אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
שברולט קולורדו שלקחנו למבחן הינו דגם וותיק אשר הוצג בשנת 2011, ולמעשה כבר הוצג בדור חדש בארה"ב. שברולט קולורדו נודע גם כרכב צה"לי הנרכש מכספי הסיוע של ארה"ב לישראל. בערוב ימיו מגיע אלינו הדגם בגרסה קרבית במיוחד העונה לשם ZR2 וכוללת שלל שיפורים אשר נועדו להקנות לו יכולת שטח עילאית לצד מראה הולם. שברולט קולורדו ZR2 מצויד במנוע בנזין V6 בנפח בהספק 308 כ"ס עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. מחירו עומד על 345,000 ₪.
| שברולט קולורדו ZR2 | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח, מראה קרבי |
| חסרונות | חוסר עידון, צריכת דלק, כושר העמסה נמוך, העדר מערכות בטיחות, בלמים |
עיצוב ונוחות שברולט קולורדו ZR2
העיצוב מציג כבר מהמבט הראשון קרביות טהורה, ולא בכדי. בחזית פגוש מינימליסטי המעניק יכולת עבירות גבוהה בשטח וזווית גישה מעולה. שתי טבעות גרירה אדומות בתחתית הפגוש מעניקות אפשרויות חילוץ נוחות, ומדבקה שחורה על מכסה המנוע מוסיפה לרושם הלוחמני ומונעת את סינוור הנהג מהשמש. הדופן מוגבהת עם מרווח ניכר בין הכנפיים לחישוקים הנועלים צמיגי שטח בשרניים. הזנב תכליתי עם פגוש מינימליסטי, הכנה לעיגון וו גרירה, מדרגות מובנות, וכיתוב שברולט על דלת הארגז. צבע החאקי של רכב המבחן משלים את ההופעה הקרבית. מידות המרכב אמריקאיות למהדרין. אורכו 5,403 מ"מ, רוחבו 1,948 מ"מ, גובהו 1,842 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 3,264 מ"מ.
גם תא הנוסעים מסגיר את גילו של הטנדר הוותיק עם עיצוב מיושן ותכליתי הכולל צג מערכת מולטימדיה בגודל 8 אינץ' בלבד, עם תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, לוח מחוונים מיושן עם צג מחשב דרך בגודל 4.2 אינץ', והתנעה באמצעות הכנסת מפתח לסוויץ'. מעבר לכך עיצובו פונקציונלי ולא מתחכם אך כולל לא מעט פשרות, ביניהם מד מהירות אנלוגי המסתיים ב- 140 קמ"ש בשל ההמרה ממיילים בארץ המקור, כמו גם מראת צד שמאלית מקרבת על פי התקינה האמריקאית. משטח הטעינה האלחוטי אינו יכול להכיל סמארטפון הגדול משישה אינץ' שהיה אולי מספק בשנת 2011, והעדר מקום להנחת רגל שמאל ממש פוגע בתנוחת הנהיגה. איכות החומרים פשוטה למדי אך האבזור נאות ומושבי העור מפנקים ומשפרים מעט את התחושה. המושב האחורי ניתן לקיפול לטובת הסעת כלב או ציוד מבלי להניחם על ריפודי העור.
הכניסה והיציאה מהקבינה אינן נוחות. מרווח גחון עצום של 255 מ"מ דורש טיפוס באמצעות מדרגות הצד אשר מעיקות ביציאה ומאיימות ללכלך את המכנס. המושבים נעימים, מרופדים בעור כאמור, וכוללים מלפנים גם חימום וכיוונון חשמלי. תנוחת הנהיגה מאוד גבוהה והמרווח בקבינה גדול הודות למרווחי ברכיים וכתפיים נדיבים. עם זאת, זווית המושב האחורי זקופה מדי בשל דופן הארגז, והעדר פתחי מיזוג לטובת הנוסעים מאחור תמוהה. לטובת הנוסעים מאחור הותקנו שקעי טעינה וחלונות כהים.
