לקסוס LM טוען לתואר המיניוואן האולטימטיבי

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 23 אפריל 2023
  • 0 תגובות

לקסוס חושפת בתערוכת שנגחאי דור שני למיניוואן היוקרתי לקסוס LM. הדור הראשון של הדגם נחשף לפני כארבע שנים כשהיעד המרכזי היה שוק הרכב הסיני, אולם הדור החדש של לקסוס LM מחשב מסלול מחדש וצפוי להגיע לראשונה ליפן וגם לאירופה ולישראל.

לקסוס LM

קשה מאוד להתעלם מלקסוס LM המציג מראה חיצוני ייחודי בשפת העיצוב Next Chapter של היצרנית. בחזית נפגוש את גריל שעון החול של לקסוס בפרשנות המודרנית ונטולת המסגרת במידות ענק. הדופן מציגה שטחי פח גדולים שעל אף הקימורים גורמים לרכב הגדול והגבוה להיראות קצת כמו קוביה. הקורות סביב השמשות והחלונות הושחרו על מנת ליצור מראה של גג צף. הזנב גם הוא מציג מראה המיישר קו עם דגמי לקסוס העדכניים. את הסמל מאחור מחליף כיתוב שם המותג המתנוסס מעל משטח תאורה מעוצב לרוחב דלת תא המטען.

לקסוס LM

לקסוס LM מבוסס על פלטפורמת GA-K המשמשת גם את הדור החדש של לקסוס RX. לקסוס LM נהנה ממידות חיצוניות נדיבות בסדר גודל של כלים כגון קיה קרניבל, הונגצ'י E-HS9, ושברולט טראוורס. אורכו 5,130 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,945 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,000 מ"מ.

לקסוס LM

גם תא הנוסעים נהנה ממראה נאה ומתהדר בשפע של עור ועץ. ממשק השליטה מבוסס על מסך מגע המשלב בחלקו התחתון פקדים וירטואליים ופיזיים עבור שליטה במערכת המולטימדיה. המושבים הקדמיים תוכננו כך שיתמכו היטב בגופם של הנהג והנוסע, אבל הסיפור האמיתי של הרכב הזה הוא בכלל המושב האחורי.

לקסוס LM

לקסוס LM מוצע בתצורת 7, 6 או 4 מושבים, האחרונה היא מעין לימוזינה המגיעה עם מחיצה בין המושבים הקדמיים לאחוריים. צמד הנוסעים בכורסאות האחוריות המתכווננות חשמלית נהנים ממשענות יד והדום מחומם, הפעלה קולית לפונקציות נבחרות, תאי אחסון, מקרר, ומסך רחב בגודל 48 אינץ'. מערכת בקרת האקלים כוללת פונקציה ייחודית המזהה באמצעות חיישנים את טמפרטורת הגוף של הנהג במספר מוקדים בניהם הפנים, החזה, הירכיים, והרגליים ודואגת להתאים את מערכת המיזוג על מנת להגיע לטמפרטורה אופטימלית. הנוסעים ייהנו גם מממשק שליטה בסגנון סמארטפון, הצללה בחלונות האחוריים, ומערכת שמע מבית Mark Levinson. בהתאם לסידור המושבים הנבחר ימוקמו רמקולים המשמשים את המערכת האקטיבית לנטרול רעשים.

לקסוס LM

לקסוס LM 350h יצויד ביחידת הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ושני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 244 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, ומערכת הנעה כפולה E-Four הנוצרת בזכות שילוב של מנוע חשמלי אחורי ביחידת ההנעה.

בהמשך צפוי לזכות לקסוס LM גם ביחידת ההנעה ההיברידית החדשה של לקסוס וטויוטה המשלבת בין מנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטרים ומנוע חשמלי. ההספק המרבי המשולב עומד על 371 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 55.3 קג"מ. יחידת הנעה זו מוצעת עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה.

לקסוס LM

לקסוס LM כולל בנוסף לאבזור הבטיחות הסטנדרטי מערכת לניטור עירנות הנהג המזהה מצב חריג של חוסר תגובה מצג הנהג ומסוגלת להפעיל את תאורת החירום ולהאט את הרכב בזהירות עד לעצירה מלאה. המראה המרכזית הסטנדרטית הוחלפה במערכת המבוססת על מצלמה המשדרת תמונה ברורה ומספקת שדה ראייה רחב יותר. מערכת המצלמות ההיקפיות מספקת תמונה ממעוף הציפור המאפשרת לנהג לנווט בין המכשולים בסביבת הרכב.