אבארט 500e החשמלית מושקת בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 07 ינואר 2024
  • 1 תגובות

סמלת, יבואנית אבארט לישראל, החלה בשיווק אבארט 500e החשמלית בגרסאות האצ'בק וקבריולט, שתיהן ברמת אבזור טוריסמו. העיצוב החיצוני דומה לפיאט 500e עליה מבוסס הדגם אך בפרשנות ספורטיבית יותר. החזית אטומה עם כיתוב ABARTH באותיות בולטות והפגוש הקדמי כולל שבכה בדוגמת חלת דבש. הדופן מאופיינת בסרחי עודף קצרים ועל החישוקים המעוצבים סמלי עקרב גדולים כמו גם על הכנפיים האחוריות. מאחור מראה מעודן ותשכחו ממערכות פליטה המנגנות צלילים בשרניים כמו בדגם היוצא.

אבארט 500e

גם תא הנוסעים זכה לנגיעות ספורטיביות. הדשבורד מדופן באריג אלקנטרה וכך גם גלגל ההגה שבמרכזו סמל עקרב ענקי. עוד ניתן לזהות דוושות אלומיניום נאות ומושבי באקט ספורטיביים בריפוד אלקנטרה. המסך המרכזי בגודל 10.25 אינץ' זכה לגרפיקה ייעודית לדגמי אבארט עם תצוגות למסלול ולנהיגה ספורטיבית.

רמת האבזור טוריסמו כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מערכת שמע JBL, כניסה והתנעה ללא מפתח, 2 שקעי USB, משטח טעינה אלחוטית, חימום מושבים קדמיים, בקרת שיוט, חיישני גשם, פנסי לד, וחישוקי 18 אינץ'. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, שמירה על נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, ניטור עייפות נהג, אורות גבוהים אוטומטיים, מצלמת רוורס, וחיישני חניה מלפנים ומאחור.

אבארט 500e

עוד מצויידת אבארט 500e במערכת לבחירת מצבי נהיגה. מצב הנהיגה Turismo מיועד לשיוט רגוע ומפחית את ההספק המרבי ל- 134 כ"ס ואת המומנט ל- 22.4 קג"מ לטובת יעילות אנרגטית. מצב Scorpion Street משחרר את כל ההספק. בשני המצבים הראשונים מתאפשרת בלימה רגנרטיבית בעוצמה מרבית לטובת נהיגה באמצעות דוושה אחת. מצב Scorpion Track מיועד לנהיגת מסלול ללא אפשרות לנהיגה בדוושה אחת.

רמקול חיצוני המותקן בתחתית המרכב מפיק צלילי מנוע מלאכותיים כדי לפצות על היעדר צליל מנוע בשרני שהיה חלק חשוב ב- DNA של המותג. מעל מהירות 20 קמ"ש ישמע קול שמגדירה היצרנית כ- "גיטרה מתפרצת". במהירויות גבוהות יותר משוחזר צלילו של מנוע הבנזין של אבארט 500 היוצאת. את המערכת ניתן להפעיל ולנתק בלחיצת כפתור - לטעמנו מדובר בגימיק חביב אך כזה שימוצה תוך זמן קצר.

וידאו אבארט 500e

אבארט 500e מצוידת בהנעה קדמית עם מנוע קדמי בהספק מרבי של 153 כ"ס ומומנט מרבי של 23.9 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.0 שניות. מדובר בנתוני הספק וביצועים שאינם מרשימים במיוחד בעידן הרכב החשמלי אך אבארט כבר הוכיחה בעבר שהספק ומהירות הם לא המתכון הבלעדי להנאה מנהיגה, ואנשי המותג מציינים שההנעה החשמלית מסייעת לתאוצות ביניים זריזות ולביצועים ההולמים את תדמית החברה.

אבארט 500e

אבארט 500e מצוידת בסוללה צנועה בקיבולת 42 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 255 ק"מ בגרסת האצ'בק או 244 ק"מ בגרסת קבריולט. הסוללה תומכת בטעינה מהירה DC בהספק של עד 85 קילוואט המאפשרת לקבל תוספת טווח של 40 ק"מ בכ- 5 דקות טעינה, וטעינה מהירה מ- 0% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 35 דקות.

מחירון אבארט 500e חשמלית 2024:

אבארט 500e האצ'בק טוריסמו - 219,900 ₪

אבארט 500e קבריולט טוריסמו - 229,900 ₪