הארגז מאחור כולל אמבטיה במידות 1.5x1.5 מטרים אך כושר ההעמסה נמוך ועומד על 576 ק"ג בלבד כולל נוסעים ונוזלים בדומה לקרוסאובר משפחתי טיפוסי, ובכך כמעט מייתר את הדגם כרכב עבודה או כאלטרנטיבה לטנדרים היפניים בעלי כושר העמסה פרקטי של 1 טון. מתחת לאמבט האחורי נמצא גלגל חלופי מקורי בגודל מלא - פריט נדיר ביותר בעת הנוכחית.
נוחות הנסיעה טובה. מפרט השטח הכולל צמיגים בחתך 65 ומתלים משופרים בעלי מהלך נדיב מאוד עם בולמים בעלי יכולת שיכוך אדפטיבית, המאפשרים ספיגה רכה ומרוסנת של תלאות האספלט. בסיס הגלגלים הארוך תורם גם הוא לסיום פעולת ריסון הסרן הקדמי טרם החלה פעולתו של האחורי במעבר על פסי האטה. על הכביש המהיר נשמרת נוחות נסיעה נאותה, אך חוסר העידון בולט בשאון אותו מייצרים צמיגי השטח כבר ממהירות 90 קמ"ש. מערכת השמע של BOSE מצליחה להאפיל על הרעש ומפצה בסאונד איכותי הבוקע משבעת הרמקולים בתא הנוסעים.
ביצועים שברולט קולורדו ZR2
יחידת ההנעה של שברולט קולורדו ZR2 כוללת מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטרים עם הספק מרבי של 308 כ"ס ומומנט מרבי של 38.1 קג"מ, מערכת הנעה כפולה, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית עם מצב LOW. הביצועים חזקים ועדיפים בעשרות מונים ביחס לטנדרים היפניים עם מנועי הטורבו דיזל. למרות שעיקר כוחו של המנוע נמצא בקומות העליונות של סקלת הסל"ד, ישנו מומנט מספק גם בטווח הנמוך. מעבר לכך, פעולתו של המנוע והצליל אותו הוא מפיק, מעוררים במיוחד לאחר שהורגלנו לשלל חשמליות או מחושמלות חרישיות. ישנו קסם באופיו של מנוע V6 אטמוספרי, אך גם מחיר, כפי שנגלה בתחנת הדלק. הביצועים הרשמיים אינם נתונים אך ניתן בקלות לרדת מעשר שניות במיאוץ מעמידה למאה קמ"ש, והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 158 קמ"ש.
שלדת סולם, מפרט שטח ומרכז כובד גבוה מספקים התנהגות כביש גמלונית כצפוי. זהו לגמרי לא הרכב המועדף לתקיפת פיתולים. יכולת השטח לעומת זאת מרשימה בכל קנה מידה. גרסת ZR2 מתהדרת בשיפורים שאינם מקובלים ברכב סטוק, כפי שהוא יוצא מפס היצור, וכוללים מכלולים רבים אשר מוכרים כשיפורי "אפטר מרקט" המורכבים ע"י חולי שטח. מפרט השיפורים כולל הגבהת גחון של 50 מ"מ לכדי 255 מ"מ, סרנים מורחבים, בולמי זעזועים DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve) מולטימטיק וצמיגי שטח בחתך 65, בנוסף להילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מלפנים ומאחור.
עם מפרט מרשים שכזה אין פלא שהאמריקאי הענק גמע את פרק השטח בציון מצטיין בכל הנוגע לעבירות ונוחות בשטח, כשהמגבלה היחידה נובעת מממדיו הגדולים. הפגוש הקדמי מעוצב לטובת זווית גישה משופרת, ומהלך המתלים החריג כמעט ואינו מאפשר ניתוק מגע מהקרקע. נעילות הדיפרנציאל מונעות איבוד אחיזה, והילוך הכוח מביא כוח זמין בנסיעה איטית. שלדת הסולם מקנה אלסטיות לקמבר הצמיגים, וכולם יחד מאפשרים כושר עבירות מהטובים ברכב שטח סדרתי. הקולורדו ZR2 הצליח לגמוע כל עלייה שמהווה אתגר לטויוטה לנדר קרוזר, אינו נכנע בשבילים בוציים ומושלגים, והצדיק ברמ"ח מכלוליו את מראהו הקרבי. נוחות הנסיעה בשטח ויכולת "הדהירה" בשבילים רצופי שיבושים כאילו היה מכונית ראלי קלילה, מספקים חוויה מוטורית נדירה לאוהבי הז'אנר.
