מתיחת פנים ליונדאי אלנטרה 2023

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 27 פברואר 2023
  • 0 תגובות

יונדאי חושפת תמונות ראשונות של יונדאי אלנטרה 2023 המעודכנת לאחר שהדגם עבר מתיחת פנים. הדור הנוכחי של יונדאי אלנטרה נחשף לפני 3 שנים, אך לישראל הגיע באיחור ניכר רק שנה וחצי לאחר מכן במטרה למלא את נעליה הגדולות של יונדאי איוניק ההיברידית שהייתה מהמכוניות הנמכרות ביותר בישראל.

יונדאי אלנטרה

יונדאי אלנטרה הציגה עיצוב נועז ומרכב נמוך ומוארך בסגנון קופה. מתיחת הפנים מעדנת מעט את החזית עם גריל מוקטן הנמתח ממכסה המנוע ועד לקצה הפגוש וגם פנסי החזית מציגים מראה חדש וכבר לא גולשים אל עבר הכנף הקדמית. בין הפנסים הקדמיים נמתח פס לד שהופך לסימן ההיכר של דגמי יונדאי החדשים. חלקו התחתון של הפגוש זוכה לעיצוב אגרסיבי עם כונסי אוויר גדולים שמרביתם שם רק ליופי והם למעשה אטומים. הדופן שומרת על המראה הזוויתי המקורי ומציגה חישוקים קלים בעיצוב מעודכן. מאחור פגוש חדש בעיצוב ספורטיבי עם סף דמוי דיפיוזר.

יונדאי אלנטרה

בשלב זה נחשפה תמונה אחת מתא הנוסעים החושפת ריפודים ודיפונים בגוון ירוק מרווה בהיר חדש. מעבר לכך לא נראה כי בוצעו שינויים משמעותיים ויונדאי אלנטרה שומרת על המבנה המוכר של לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' ומסך מרכזי בגודל 8 או 10.25 אינץ' השוכנים בסמיכות. נראה כי משטח המגע המתחלף לשליטה במערכת המולטימדיה ובקרת האקלים אותו פגשנו בדגמי יונדאי העדכניים לא מצא את דרכו ליונדאי אלנטרה המעודכנת.

יונדאי אלנטרה

בהיצע יחידות ההנעה לא צפויים שינויים מרחיקי לכת. בישראל משווקת יונדאי אלנטרה עם יחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 139 כ"ס ו- 27.0 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה קדמית. יתרונה הגדול של יחידת ההנעה הוא כמובן צריכת דלק שעומדת על 22.7 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן או 18-19 ק"מ לליטר בחיים האמיתיים.

בשווקים אחרים יונדאי מוצעת גם עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 147 כ"ס ובגרסת N ליין ספורטיבית עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 201 כ"ס. בראש ההיצע עומדת יונדאי אלנטרה N עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 280 כ"ס ומומנט של 40 קג"מ המוצעת עם תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. גרסת N הבכירה מצוידת גם בדיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה e-LSD ומאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 5.3 שניות.