יונדאי i20 2024 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 11 אפריל 2024
  • 1 תגובות

יונדאי i20 בדורה השלישי הושקה בשנת 2020 ומתיחת הפנים האחרונה מביאה עימה עדכוני עיצוב קלים, לצד אביזרי נוחות ובטיחות נוספים. יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי וכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר ותיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. הדגם מוצע בחמש גרסאות אבזור במחיר של החל מ- 120,990 ₪ לגרסת הכניסה, וכלה במחיר של 132,990 ₪ לגרסת סופרים פלוס הבכירה. למבחן התייצבה גרסת סופרים שמחירה 127,990 ₪.

יונדאי i20 סופרים
יתרונות עיצוב, הנדסת אנוש, מוניטין אמינות וסחירות
חסרונות ביצועים בינוניים, נוחות נסיעה בינונית בעיר

יונדאי i20

עיצוב ונוחות יונדאי i20

העיצוב החיצוני של יונדאי i20 זוכה לליטוש קל יחסית המעניק מראה אגרסיבי ודינמי יותר בזכות גריל נמוך ורחב בשילוב כונסי אוויר מחודדים בפינות הפגוש הקדמי המעודכן. הגרסאות הבכירות מגיעות עם תאורת לד. מהצד ניתן לזהות חישוקים קלים בקוטר 16 או 17 אינץ' בהתאם לרמת האבזור אשר זכו לעיצוב חדש ודינמי. מאחור נמצא פגוש חדש וחתימת תאורה מעודכנת. התוצאה הסופית דינמית ונאה ביחס לסגמנט, ומזוהה עם שפת העיצוב המוכרת של היצרנית. הממדים משקפים את הממוצע בקטגוריה. אורכה 4,065 מ"מ (תוספת של 25 מ"מ ביחס לדגם הפורש בשל פגושים חדשים), רוחבה 1,775 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,580 מ"מ.

יונדאי i20

תא הנוסעים לא זכה לשדרוגים מהותיים, פרט ללוח מחוונים דיגיטלי בגרסאות סופרים. מעבר לכך, נמצא את אותה סביבת נהג מוכרת ושמרנית, בעלת פקדים פיזיים, בלם חניה ידני, וארכיטקטורה שעוצבה טרום עידן צגי המגע המוגזמים שנועדו לשלוט ברוב הפונקציות ברכב. קהל היעד ימצא יתרון רב ומוצדק בהנדסת האנוש הטובה המאפשרת תפעול קל. תחושת הפשטות ניכרת בחומרי הדיפון הקשיחים שאינם נעימים למגע, אם כי אינם חריגים בסגמנט זה. איכות ההרכבה מותירה תחושה מוצקה, ושילוב הגוון הבהיר בגרסת המבחן תרם להפגת האפרוריות בתא הנוסעים.

מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' ומציגה ממשק פשוט ומוכר הניחן בשימוש אינטואיטיבי, גם אם אינו מזמין במיוחד. דברים דומים ניתן לומר גם על לוח המחוונים הדיגיטלי הנשלט על ידי פקדים מגלגל ההגה, לרבות שליטה על מחשב הדרך ומערכות הבטיחות החדשות שנוספו, ביניהן מערכת בקרת המהירות, אשר בהתאם לתקנות הרגולציה החדשות, נדרכת בכל הפעלה מחדש, ומתריעה ללא הרף בגין כל חציה של המהירות המותרת.

יונדאי i20

נוחות הכניסה והיציאה סטנדרטיות ומצריכות כיפוף כמצופה מסופר מיני שאינה נהנית ממרכב מוגבה. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים כיאה למכונית שנועדה לתמרונים עירוניים, בזכות קו חלונות בגובה סביר המעניק תחושה אוורירית ומקל מאוד על תמרונים בתנועה צפופה. המושבים דקים אך נוחים לנסיעות שאינן נמתחות על פני שעות ארוכות. מושב הנוסע אינו כולל כיוונון גובה, ובשני המושבים הקדמיים אין אפשרות להקשחת מסעד הגב או להרמת חלקו הקדמי של בסיס המושב, אך בכל זאת ניתן להגיע לתנוחת נהיגה טבעית ונוחה. גלגל ההגה עבה, נוח לאחיזה ועוטה עור נעים. משענת היד שבין המושבים מרוחקת מדי לאחור ואינה מתכווננת קדימה או לגובה, כך שניתן להניח עלייה רק את המרפק.

