מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
פריסבי, יבואנית ניסאן, משיקה בישראל את ניסאן אקס טרייל החדש. הדור הרביעי של ניסאן אקס טרייל נחשף למעשה כבר לפני כמעט שנתיים וחצי, בגרסתו האמריקאית העונה לשם ניסאן רוג'. לאירופה לקח לו זמן רב להגיע והוא החל את דרכו שם רק בשלהי השנה שעברה. ניסאן אקס טרייל מבוסס על פלטפורמת CMF-C אותה הוא חולק עם הדור הנוכחי של ניסאן קשקאי וגם עם מיצובישי אאוטלנדר, אחד מרבי המכר בשור המקומי ומתחרה מרכזי אך הם נבדלים אחד מהשני ביחידות ההנעה.
ניסאן אקס טרייל החדש מציג את שפת העיצוב הנוכחית של ניסאן עם חזית אגרסיבית הנושאת את גריל V-Motion המוכר משלל דגמי ניסאן ומקבל כאן חיזוק מיחידות תאורה מפוצלות. הדופן הנאה נעזרת בקו מותניים הגולש מטה לקראת מראות הצד ומופיע שוב בכנף האחורית. מעל השמשה האחורית ספוילר גדול הגולש גם אל עבר צדי השמשה. לפגוש האחורי מראה מסיבי המתקבל בזכות שילוב של פלסטיק מושחר עם פס כרום ועיטור סף כסוף. חלק מהגרסאות מוצעות עם צביעה דו גוונית לגג ולמראות הצד בצבע שחור.
תא הנוסעים מוכר מניסאן קשקאי ומציע מראה אוורירי ונאה בזכות דשבורד שטוח ונמוך. בחלק מהדגמים גימור דו גווני נאה עם תפרי עור על הדשבורד ובדיפוני הדלתות. המסך המרכזי הצף מגיע בגודל 8.0 או 12.0 אינץ', ולוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על מסך בגודל 7.0 או 12.3 אינץ', בהתאם לרמת האבזור. ברמות האבזור הבכירות גם מערכת תצוגה עילית המוקרנת על פני שטח בגודל 10.8 אינץ'. על גבי הקונסולה בין המושבים הקדמיים בורר הילוכים אלקטרוני המפנה מקום חשוב עבור תאי אחסון שימושיים. ראוי לציין כי הדלת האחורית נפתחת בזווית של 86 מעלות ומאפשרת מפתח נוח עבור כניסה לשורת המושבים השלישית ועבור עיגון פעוטות במושבי בטיחות במושב האחורי.
ניסאן אקס טרייל ישווק בישראל עם 2 יחידות הנעה. לגרסת הכניסה מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מערכת סיוע היברידית קלה במתח 12V, ומערכת הנעה קדמית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש 9.6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת נעה בין 13.5 ל- 13.8 ק"מ לליטר.
בנוסף יוצע ניסאן אקס טרייל עם יחידת הנעה היברידית e-Power בשתי גרסאות. לגרסת ההנעה הקדמית מנוע חשמלי עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 33.6 קג"מ. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בתוך 8.0 שניות, המהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת נעה בין 16.6 ל- 17.2 ק"מ לליטר.
גרסת ההנעה הכפולה מכונה e-4orce כוללת בנוסף למנוע חשמלי קדמי זהה לזה של גרסת e-Power גם מנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 19.9 קג"מ. עם זאת נתון ההספק המשולב לא גדל באופן משמעותי ועומד על 213 כ"ס. נתון המומנט המשולב לא פורסם. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת נעה בין 15.1 ל- 15.4 ק"מ לליטר.
יחידות ההנעה ההיברידיות של ניסאן אקס טרייל פועלות באופן שונה מהמקובל. שתיהן עושות שימוש במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים עם יחס דחיסה משתנה בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, אך הוא אינו מניע את הגלגלים באופן ישיר ולמעשה משמש כגנרטור עבור טעינת סוללת ליתיום יון בקיבולת 1.73 קוט"ש. בשל אופי הפעולה הייחודי מערכת ההנעה נעדרת תיבת הילוכים סטנדרטית. הגרסאות ההיברידיות מצוידות במערכת e-Pedal המגבירה את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית ועל פי ניסאן מאפשרת נהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד. יש לציין כי ניסאן אקס טרייל לא מוגדר כרכב חשמלי ולא נהנה מהטבות באגרת הרישוי ובשווי השימוש השמורות לרכב חשמלי מלא.
ניסאן אקס טרייל החדש ישווק בישראל בארבע רמות אבזור. גרסת הכניסה ויזיה כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג אוויר עבור שורת המושבים השניה, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אור וגשם, חיישני חניה אחוריים, חימום וקיפול חשמלי למראות הצד, פנסים קדמיים עם תאורת לד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת האבזור אסנטה טופ כוללת בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', מערכת מולטימדיה עם תמיכה בממשק אפל קאר פליי אלחוטי ואנדרואיד אוטו בחיבור כבל, מצלמת רוורס, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 7.0 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, חיישני חניה היקפיים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, ושמשות אחוריות כהות.
רמת האבזור אסנטה טק כוללת בנוסף מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.0 אינץ', מערכת שמע מבית BOSE עם 9 רמקולים, מערכת מצלמות היקפיות, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', ותאורת אווירה בקונסולה המרכזית.
רמת האבזור הבכירה טקנה כוללת בנוסף ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי וזכרונות למושבים הקדמיים, חימום למושבים הקדמיים, מערכת תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת עם שליטה נפרדת עבור הנוסעים במושב האחורי, משטח טעינה אלחוטי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, פנסי ערפל עם תאורת לד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, ניטור עירנות הנהג, ולחצן מצוקה. רמת האבזור אסנטה טק כוללת בנוסף מערכת התרעה מפני עצמים נעים בסביבת הרכב. רמת האבזור טקנה כוללת בנוסף פנסי חזית מטרקיס לד. בגרסאות ההיברידיות נוספת לרמת האבזור טקנה גם סייען חניה אוטומטי.
ניסאן אקס טרייל עבר את מבחני הריסוק של Euro NCAP לאחרונה וזכה בציון המרבי 5 כוכבים עם ציוני משנה גבוהים. נזכיר כי אחיו ניסאן קשקאי זכה לציונים גבוהים במיוחד על תפקוד מערכות הבטיחות המותקנות גם בניסאן אקס טרייל.
מחירון ניסאן אקס טרייל 2023:
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו 7 מושבים ויזיה - 198,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו 7 מושבים אסנטה טופ - 219,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו 7 מושבים אסנטה טק - 232,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו 7 מושבים טקנה - 244,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו הייבריד e-Power חמישה מושבים אסנטה טופ - 233,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו הייבריד e-Power חמישה מושבים אסנטה טק - 242,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו הייבריד e-Power חמישה מושבים טקנה - 254,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו הייבריד e-4orce 4x4 שבעה מושבים אסנטה טופ - 249,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו הייבריד e-4orce 4x4 שבעה מושבים אסנטה טק - 262,990 ₪
ניסאן אקס טרייל 1.5 טורבו הייבריד e-4orce 4x4 שבעה מושבים טקנה - 274,990 ₪
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025