הכירו את פיג'ו 5008 החדש 2025

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 20 מרץ 2024
  • 0 תגובות

לפני 6 חודשים נחשף פיג'ו 3008 החדש וכעת מגיע תורו של דגם ה- 7 מושבים פיג'ו 5008 המבוסס על אותה פלטפורמת STLA הנושאת מגוון יחידות הנעה. הדגם יתחרה בדגמים כגון סקודה קודיאק, ניסאן אקס טרייל ומיצובישי אאוטלנדר. פיג'ו e-5008 החשמלי מאפשר טווח נסיעה מרשים של עד 660 ק"מ, גרסת הפלאג-אין הייבריד מציגה טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ, וגרסת הבסיס תגיע עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר.

פיג'ו 5008

העיצוב דומה לפיג'ו 3008 עם חזית הכוללת יחידות תאורה צרות, תאורת יום בסגנון טפרי אריה המזוהה עם דגמי פיג'ו, וגריל קדמי ללא מסגרת המשתלב בפגוש הקדמי. מהצד בולטים חישוקים בעיצוב עתידני, גימורים בצבע שחור מבריק בתחתית המרכב ובקורות הצד, ועיטור כרום עבה מעל החלונות. הגג כאן שונה לטובת מרווח פנימי משופר לנוסעים למטען. מאחור יחידות תאורה במראה דרמטי, דלת תא מטען נקייה, ופגוש בגימור שחור מבריק עם פס כרום עבה.

פיג'ו 5008

תא הנוסעים של פיג'ו 5008 מציג את פילוסופיית panoramic i-COCKPIT כמו של אחיו הקטן, המותאמת לעידן הרכב החשמלי אך לא מדובר בעיצוב מינימליסטי כמו בחשמליות רבות אחרות. גלגל ההגה קטן וקטום, מסך פנורמי קעור בגודל 21 אינץ' עבור לוח המחוונים והמולטימדיה ממוקם גבוה מהמקובל ומסך מגע נוסף במרכז הדשבורד מיועד עבור קיצורי דרך לפונקציות נבחרות בהתאמה אישית ולשליטה במערכת בקרת האקלים המפוצלת לשלושה אזורים.

רשימת האבזור כוללת בין היתר מושבים קדמיים עם חימום, אוורור ועיסוי, מושבים אחוריים עם חימום, תאורת אווירה צבעונית, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, מערכת שמע Focal עם 10 רמקולים, שלל תאי אחסון, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות 360 מעלות ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות.

פיג'ו 5008

הדור החדש גדול מקודמו, מה שצפוי לתרום למרווח פנימי משופר. אורכו הכולל צמח בכ- 150 מ"מ לכדי 4,790 מ"מ, רוחבו תפח בכ- 50 מ"מ לכדי 1,895 מ"מ, גובהו צמח ב- 50 מ"מ לכדי 1,690 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 60 מ"מ לכדי 2,900 מ"מ. תא המטען צמח לכדי 259 ליטרים כאשר שבעת המושבים בשימוש, 748 ליטרים לאחר קיפול שורת המושבים השלישית או 1,815 לאחר קיפול שתי שורות המושבים האחוריות.

פיג'ו 5008

פיג'ו e-5008 יוצע עם 3 יחידות הנעה חשמליות לבחירה. לגרסת הכניסה הנעה קדמית עם הספק של 210 כ"ס וסוללה בקיבולת 73 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ- 526 ק"מ. לגרסת הטווח הארוך הנעה קדמית עם הספק של 230 כ"ס וסוללה בקיבולת 98 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ- 660 ק"מ. לגרסת ההנעה הכפולה הספק של 320 כ"ס וסוללה בקיבולת 73 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ. כל הגרסאות זמינות עם מטען פנימי בהספק 11 קילוואט ואופציה למטען בהספק 22 קילוואט. טעינה מהירה בהספק מרבי של 160 קילוואט DC מאפשרת טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 30 דקות.

בנוסף יוצע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים עם מערכת מיילד-הייבריד במתח 48V עם הספק מרבי של 136 כ"ס, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית. גרסת הפלאג-אין הייבריד מציגה הספק מרבי משולב של 195 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 80 ק"מ.

לובינסקי יבואנית פיג'ו מסרה כי פיג'ו 5008 החדש יושק בישראל בתחילת שנת 2025.