יונדאי i20

מרחב הפנים טוב ביחס לסגמנט. מלפנים יש די והותר מרווח לשני בוגרים. מאחור שני נוסעים בוגרים בגודל ממוצע יעבירו נסיעה בין עירונית ללא תלונות, אך נוסע שלישי אמצעי יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי חרף הרצפה השטוחה. מבנה המושב האחורי נוח עם מסעד גב המוטה בזווית מספקת. פרט לשקע טעינה וחלונות כהים, לא תמצאו מאחור פינוקים כגון פתחי מיזוג, משענת יד מרכזית או אביזרי נוחות אחרים, אך זה עדיין הסטנדרט הנהוג בסגמנט זה.

רשימת תאי האחסון מונה תא כפפות נטול תאורה ודיפון, תא קטן נטול דיפון מתחת למשענת היד המרכזית, ותאי אחסון בדלתות. בנוסף ישנם מחזיקי כוסות מלפנים ומגש מדופן גומי להנחת טלפון סלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען בנפח ממוצע של 352 ליטרים עם מפתח נאה, סף הטענה נמוך, צמד ווי תליה ותאורה. ניתן להכניס לתא המטען עגלת תינוק או מזוודה גדולה, ומתחת לרצפתו נמצא גלגל רזרבי בגדול מלא עם חישוק מפלדה.

יונדאי i20

נוחות הנסיעה של יונדאי i20 אינה מתעלה. מפרט מתלים פשוט הכולל קורת מתח אחורית, צמיגים בחתך 45, וכיול "אירופאי" הדוק, גורמים לתנודות מרכב רבות מהמצופה, כך שבנסיעה עירונית איטית על גבי אספלט שבור וזרוע גבשושיות, יחושו הנוסעים טלטולים רבים. במהירות גבוהה יותר ובעת חציית מהמורות רוחביות כדוגמת פסי האטה מתקבל ריסון טוב ונוחות טובה. על הכביש המהיר מקנים המתלים יציבות כיוונית טובה ותחושת ביטחון יחסית, גם על גבי אספלט גלי במהירות תלת ספרתית. בידוד הרעשים זוכה לציון בינוני, כאשר רעשי הרוח והכביש נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות מאה קמ"ש. אספלט במרקם שאינו חלק יעביר לתא הנוסעים רעשי דרך מוחשיים יותר יחד עם ויברציות. בידוד רעשי המנוע מוצלח פחות וקולו נשמע תחת מאמץ.

ביצועים יונדאי i20

יחידת הכוח נותרה ללא שינוי וכוללת מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים T-GDI בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בטווח של 1,500-4,000 סל"ד, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT מדור שני, ומערכת הנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש. בהשוואה מתבקשת ליחידת ההנעה המקבילה של קונצרן פולקסווגן, מדובר בנחיתות נתונים של 15% לערך. בפועל לא מורגש כל מחסור בכוח ויחידת הנעה זו מתברכת בפעולה חלקה יחסית, גם בנהיגת פקקים, עם שילובי הילוכים חלקים וכמות ויברציות מתקבלת על הדעת.

