הונדה CR-V מגיע לאירופה בגרסת פלאג אין הייבריד חדשה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 15 מאי 2023
  • 1 תגובות

בקיץ שעבר הושק הונדה CR-V בדור השישי בגרסה המיועדת לשוק האמריקאי, שם מדובר ברב מכר הזוכה לביקוש גבוה. עבור השוק האמריקאי מוצע הונדה CR-V עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, וגם בגרסה היברידית שקיבלה את יחידת ההנעה שלה מהדור היוצא. לשוק האירופאי דרישות מעט שונות ועל כן הונדה CR-V החדש יוצע עבור האירופאים בגרסה היברידית נטענת חדשה לצד הגרסה ההיברידית הסטנדרטית.

הונדה CR-V

הדור החדש של הונדה CR-V מציג עיצוב חיצוני אלגנטי ומעודן בהרבה ביחס לדור היוצא. הגרסה האירופאית מציגה מראה כמעט זהה לאמריקאית למעט פגושים בעיצוב נקי עם פחות אלמנטים וכונסי אוויר צנועים יותר. באירופה חלק מהגרסאות מוותרות על ספי הפגושים המושחרים והם יוצעו בצביעה מלאה בצבע הרכב לטובת מראה ספורטיבי יותר. שקע הטעינה ממוקם בכנף הקדמית בסמוך לדלת הנהג.

הונדה CR-V

תא הנוסעים מציג גם כן שינוי משמעותי עם ויתור על הקונסולה המוגבהת עבור בורר ההילוכים שאפיינה את הדורות הקודמים לטובת מבנה שגרתי יותר. המראה הכללי נקי ביחס למה שהורגלנו מהונדה עד כה וממשיך בקו שהציגה הונדה סיוויק החדשה וגם הונדה אקורד החדשה שנחשפה לאחרונה. בראש הדשבורד ניצב מסך מגע בגודל 9.0 אינץ' עבור תפעול מערכת המולטימדיה, ואילו לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך צנוע בגודל 7.0 אינץ'. בניגוד לדור היוצא הונדה CR-V החדש לא יוצע בגרסת 7 מושבים.

הונדה CR-V

הגרסה ההיברידית e:HEV שכבר משווקת בארה"ב מצוידת במערכת הנעה כפולה, מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון ובשני מנועים חשמליים השוכנים זה לצד זה. ההספק המרבי המשולב עומד על 204 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 34.1 קג"מ. עקרון הפעולה של מערכת ההנעה ההיברידית של הונדה שונה מעט מהמוכר שכן במרבית הזמן מנוע הבנזין משמש כגנרטור עבור טעינת הסוללה ואינו מניע את הגלגלים כך שהרכב נע באמצעות הנעה חשמלית ואינו נזקק לתיבת הילוכים. מנוע הבנזין מצטרף ומתחבר אל הגלגלים בהנעה ישירה רק במהירויות שיוט.

הונדה CR-V

הונדה עדיין לא חשפה את המפרט המלא של הגרסה ההיברידית הנטענת e:PHEV אך ציינה כי גם היא תצויד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון ובאותם מנועים חשמליים של הגרסה ההיברידית. גם קיבולת הסוללה טרם פורסמה, טווח הנסיעה החשמלי יעמוד על 82 קילומטרים. טעינה מלאה של הסוללה צפויה להמשך כשעתיים וחצי, אך זאת כאשר טמפרטורת הסוללה היא 25 מעלות.

ההשקה המלאה של הונדה CR-V החדש באירופה צפויה להתקיים בהמשך השנה, אז גם יפורסמו המפרטים המלאים. המתחרות העיקריים צפויים להיות יונדאי טוסון, טויוטה ראב 4, וקיה ספורטאז' בגרסאות PHEV.