סקייוול במבצע לעמיתי מועדון הוט - נובמבר...
קבוצת כדורי, יבואנית סקיוול לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף מועדון הצרכנות הוט, במסגרתו מציעה החברה עסקת ...
קובי זוילי 25 נובמבר 2025
טסלה התפתחה בצורה מטאורית רק בשנים האחרונות ועוררה עניין רב גם בשוק המקומי עם כניסה לישראל בפברואר 2021, בעיקר הודות לתמחור תחרותי במיוחד עבור מכונית שהייתה דאז המכונית החשמלית הנמכרת בעולם ומייסדת המהפכה החשמלית. מאז זרמו המון קוטשי"ם בערוצי השיווק, והתואר עבר לאחותה המוגבהת טסלה מודל Y אשר נכון למחצית הראשונה של שנת 2023 הינה המכונית הנמכרת בעולם. טסלה מודל 3, שהפכה מחזה נפוץ על כבישי ארצנו, עודנה אטרקטיבית לאחר הפחתת המחירים האחרונה, בתקופה בה המשק כולו, ובפרט שוק הרכב סובל מעליית מחירים דרסטית.
| טסלה מודל 3 RWD | |
|---|---|
| יתרונות | מחיר, מערך טכנולוגי, נצילות אנרגטית, עלויות ופשטות אחזקה |
| חסרונות | איכות גימור והרכבה, נוחות נסיעה, גג פנורמי חסר הצללה |
טסלה מודל 3 מוצעת בשלוש גרסאות הנעה, שתיים מהן דו מנועיות כוחניות בעלות טווח מוגדל, אך למבחן התייצבה גרסת הבסיס RWD בעלת מנוע חשמלי אחורי בודד בהספק 283 כ"ס, סוללה בקיבולת 60 קוט"ש, וטווח נסיעה מוצהר של 491 ק"מ. מחירה כעת עומד על 192,075 ₪ אך כדאי לבדוק את המחיר לפני הרכישה כי טסלה נוהגת לשנותו לעיתים קרובות.
עיצוב ונוחות טסלה מודל 3
טסלה, אשר החלה את דרכה כיצרנית מכוניות חשמליות, מציגה תפיסה עיצובית שונה מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. המרכב כאן עוצב ללא כל התחשבות בצורך לקלוט ולקרר רכיבים מכניים גדולים וחמים כגון מנוע וגיר וכך מתקבל מרכב אווירודינמי עם מקדם גרר נמוך של 0.23 cd הודות לחזית אטומה, קו גג קמור, ידיות דלתות שקועות, ודלת תא מטען קצרה. אף שטסלה מודל 3 הפכה לנפוצה בכבישי ארצנו, ניכר כי לא נס ליחה ועודנה נאה למראה. המידות מקובלות ביחס לסגמנט המשפחתיות הגדולות אליו היא משתייכת. אורכה 4,694 מ"מ, רוחבה 1,849 מ"מ, גובהה 1,443 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,875 מ"מ.
תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי במלוא מובן המילה. הדשבורד מעוצב במפלס בודד הכולל פתחי מיזוג בתוך חריץ צר, ופאנלים דקורטיביים החולשים לרוחבו. במרכז הדשבורד נמצא לב ליבה של חווית המשתמש - צג ענק ואיכותי בגודל 15 אינץ' המשמש כמסך של מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים, באמצעותו מתופעלות רוב רובן של מערכות הבידור והבטיחות ברכב, כולל כיוונון של פתחי המיזוג הקדמיים, פתיחת תא הכפפות מוגנת על ידי קוד או טביעת אצבע, מערך המצלמות וצפיה בצילומי הוידאו שלהן, מערכת הניווט, ופיצ'רים יחודיים רבים כגון משחקים והתאמות אישיות.
