות הגדולות. בהודו היעד רחוק משמעותית ונקבע לשנת 2070. סוזוקי לוקחת בחשבון את הפערים ביכולת לאמץ את ההנעה החשמלית בין השווקים השונים ותייצר מוצרים שונים העונים על הצרכים בשווקי היעד.
סוזוקי תציג 5 דגמים חשמליים עבור השוק האירופאי עד לשנת 2030. ההערכות הן כי מדובר בדגמים קיימים שיוסבו לשימוש ביחידות הנעה חשמליות. הדגם החשמלי הסדרתי הראשון של המותג צפוי לצאת לאור עוד השנה אך מדובר ברכב מסחרי קטן שככל הנראה מיועד לצרכי השוק היפני ולא ישווק מחוץ לו. בהמשך תציג סוזוקי מיקרוואן חשמלי ורכבי פנאי חשמליים. סוזוקי חשפה איור שבו לצד המסחרית הקטנה ניתן להבחין בצלליות של שני רכב פנאי קומפקטיים, אחד מהם הוא סוזוקי eXV. בנוסף רכב קטן יותר שעשוי להיות רכב סופר מיני חשמלי, ורכב נוסף שנראה כמו גרסה חשמלית מסקרנת במיוחד לסוזוקי ג'ימני.
יעד המכירות של סוזוקי באירופה עד לסוף העשור שואף לפילוח של 80% רכבים חשמליים והיתר רכבים היברידיים. ביפן צופה סוזוקי כי פילוח המסירות יעמוד על 20% כלי רכב חשמליים עד לשנת 2030. עבור הודו היעד צנוע יותר ועומד על 15% רכבים חשמליים עד לסוף העשור. במקביל לרכבים חשמליים תמשיך סוזוקי לפתח יחידות הנעה היברידיות וכן מנועי בעירה פנימית המונעים בגז טבעי דחוס, ביו-גז, ואתנול.
סוזוקי מייצרת גם כלים דו גלגליים ונערכת להצגת קטנוע חשמלי ראשון בשנת 2024 ובסך הכל שמונה אופנועים חדשים עד לשנת 2030, לפחות שניים מהם חשמליים. סוזוקי מייצרת גם מנועים עבור כלי שיט והחלה בתכנון מנועים חשמליים עבור מטרות אלה.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025