נהגנו בשברולט קורבט C8 סטינגריי במסלול מוטור סיטי

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 17 אוגוסט 2023
  • 1 תגובות

את שברולט קורבט אין צורך להציג לחובבי הרכב. מדובר בדגם אייקוני אשר הוצג בדורו הראשון עוד בשנת 1953 כמכונית השרירים של אמריקה והפך לנדבך תרבות מוטורית אמריקאי. לאורך שנותיו לא יובא הדגם לישראל בייבוא סדיר ע"י היבואנית הרשמית, עד עתה. החלטה מבורכת של היבואנית UMI, מביאה אלינו את הסופרקאר האמריקאית לראשונה בתצורת מנוע מרכזי השמורה לאליטה של מכוניות העל. הדגם משווק עם חבילות אבזור במחיר תחרותי מול ערוצי היבוא המקביל והאישי. שברולט קורבט C8 משווקת בישראל בגרסת LT2 בתצורת קופה או קבריולט עם חבילת Z51 במחירים של 779,000 ו- 851,000 ₪ בהתאמה. בנוסף מציעה UMI ביטוח ייחודי לרוכשי קורבט, מהלך שוודאי יקל על הלקוחות (לא קל לבטח מכוניות ספורט יקרות בישראל). המפרט של הדגם המשווק ע"י היבואנית הרשמית UMI כולל מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטרים עם הספק מרבי של 490 כ"ס ומומנט מרבי של 65 קג"מ, תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומערכת הנעה אחורית. תאוצה מעמידה ל- 96 קמ"ש אורכת 2.9 שניות והמהירות המרבית כ- 296 קמ"ש.

שברולט קורבט C8 סטינגריי

חבילת השיפורים Z51 המגיעה כסטנדרט בישראל, כוללת בלמים משופרים עם קאליפרים 4 בוכנות מבית ברמבו, בולמים אדפטיביים, מערכת פליטה ספורטיבית משודרגת, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, ספוילר אחורי מוגדל, ספליטר קדמי, מערכת קירור מנוע מוגדלת, צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S, ויחס העברה סופי מקוצר. חבילה זו נועדה לשפר את הביצועים, היכולת הדינמית, ויכולת המסלול. בהתאם לכך, ראוי ומתבקש כי השקתו של הדגם תערך במסלול מוטור סיטי העומד בתקינת FIA (הפדרציה הבינלאומית למירוצים) המשתרך על פני 2.1 ק"מ וכולל 9 פניות, גבהים שונים ויישורת אחת באורך 450 מטרים.

צלילה אל תוך מושבי הספורט המשודרגים, כיוונון תנוחת נהיגה קרבית והתנעת מנוע ה- V8 הגרגרן מכניסים אותי ברגע למוד הנכון. הקפת הכרות ראשונה מאפשרת להתרשם מיכולתו של הדגם כמכונית GT נעימה, בעלת שלל אבזור מפנק ותא נוסעים איכותי. אבל לא לשם כך התכנסנו. מעבר למצב מסלול תוך אלחוש הבקרות ופתיחת סעפת הפליטה, פותחים עימם את שערי הגיהנום, ולא רק בגלל החום הכבד ששרר בבוקר יום המסלול. הביצועים, אחיזת הכביש וכוחות ה- G המטורפים ששברולט קורבט מייצרת על הנהג והנוסע שלצידו לא יביישו שום מכונית על אירופאית אשר עולה כפול או פי שלוש מהאמריקאית השרירנית.

מנוע ה- V8 הביריון מייצר כמויות מומנט ומטיס את גוף החץ האדום קדימה בעוצמה שנדמית כגדולה על המסלול הישראלי לו זכינו. צליל המנוע הוא סימפוניה לכל חובב רכב ומסוגל לגרום גם להמרת דתם של סוגדי הדת החשמלית. מכונית על לא נמדדת רק בביצועי מנוע ומראה אקזוטי, אלא יודעת לייצר התנהגות כביש ואחיזה שתשאיר מאחור כל GTI או מכונית ספורטיבית מתיימרת. שברולט קורבט C8 המציגה לראשונה תצורת מנוע מרכזי, המותקן מאחורי צמד המושבים ולפני הסרן האחורי, מרכזת את עיקר המסה בין הסרנים ותורמת לחלוקת משקל שווה בין ביניהם. המתלים המשודרגים בדגם המשווק ע"י UMI מאפשרים שיכוך משתנה אקטיבי התורם לצמצום זוויות גלגול גם תחת עומסי מסלול סופר קיצוניים, ולהטיס את המרכב השוקל 1,610 ק"ג בין הפניות בכוחות G אדירים. הבלמים המשודרגים משלימים את היכולת הברוטלית עם נשיכה חזקה ומהלך קצר במינון הנדרש.

שברולט קורבט C8 סטינגריי

בתום נהיגת המסלול זכינו למספר הקפות לצידו של נהג המרוצים לאון טאובס. בידיו של הנהג המיומן הפגינה שברולט קורבט C8 סטינגריי ביצועי מסלול בקצה גבול המעטפת. פרט לחווית הנסיעה לצידו של נהג מקצועי המתמרן את המרכב הרחב בקווי המסלול המהירים ביותר תוך הקפדה על בלימה והאצה בנקודות המדויקות, נדהמנו לחוש יכולת כה מהוקצעת במסלול מדגם "סטוק" אשר משווק עם חבילות אבזור מהיצרן, ללא כל שיפורים או כיוונונים אשר פוגעים באחריות היצרן ובשימושיות היום-יומית.

השקתה של מכונית על בישראל היא יום חג לחובבי הרכב, על אחת כמה וכמה שמדובר בדגם המהווה את כרטיס הכניסה לעולם מכוניות העל. לטעמנו אנשי UMI השכילו בבחירתם להימנע משיווק גרסת בסיס ולהתמקד בגרסה מושקעת בעלת ערך מוסף המשפר את היכולת הדינמית, האבזור ותא הנוסעים. שברולט קורבט C8 סטינגריי הותירה אצלנו טעם של עוד, ולא רק בגלל שכמעט לקחה מאיתנו את ארוחת הבוקר בחזרה, אלא שככל הנראה יהיה זה הדור האחרון בעל מנוע אטמוספרי ללא כל סיוע חשמלי, והזדמנות אחרונה לחוות מכונת נהיגה אקזוטית בתצורה טהורה.