נחשפה פולקסווגן iD.2all קונספט

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 16 מרץ 2023
  • 0 תגובות

פולקסווגן ממשיכה להגדיל את ליין הדגמים החשמליים תוך שהיא מחשמלת סגמנטים חדשים. המשפחתית הגדולה פולקסווגן iD.7 כבר נמצאת בשלבי חשיפה מתקדמים וצפויה לראות אור בקרוב בחשיפה מלאה ורשמית, וכעת פולקסווגן חושפת קונספט לסופר מיני חשמלית, סגמנט שיצרניות רבות עדיין נמנעות מלהיכנס אליו בשל מתח רווחים נמוך והלקוחות בו משוועים לאופציות חשמליות ראויות. הוספת המילה All לשמה של המכונית יותר מרומז על הכוונה לפנות לפלח גדול יותר של לקוחות ולהנגיש את הרכב החשמלי גם אל אזורי מחיר נמוכים יותר.

פולקסווגן iD.2all

פולקסווגן מעוניינת להמשיך לייצר מכוניות קומפקטיות גם בעידן הרכב החשמלי ופולקסווגן iD.2all היא הצצה למכונית חשמלית עתידית במחיר של פחות מ- 25,000 יורו, מעין פולקסווגן פולו של עידן החשמל. פולקסווגן גם אישרה כי היא עובדת על רכב חשמלי נוסף, קטן יותר, במחיר הנמוך מ- 20,000 יורו שבוודאי יהווה אתגר של ממש. פולקסווגן iD.2 מבוססת על פלטפורמת MEB הייעודית לכלי רכב חשמליים ביישום מוקטן הזוכה לשם Meb Entry, והיא הראשונה להציע מערכת הנעה קדמית על בסיס פלטפורמה זו ותעשה שימוש במנוע קדמי בתצורה הדומה לרכבי בעירה פנימית.

פולקסווגן iD.2all

פולקסווגן iD.2all הסדרתית צפויה להגיע לכבישים רק בשנת 2025, אולם מכונית הקונספט שהוצגה נראית כמעט כמו רכב סדרתי. יחידות התאורה הקדמיות השוכנות בתוך משטח כסוף ומחוברות באמצעות פס תאורה, הן האלמנט הבולט ביותר בחזית. הפגוש מציג עיצוב מינימליסטי למדי עם פתחי אוורור קטנים. הדופן ממשיכה באותו קו נקי עם קו מותניים מעודן. ידית הפתיחה של הדלת האחורית מוסווית בחלון האחורי ובספי הדלתות חגורת פח בולטת המעניקה לרכב יציבה שרירית. קורה C קיבלה תשומת לב מיוחדת ועוצבה ברוח הקורה של פולקסווגן גולף, אלמנט עיצובי המלווה את סדרת הדגמים עוד מהדור הראשון. מאחור פס תאורה מלבני לרוחב דלת תא המטען וסמל פולקסווגן מואר.

פולקסווגן iD.2all

המראה הכללי נקי ובהחלט הולם מכונית מבית פולקסווגן, גם אם לא ממש תואם לליין הדגמים החשמליים הנוכחי של היצרנית. אנדראס מינדט, ראש תחום עיצוב מכונית נוסעים בפולקסווגן, אמר כי המכונית מעניקה תצוגה מקדימה לשפת העיצוב החדשה של המותג עם 3 אלמנטים מנחים - יציבות, חביבות והתלהבות. פולקסווגן iD.2all קצרה מפולקסווגן פולו הנוכחית אך רחבה וגבוהה ממנה. אורכה 4,050 מ"מ, רוחבה 1,812 מ"מ, גובהה 1,530 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,600 מ"מ, לא רחוק ממשפחתיות קומפקטיות.

פולקסווגן iD.2all

תא הנוסעים דווקא מזכיר את אלה שפגשנו בפולקסווגן iD.4 ו- iD.3, וגם את זה של פולקסווגן iD.7. המראה הכללי אוורירי בזכות קווים פשוטים וישרים וגם כאן נראה כי מדובר בעיצוב מוכן לייצור. ניתן להבחין בשימוש נרחב בבדים וחומרי דיפון המחפים את חלקו העליון של הדשבורד וגם את דיפוני הדלתות. השינוי הבולט ממה שהכרנו עד כה הוא לוח מחוונים דיגיטלי גדול יותר בגודל 10.9 אינץ', יותר מפי 2 מהמסך בגודל 5.3 אינץ' המשרת כעת את הדגמים החשמליים. מערכת המולטימדיה זוכה למסך מגע בגודל 12.9 אינץ' שמתחתיו מותקנים פקדי שליטה פיזיים בפונקציות מרכזיות וגם גלגלת לשליטה בעוצמת השמע. פולקסווגן שילבה במכונית הקונספט שלל תצוגות וינטג' ללוח המחוונים ולמערכת המולטימדיה, פרטים שיכולים לשדרג את חווית השימוש במכונית ולהעניק קריצה אל העבר. שתחום השימושיות לא נזנח ונפח תא המטען צפוי לנוע בין 490 ליטרים ל- 1,330 ליטרים כשהמושבים האחוריים מקופלים.

פולקסווגן iD.2all

פולקסווגן iD.2all מצוידת במנוע חשמלי בודד עם הספק מרבי של 222 כ"ס שיאפשר למכונית להאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש בתוך פחות מ-7 שניות, מהיר באופן משמעותי מהביצועים הנהוגים כיום בסגמנט הסופר מיני. המהירות המרבית תוגבל ל- 160 קמ"ש. היצרנית מצהירה כי טווח הנסיעה המשולב צפוי לעמוד על 450 ק"מ על פי תקן WLTP, וזמן הטעינה המהירה מ- 10% ל- 80% צפוי לעמוד על כ- 20 דקות.

פולקסווגן iD.2all

גרסת הייצור של פולקסווגן iD.2all היא אחת מ- 10 דגמים חשמליים שתציג פולקסווגן עד לשנת 2026. היצרנית כבר חשפה לאחרונה את פולקסווגן iD.3 לאחר שעברה מתיחת פנים, בהמשך השנה צפויה להיחשף גרסת בסיס גלגלים ארוך לפולקסווגן iD.Buzz, וגם גרסת הייצור של פולקסווגן iD.7 שתתחרה בטסלה מודל 3. פולקסווגן צפויה לחשוף בהמשך גם רכב פנאי חשמלי קומפקטי, וכאמור עובדת גם על מכונית חשמלית שתהיה קטנה יותר מפולקסווגן iD.2all וזאת על מנת להציע מגוון רחב במיוחד של כלי רכב חשמליים שיסייע ליצרנית להגיע ליעד מסירה של 80% כלי רכב חשמליים.