המערכת מקבלת עדכונים תדירים OTA ומשדרת באמצעות סים קארד שממומן ע"י טסלה. העדכונים אף כוללים תוספות בעלות ערך כספי כגון תצוגת שטחים מתים בעת איתות, ובקרוב בלימה אוטונומית בעת זיהוי תנועה צולבת ברוורס. חרף כל אלו, המערכת אינה כוללת צימוד לסמארטפון כך שהמשתמש יאלץ להסתגל למערכת הניווט המבוססת גוגל מפות שאינה רעה כלל פרט להיעדר התראות בדבר ניידות ומצלמות מהירות בדרך. נוסף על אלו, אפליקציית טסלה מאפשרת למשתמש שלל אפשרויות מדהימות, ביניהן פתיחת ונעילת הרכב על סמך קרבה, צפיה בסביבת הרכב באמצעות ארבע המצלמות ההיקפיות לרבות מצלמה בתוך תא הנוסעים, הבהוב, צפירה ודיבור באמצעות רמקול חיצוני כשהרכב בחניה, הזמנת תור למוסך, מיקום הרכב בזמן אמת, הדלקת המזגן מרחוק, חימום המושבים וההגה, והצגת נתונים רבים כגון הטמפרטורה בתא הנוסעים ומד אוץ הרכב.
איכות החומרים סבירה בלבד עם דיפונים רכים בחלקים העליונים. איכות הגימור וההרכבה ירודות ומהוות פשרה כואבת בטסלה מודל 3, עם פאנלים שאינם מפולסים כיאות, קרקושים, וחוסר אחידות ברמת הגימור. פתרונות האחסון כוללים צמד משטחי טעינה אלחוטיים וצמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית, תא אחסון עם צמד שקעי טעינה, תא מתחת למשענת היד, תא כפפות מואר, ותאים פרקטיים בדלתות. תא המטען בנפח מכובד של 561 ליטרים, אך המפתח אינו רחב דיו ומבנהו עמוק ומאורך. בנוסף, מוצע תא מטען קדמי בנפח 88 ליטרים.
הכניסה והיציאה אינן נוחות במיוחד ודורשות כיפוף מוחשי ביחס לדגמי קרוסאובר. המושבים רכים, נעימים ומספקים תנוחת נהיגה סטנדרטית. מרווח הרגליים מאחור נדיב כצפוי מבסיס גלגלים באורך 2,875 מ"מ ורצפה שטוחה, אך רוחב המושב סביר בלבד לשלושה נוסעים. הנוסעים מאחור ייהנו בנוסף מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, וגג פנורמי אשר יכול להוות גם מקדם שיזוף לא רצוי בימים חמים עקב העדר וילון הצללה, אליו נלווים חלונות צד ושמשה אחורית שאינן מוכהות (ברכב המבחן הותקנו הצללות לגג ולחלונות בצד).
היעדר לוח מחוונים דורש הסתגלות קלה, אך הצג המרכזי מפצה על כך בממשק ברור המציג בין היתר את מערכת הניווט, סימוני הנתיבים ומשתמשי הדרך, ותצוגת שטחים מתים בעת איתות צד. כושר התמרון אינו מצטיין עקב ויתור על חיישנים ורדאר בגרסאות אשר שווקו באמצע שנת 2022 לטובת התבססות בלעדית על מצלמות במקום חיישני קרבה. הביצוע לוקה בחסר. המצלמות ההיקפיות אינן פועלות בעת חניה באופן תמוהה, ושדה ראיה גרוע לאחור הופך את התמרון בחניות צפופות למעיק.
פתיחת הרכב מתבצעת ע"י זיהוי מכשיר הסמארטפון עליו מותקנת אפלקציית טסלה, או בהצמדת כרטיס מפתח ייעודי אל קורה B. התנעה מתבצעת בקלות באמצעות דריכה על דוושת הבלם והעברת הילוך לכיוון הנסיעה באמצעות לחיצה בודדת על מנוף העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה, ללא כל שלט, קודן, מתג הדלקה או הורדת היד מההגה לצורך החלפת כיוון הנסיעה.
הנסיעה החשמלית חרישית כצפוי, אך נוחות הנסיעה בעיר מעט קשיחה ואף קופצנית בדרכים רצופות שברים. גרסת הבסיס הנבחנת עם ההספק והמשקל הפחותים ביותר וחישוקי 18 אינץ' במידה הצנועה ביותר בהיצע, מרמזת על נוחות פחותה אף יותר בגרסאות החזקות המגיעות עם חישוקים גדולים יותר. התנועה בעיר נוחה הודות לשימוש בבלימה הרגרנטיבית המצוינת, המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, כמעט ללא שימוש בבלמים. טסלה ממליצה על בדיקת דיסקיות בלימה רק לאחר 150,000 ק"מ, ובפועל ידוע על מכוניות שעברו יותר מכך ללא החלפת דיסקיות בלימה. מערכת ה- AUTO PILOT מסייעת גם היא בנהיגת פקקים, מפחיתה מהותית את מטלות הנהיגה ופועלת בצורה מבריקה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת והכיול הקשיח מרסן גלי אספלט באופן מרשים. בידוד הרעשים לוקה בחסר, ועל אף זיגוג כפול נשמעים לא מעט רעשי דרך ואף רעשי רוח במהירות תלת ספרתית.