מי שאכזבו הם הבלמים אשר לא תואמים את המסה והביצועים, ודורשים לחיצה הגונה מאוד על הדוושה כדי להגיע לעצירה מוחלטת ממהירות גבוהה. עוצמת הבלימה הבינונית הצליחה לערער את בטחוני כך שלאורך נסיעת המבחן שמרתי טווח ביטחון גדול מהרצוי, למקרה שאאלץ לבלימת חירום.
צריכת דלק שברולט קולורדו ZR2
עם מנוע V6 אמריקאי, משקל של למעלה משני טונות ומפרט שטח טהור, לא התפלאתי מצריכת הדלק השערורייתית, אשר בנסיעה משולבת, כולל פרק שטח מאומץ, עמדה על 7 ק"מ לליטר. גם נתון היצרנית דומה מאוד לנתון בשטח ועומד על 7.2 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 76 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 530 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה שברולט קולורדו ZR2
אמינות רכבי שברולט נחשבת לבינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2021 דורגה שברולט במקום ה- 17 מתוך 26 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2021 התברגה שברולט במקום ה- 12 מתוך 33 יצרנים בארה"ב, אך בסקר דומה קפצה שברולט למקום ה- 5 מתוך 31 יצרנים.
שברולט קולורדו משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי החלפים והטיפולים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מחברת UMI היבואנית.
עלויות ביטוח החובה עומדת על 1,700 ₪ ועלות ביטוח מקיף כ- 16,500 ₪ לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות.
בטיחות שברולט קולורדו ZR2
שברולט קולורדו ZR2 הינו רכב וותיק והדבר בא לידי ביטוי בין היתר בהעדרן המוחלט של מערכות בטיחות מודרניות, מה שמעמיד את דירוג רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי על 0 מתוך 8 ומחייב התקנה מקומית של מערכת Movon. כמו כן, הטנדר האמריקאי לא נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP האירופאי, הואיל ואינו רלוונטי לשוק האירופאי.
תמורה למחיר שברולט קולורדו ZR2
מחירו של שברולט קולורדו בגרסת ZR2 עומד על 345,000 ₪ וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע עם 7 רמקולים מבית BOSE, חימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, התנעה מרחוק, חלון הזזה אחורי לכיוון הארגז, כיסוי אמבטיה מקורי לארגז, מצלמת רוורס, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
שברולט קולורדו ZR2 הינו טנדר ייחודי המקריב את השימושיות כרכב עבודה לטובת יכולת שטח מעולה. גילו ניכר בחוסר עידון בתא הנוסעים, באבזור הנוחות והבטיחות, ובצריכת הדלק הגבוהה. עם זאת, תצורת המרכב מאפשרת שימושיות משפחתית עם בונוס בזכות ארגז להעמסת ציוד רב בטיולים. ניכר כי הדגם יתאים בראש ובראשונה לחולי שטח שאינם זקוקים לכושר העמסה של ציוד כבד, אשר יגלמו במחירו את השיפורים המוטמעים בו ויראו בו תחליף זול יותר לג'יפ גלדיאטור ולאו דווקא לטנדרים יפניים או לטנדרים אמריקאים כבדים כגון שברולט סילברדו.
| שברולט קולורדו ZR2 | |
|---|---|
| מנוע | בנזין V6 בנפח 3,600 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 308/6,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 38.1/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 5,403 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,948 מ"מ |
| גובה כללי | 1,842 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,264 מ"מ |
| מרווח גחון | 254 מ"מ |
| מיכל דלק | 76 ליטרים |
| מידות ארגז | 1,567x1,468 מ"מ |
| משקל עצמי | 2,146 ק"ג |
| כושר העמסה | 576 ק"ג |
| מהירות מרבית | 158 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית) |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | לא נתון |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 7.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 0 (מתוך 8) |
| מחיר | 345,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025