נחשפה גרסת הביצועים ב.מ.וו X1 M135i

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 28 יוני 2023
  • 0 תגובות

רכב הפנאי ב.מ.וו X1 מהדור השלישי הנוכחי מהווה במה להצגת מספר חידושים מבחינת היצרנית - הינו הראשון אשר משווק גם בגרסה חשמלית iX1 וכעת זוכה לראשונה לגרסת ביצועים X1 M135i אשר תתחרה במרצדס GLA 35 AMG. כמו כן תהיה גרסה זו הראשונה אשר תעשה שימוש במנוע הארבעה צילינדרים החדש והחזק ביותר של החברה עד כה עם הספק מרבי של 300 כ"ס באירופה או 317 כ"ס בארה"ב ובשווקים נוספים.

ב.מ.וו X1 M135i

העיצוב החיצוני בגרסה זו נבדל משאר גרסאות הדגם בפגושים קרביים עם כונסי אוויר מוגדלים, גריל קדמי מושחר, 4 יציאות מפלט, מראות צד אווירודינמיות המזוהות עם דגמי M, וחישוקי 19 אינץ' בעיצוב ייחודי. חישוקי 20 אינץ' וצמיגים ספורטיביים מוצעים כאופציה. בתא הנוסעים תקבלו מושבי ספורט עם לוגו M מואר כאופציה, הגה בעיצוב ספורטיבי, גימורי אלומיניום ואלקטנרה וכמובן שלל סמלי M. הדגם מגיע עם מערכת ההפעלה iDrive 9 החדשה של ב.מ.וו המציעה ממשק עם מסכים בהתאמה אישית.

ב.מ.וו X1 M135i

ב.מ.וו X1 M135i מצויד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 300 כ"ס המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה xDrive. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. מדובר במנוע חדש הפועל במחזור מילר וכולל שינויים רבים נוספים ביחס למנוע ה- 2.0 ליטרים הקודם של החברה. לחיצה ארוכה על המנוף השמאלי מאחורי ההגה תפעיל מצב בוסט המאפשר תוספת כוח רגעית ומכניס את מערכת ההנעה והשלדה למצב הספורטיבי ביותר האפשרי.

ב.מ.וו X1 M135i

מערכת ההנעה הכפולה מחלקת את המומנט בין הצירים באמצעות מצמד אלקטרו-הידראולי בהתאם לתנאי הדרך והנהיגה. בנוסף מותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה קדמי המובנה בתיבת ההילוכים לטובת שליטה בחלוקת המומנט בין הגלגלים הקדמיים לאחיזה משופרת בפניות. ב.מ.וו X1 M135i משווק עם בולמים אדפטיביים כסטנדרט המייצרים הנמכת מרכב של 15 מ"מ ביחס לדגם הסטנדרטי והיגוי מהיר יותר עם יחס משתנה בהתאם למהירות הנסיעה. בלמי M Compound משופרים מוצעים כאופציה ומספקים בלימה מדויקת וחזקה יותר לצד הפחתה במשקל הבלתי מוקפץ.