ביצועים טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 RWD מצוידת במנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 283 כ"ס, ובמערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על- 225 קמ"ש. הביצועים מעולים ואף ספורטיביים, ויאפשרו לנהג לעמוד בכבוד בקרבות רמזורים מול כל GTI שואגת. אף ביחס לרכבים חשמליים חד מנועיים, מדובר בביצועים הטובים ביותר. הדרמה האמיתית כמובן שמורה לגרסאות הדו מנועיות, ובפרט לגרסת הפרפורמנס המציעה נתוני תאוצה של מכונית על.
יתרון נוסף שגלום דווקא בגרסת הבסיס, הינה מערכת ההנעה האחורית המאפשרת משחקי זנב קלים והעדר לוחמת מומנט עם מערכת ההיגוי. הפלטפורמה הייעודית מתאפיינת במרכז כובד נמוך וממורכז, ומערך המתלים הכולל מתלה רב חיבורי מאחור ועצמות עצה כפולות מלפנים, מאפשר הנאה יחסית בכבישים מפותלים, מהסוג שנדיר למצוא ברכבים חשמליים. עם זאת, משקל גבוה, בסיס גלגלים ארוך והיגוי חסר תקשורת אינם מעודדים נהיגה ספורטיבית. הבלמים, שהשימוש בהם נעשה בתדירות נמוכה בנהיגה מנהלתית, מבצעים עבודתם נאמנה כשהם נקראים לדגל, אך בדומה לחשמליות רבות מקנים תחושה מלאכותית בפעולתם.
טווח נסיעה טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 RWD מצוידת בסוללה בקיבולת 60 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 491 ק"מ לפי הצהרת היצרן. בפועל, נסיעה יום יומית בקצב התנועה הכוללת גם עקיפות ושיוט במהירות גבוהה ומזגן פועל, מסוגלת להניב 380 ק"מ המתורגמים לצריכת אנרגיה של 6.3 ק"מ לקוט"ש. מדובר בחסכונית שבין המכוניות החשמליות. חובבי השיוט המהיר ישמחו לגלות כי בניגוד למכוניות חשמליות רבות בהן מהירויות גבוהות מאיצות את צריכת האנרגיה באופן מוחשי, בטסלה מודל 3 צריכת האנרגיה נותרת שפויה גם במהירות גבוהה. טעינה בעמדה ביתית תלת פאזית תצריך 4 שעות לטעינת מחצית הסוללה. מטעני הסופרצ'ארג' של טסלה בפריסה ארצית, יוכלו להטעין את דגם הבסיס הנבחן בהספק של עד 170 קילוואט המאפשר טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה בפחות מחצי שעה. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה טסלה מודל 3
טסלה סובלת מתדמית אמינות נמוכה. בסקר האמינות של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות הממוצעת לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022, הציגה טסלה כמות של 242 תקלות לכל 100 כלי רכב שהיה יכול להציב אותה במקום ה- 28 מתוך 32 יצרניות, אך היצרנית לא העניקה לחוקרי הארגון גישה אל מאגר הנתונים שלה ולכן לא נכנסה לטבלה הסופית. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2021 הגיעה טסלה למקום ה- 27 מתוך 28 יצרניות ולא הצליחה לשפר את מיקומה ביחס לסקר הקודם.
יתרון משמעותי לטסלה ביחס למתחרים היא העובדה שאין טיפולים תקופתיים. היצרנית ממליצה לבדוק את נוזל הבלמים ולהחליף את פילטר המזגן אחת לשנתיים, ולהחליף את החומר המייבש במזגן לאחר 6 שנים. רכבי טסלה מודל 3 משווקים עם אחריות יצרן מלאה ל- 4 שנים או עד 80,000 ק"מ. האחריות לסוללה הינה ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ והיא תמומש במקרים שבהם קיבולת הסוללה יורדת מתחת ל- 70%. טסלה מפעילה רק מוסך אחד בישראל וכן צי של ניידות שירות עד הבית לתיקון תקלות הניתנות לטיפול בחניה.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 5,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,100 ₪. אגרת הרישוי השנתית מופחתת כמו בכל רכב חשמלי ועומדת על 558 ₪ בלבד.
