שברולט קמארו - הסוף

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 23 מרץ 2023
  • 0 תגובות

עידן הרכב החשמלי צפוי לספק לנו לא מעט פרידות כואבות מדגמים אייקוניים, והפעם אנחנו מכינים אתכם לפרידה מאחד האייקונים האמריקאיים החביבים עלינו. מכונית הפוני שברולט קאמרו צפויה לרדת מפסי הייצור בתחילת שנת 2024. שברולט רומזת כי לא מדובר בסוף דרכה של הקמארו, אך התצורה הנוכחית בדמות מכונית קופה עם מנועי בנזין חזקים ומערכת הנעה אחורית לא צפויה לשוב אל פסי הייצור של שברולט.

שברולט קמארו

כמחוות פרידה שברולט תחשוף בקרוב מהדורת אספנים שתוצע בארה"ב בשנת המודל 2024, ככל הנראה על בסיס גרסאות RS ו- SS, וגם על בסיס גרסת ZL1 בכמויות קטנות יותר, עובדה העשויה להפוך אותה לפריט אספנים מבוקש בהמשך. בשלב זה היצרנית לא מרחיבה האם מהדורת האספנים תכלול שינויים עיצוביים בלבד או גם כאלה שישפיעו על ההספק או התנהגות הכביש. מספר תמונות טיזר של שברולט קמארו ZL1 במהדורת האספנים פורסמו על ידי היצרנית אך הן חשוכות ולא מספקות הרבה פרטים.

טיזר שברולט קמארו ZL1 במהדורת אספנים

זוהי לא הפעם הראשונה ששברולט הורגת את הקמארו. הדור הראשון נולד בשנת 1967 ובהמשך הגיעו ברצף עוד 3 דורות עד שבשנת 2022 ירד הדור הרביעי של שברולט קמארו מפס הייצור ולא זכה לדור המשך. בשנת 2006 חשפה שברולט את הקמארו קונספט בעיצוב רטרו כהומאז' לדור הראשון, שנה לאחר מכן הגיע דגם קונספט בתצורת קבריולט ושניהם זכו לתגובות אוהדות. בשנת 2009 נחשף לראשונה הדור החמישי של שברולט קמארו, ובשנת 2015 הגיע הדגם השישי שלמעשה היה מתיחת פנים מסיבית.

טיזר שברולט קמארו ZL1 במהדורת אספנים

במרוצות השנים זכתה שברולט קמארו לשלל דגמי קצה חזקים כשהשיא הגיע בשנת 2018 בה הוצגה שברולט קמארו ZL1 1LE שצוידה במנוע V8 מוגדש עם הספק מרבי של 650 כ"ס ושברה שיא במסלול הנורבורגרינג עם זמן ההקפה המהיר ביותר שתועד במסלול עבור הדגם. גרסאות המירוצים של שברולט קמארו צפויות להמשיך להתחרות במסלולי הנסקאר ובסדרות מירוצים נוספות ברחבי העולם.

טיזר שברולט קמארו ZL1 במהדורת אספנים

באשר לעתיד, כאמור שברולט הצהירה כי לא מדובר בסוף הדרך עבור הקמארו, אך לא מספקת פרטים נוספים מעבר לכך על המכונית שתזכה לשאת את השם האייקוני. ישנן הערכות שהיא תלך בדרכה של פורד מוסטאנג מאך E ותהפוך לרכב פנאי חשמלי, אחרים מעריכים כי המחליפה תהיה מכונית סדאן חשמלית. שמועות אחרות טוענות ששברולט שוקלת להפוך את קאמרו למותג משנה תחת שברולט ולהציע דרכו משפחת דגמים עם אופי דינמי, וכי צעד דומה צפוי גם עבור אסקלייד של קאדילק עבור משפחת דגמים בעלי אופי יוקרתי. בכל מקרה, אם תחזור, שברולט קמארו תצויד ביחידת הנעה חשמלית, או לכל הפחות מחושמלת.