טויוטה לנד קרוזר 2024 נחשף

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 02 אוגוסט 2023
  • 0 תגובות

את טויוטה לנד קרוזר אין צורך להציג, מדובר באחד מהדגמים האייקונים ביותר של המותג אשר צבר קהילת אוהדים בזכות אמינות מופתית, עמידות לאורך שנים גם בתנאים קשים, ויכולות שטח מצויינות. בישראל הוא נהנה גם מביקוש אדיר בשוק המשומשות ולכן גם משמירת ערך מצוינת. לראיה, הדור היוצא הושק עוד בשנת 2010 - דגם ותיק ומיושן במושגי רכב, אך מציג נתוני מכירות מפתיעים למרות מחירו היקר.

טויוטה לנד קרוזר 2024

טויוטה לנד קרוזר החדש 2024 מבוסס על פלטפורמת GA-F הכוללת שלדת סולם אשר בדרך כלל מציגה עליונות בכל הנוגע ליכולות שטח, כך שחובבי השטח והשיפורים יכולים להיות רגועים. השלדה החדשה קשיחה ב- 30% ביחס לדור הקודם. מערכת היגוי בתגבור חשמלי מבטיחה לטענת היצרנית יכולת תמרון עדיפה, וצמצום תחושת איבוד היגוי וחבטות בשטח אך גם מאפשרת שילוב מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. לראשונה בדגם של טויוטה אנו פוגשים מנגנון אלקטורני לניתוק מוט מייצב קדמי ובשילוב בורר מצבי נהיגה חדש, בקרת זחילה ומצלמה קדמית המציגה את המתרחש מתחת לגחון, אנו מצפים ליכולות שטח מעולות - לפחות ברמה אחת מעל קודמו.

טויוטה לנד קרוזר 2024

הדור החדש מציג מידות גדולות יותר מהדור הקודם. אורכו התארך ב- 100 מ"מ לכדי 4,925 מ"מ, רוחבו תפח ב- 95 מ"מ לכדי 1,980 מ"מ, גובהו צמח ב- 20 מ"מ לכדי 1,870 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 60 מ"מ לכדי 2,850 מ"מ. זווית הגישה 31 מעלות, זווית הגחון 22 מעלות, זווית הנטישה 25 מעלות ומרווח הגחון עומד על 221 מ"מ.

טויוטה לנד קרוזר ישווק עם מגוון יחידות הנעה בהתאם לשוק היעד. במזרח התיכון וככל הנראה גם בישראל יצויד הדגם במנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטרים עם הספק מרבי של 201 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. בנוסף ולראשונה בדגם, בצפון אמריקה ובסין תוצע יחידת הנעה היברידית על בסיס מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטרים עם הספק מרבי משולב של 326 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 64.2 קג"מ. המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי ננעל המחלק את המומנט ביחס 50:50 בין הצירים. נתוני הביצועים וצריכת הדלק טרם פורסמו.

טויוטה לנד קרוזר 2024

העיצוב החיצוני חוזר למקורות ומציג סגנון רטרו לא מתאמץ בהשראת דגמי העבר. המרכב קופסתי עם סרחי עודף קצרים, החזית מציגה עיצוב בסיסי עם מוטיבים מלבניים, וגם מאחור לא תמצאו אלמנטים מיוחדים. טויוטה מציינת כי חלקי המרכב תוכננו כך שיהיה קל להחליפם אם ינזקו. למרות הגישה התכליתית, התוצאה לא רעה, בעיקר בזכות פרופורציות נכונות. היצרנית מדווחת כי הדגם יגיע בתצורת 5 ו- 7 מושבים אך טרם ידוע אם תוצג גרסת מרכב קצר כמו בדורות האחרונים.

טויוטה לנד קרוזר 2024

תא הנוסעים מציג עיצוב מודרני נאה עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע מרכזי צף בגודל 12.3 אינץ' אך לא מוותר על פקדים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים ופונקציות מרכזיות נוספות כדי שניתן יהיה לשלוט בהם גם תוך כדי נהיגה בשטח מאתגר. כמו כן, הקפידה היצרנית על שדה ראיה טוב לכל הכיוונים - עניין הכרחי ברכב שטח. רשימת אבזור הנוחות בגרסאות הבכירות כוללת בין היתר מערכת שמע עם 14 רמקולים מבית JBL, תצוגה עילית, מראה מרכזית דיגיטלית, מושבי עור, משטח טעינה אלחוטית, שקעי טעינה USB-C מלפנים ומאחור, כניסה והתנעה עם הטלפון הנייד, חלון גג, ודלת תא מטען חשמלית.

לנד קרוזר 2024 בסרטון רשמי

אבזור הבטיחות שודרג משמעותית וכולל את חבילת Toyota Safety Sense 3.0 המונה בין היתר בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת רדאר, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, ומערכת לבלימת הרכב במצב חירום כאשר הנהג אינו מגיב.