בטיחות טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציוני משנה גבוהים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 94% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מניעת תאוצה בלתי רצויה בעת זיהוי מכשולים בקרבת הרכב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת עזר בעת החלפת נתיב, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות שזוהתה בתמרור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת לניטור עירנות הנהג המבוססת על מצלמה המותקנת בתא הנוסעים. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר טסלה מודל 3
טסלה מודל 3 מוצעת בשלוש גרסאות. גרסה הכניסה הנבחנת RWD מוצעת במחיר 192,075 ₪ וכוללת כאמור מנוע אחורי בהספק 283 כ"ס עם סוללה בקיבולת 60 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 491 ק"מ לפי נתוני היצרן או כ- 380 ק"מ בתנאי אמת.
טסלה מודל 3 לונג ריינג' מוצעת במחיר 238,465 ₪ וכוללת צמד מנועים בהספק משולב של 514 כ"ס עם סוללה בקיבולת 82 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 533 ק"מ לפי נתוני היצרן.
טסלה מודל 3 פרפורמנס מוצעת במחיר 251,463 ₪ וכוללת צמד מנועים בהספק משולב של 534 כ"ס עם סוללה בקיבולת 82 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 514 ק"מ לפי נתוני היצרן.
המפרט בכל הגרסאות כולל בין היתר ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, חימום לגלגל ההגה, מסך מרכזי בגודל 15 אינץ', אפליקציית מפתח דיגיטלי לטלפון החכם, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מערכת מצלמות אבטחה DVR עם אפשרות לצפייה מרחוק באמצעות האפליקציה, שני משטחי טעינה אלחוטיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי ללא הצללה, וקיפול חשמלי למראות הצד.
ברשימת האופציות צבע חיצוני שאינו לבן בתוספת מחיר משתנה בהתאם לצבע הנבחר, חישוקים קלים משודרגים בעלות של 19,000 ₪, וו גרירה מקורי בעלות של כ- 7,500 ₪, ריפוד דמוי עור בצבע לבן בעלות של כ- 7,500 ₪, מערך אוטופיילוט מורחב בעלות של כ- 36,000 ₪, ומערך FSD בעלות של כ- 75,400 ₪.
טסלה מודל 3 הינה מכונית חשמלית מוצלחת עם נצילות אנרגטית מצטיינת, פלטפורמה חכמה ובטיחותית, וחוויית שימוש ייחודית וטכנולוגית. אל אלו מצטרפים אחזקה מינימלית ללא טיפולים שוטפים, וקבלת עדכוני OTA בתדירות גבוהה המשמרים ומרעננים את יכולת המכונית.
לחובתה נרשמת איכות הרכבה וגימור נמוכה, נוחות נסיעה עירונית קופצנית, והעדר הצללה לגג הפנורמי. בשורה התחתונה, בהינתן התמחור הנוכחי ומגמת ההתחשמלות הברורה, טסלה מודל 3 היא מכונית מצוינת המקנה את התמורה הטובה ביותר לכסף בשוק בו מכונית משפחתית סטנדרטית בישראל עולה כ- 160,000 ₪.
| טסלה מודל 3 RWD | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי |
| הספק מרבי | 283 כ"ס (נתון לא רשמי) |
| מומנט מרבי | 42.8 קג"מ (נתון לא רשמי) |
| תיבת הילוכים | תמסורת ישירה |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,694 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,849 מ"מ |
| גובה כללי | 1,443 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,875 מ"מ |
| נפח תא מטען | 561 +88 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,726 ק"ג |
| תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) | 6.1 שניות |
| מהירות מרבית | 225 קמ"ש |
| טווח נסיעהמרבי משולב (יצרן) | 491 ק"מ |
| טווח נסיעהמרבי משולב (מבחן) | 380 ק"מ |
| צריכת חשמלמשולבת (יצרן) | 12.2 קוט"ש ל- 100ק"מ |
| צריכת חשמלמשולבת (מבחן) | 15.9 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזורבטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 192,075 ₪ |
קבוצת כדורי, יבואנית סקיוול לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף מועדון הצרכנות הוט, במסגרתו מציעה החברה עסקת ...
קובי זוילי 25 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
גיאו מובילטי, יבואנית ג'ילי וזיקר לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף עם מועדון הצרכנות חבר במסגרתו מציעה החב...
קובי זוילי 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025