קיה פיקנטו 2024 המעודכנת נחשפת בתמונות ראשונות

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 05 יוני 2023
  • 1 תגובות

הדור השלישי של קיה פיקנטו נמצא איתנו כבר משנת 2017. למרות שהמתחרות הולכות ומתמעטות, מכונית המיני הוותיקה לא הולכת ונהיית צעירה יותר. לפני כשנתיים עברה קיה פיקנטו מתיחת פנים ראשונה במסגרתה זכתה לאבזור בטיחות עדכני ויחידת הנעה חדשה עם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית שהנהג הישראלי לא מחבב, אך בכל זאת היא המשיכה לשלוט בטבלת המסירות והייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה שעברה.

קיה פיקנטו

בעוד מתיחת הפנים הקודמת לא הביאה עמה שינויים משמעותיים במראה החיצוני, הפעם נראה שעיקר המיקוד הוא בשדרוג ההופעה ומקדם המשיכה של קיה פיקנטו. בתמונות שדלפו מופיעה קיה פיקנטו GT ליין הזוכה למראה ספורטיבי יותר מהגרסאות הסטנדרטיות, אך גם בניכוי הפגוש הקדמי האגרסיבי אי אפשר להתעלם מהפנסים הקדמיים החדשים המתחברים אל הגריל הקדמי. הצללית נותרה ללא שינויים משמעותיים אך נצפה לפגוש חישוקים קלים בעיצוב חדש ואולי עיטורים חדשים. הזנב זוכה אף הוא לעדכון משמעותי עם יחידות תאורה מחוברות בסגנון אלה שפגשנו בקיה סלטוס העדכני. קצה הפגוש של גרסת GT ליין מעוטר בדיפיוזר משעשע.

קיה פיקנטו

תמונה בודדה של תא הנוסעים חושפת שדווקא שם לא בוצעו שינויים משמעותיים והמראה הכללי נשמר, אולם מלבד חומרי דיפון עדכניים נראה כי חלק מהגרסאות יזכו לתוספת אבזור דוגמת לוח מחוונים דיגיטלי ברמת אבזור GT ליין.

קיה פיקנטו

מי שצפויה להמשיך ללא שינוי היא יחידת ההנעה. קיה פיקנטו מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 84 כ"ס ומומנט מרבי של 12.0 קג"מ, תיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדית, ומערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 15.7 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ- 17.0 ק"מ לליטר.

מתיחת הפנים של קיה פיקנטו צפויה להיחשף באמצע החודש ואמורה לסייע למכונית המיני להישאר רלוונטית לעוד מספר שנים, עד להגעתה של מחליפה חשמלית במחיר בר השגה. במידה מסוימת צפויה קיה פיקנטו למלא גם את החלל שתותיר מכונית הסופר מיני קיה ריו שצפויה לרדת בקרוב מפסי הייצור ללא מחליפה ישירה.