יונדאי i20

התנהגות הכביש טובה, בעיקר בהשוואה לרכבים חשמליים וכבדים. משקל עצמי יבש של 1,130 ק"ג בלבד נדמה כמשקל נוצה ובא לידי ביטוי בתחושה קלילה ונעימה, עם יכולת שינוי כיוון זריזה. גם ביחס לסגמנט, הקוריאנית הקטנה אינה נופלת באספקט זה מיריבותיה האירופאיות, וניחנת בכיול הדוק, זוויות גלגול מדודות, והתנהגות כביש בטוחה. מי שבכל זאת יאתגר את השלדה מעבר למגבלותיה, יגלה נטייה ברורה להרחיב את קו הפניה בתת היגוי שיופיע תחת עומס, אך הרפיה מדוושת הגז תשיב מיידית את האחיזה ואת החרטום לקו הנבחר. הבלמים הקטנים עושים עבודתם נאמנה, וניחנים במהלך דוושה לינארי, לצד תחושה טבעית ללא מערכת בלימה רגנרטיבית.

צריכת דלק יונדאי i20

יחידת ההנעה שאינה כוללת כל סיוע חשמלי או מערכת Start&Stop ומציגה בפועל צריכת דלק סבירה של 12.5 ק"מ לליטר דלק בתנאים מעט מאומצים. נהיגה מתונה תשפר נתון זה בכעשרה אחוזים אך לא תתקרב לנתון היצרן האופטימי העומד על 17.0 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 40 ליטרים, יספיק לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ. דרגת זיהום האוויר בגרסאות סופרים עומדת על 10 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה יונדאי i20

יונדאי מובילה את טבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2022, הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 32 יצרניות, כאשר במקום הראשון היצרנית האחות קיה. גם בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום השלישי, וזאת מתוך 22 יצרניות שנבדקו.

יונדאי i20

יונדאי i20 משווקת עם 3 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות עומדת על 5,200 ₪. עלות ביטוח החובה כ- 1,500 ₪.

בטיחות יונדאי i20

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2021 לדגם המוחלף אשר לא כלל אבזור בטיחות חשוב אשר נוסף במסגרת מתיחת הפנים האחרונה, זכתה יונדאי i20 לציון של ארבעה כוכבים על פי הסטנדרטים דאז, עם ציונים של 76% בהגנה על בוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 67% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות שודרג ביחס לדגם היוצא וכולל כעת מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם רוכבי אופניים ומערכת אקטיבית למרכוז הרכב בנתיב הנסיעה. בנוסף, הגרסאות הבכירות סופרים וסופרים פלוס כוללות גם מערכת לניטור תנועה צולבת מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד בעת מעבר נתיב. גרסת סופרים פלוס כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית.

יונדאי i20

בנסיעת המבחן התגלתה מערכת המרכוז בנתיב הנסיעה כאקטיבית מידי, ואת מערכת התרעת המהירות נאלצתי לנטרל בכל תחילת נסיעה מחדש עקב שלל התראות קוליות מעיקות ודריכה אוטומטית מחודשת בכל הפעלה. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחברה הינה 3 מתוך 8 בגרסאות הכניסה, ו- 6 בגרסאות סופרים וסופרים פלוס.

תמורה למחיר יונדאי i20

יונדאי i20 משווקת עם חמש גרסאות לבחירה. גרסת פריים מוצעת במחיר 120,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, גלגל הגה וידית הילוכים מחופים עור, שמשות כהות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, וחיישן אורות. גרסת פריים פלוס מוצעת במחיר 123,900 ₪ ומוסיפה צביעת מרכב דו-גונית עם גג בצבע שחור. גרסת פרסטיז' מוצעת במחיר 121,990 ₪ ללא גג בצבע שחור אך כוללת בנוסף לאבזור גרסת פריים, גם כניסה והתנעה ללא מפתח, תא אחסון קדמי עם משענת יד, תאורת יום מסוג לד, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

גרסת סופרים הנבחנת מוצעת במחיר 127,990 ₪ ומוסיפה קיפול מראות חשמלי אוטומטי, תאורת לד קדמית, פנסי ערפל קדמיים, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, חיישן גשם, תאורת אווירה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', ובקרת אקלים דיגיטלית. גרסת סופרים פלוס הבכירה מוצעת במחיר 132,990 ₪, וכוללת בנוסף תאורת לד אחורית וגג בצבע שחור.

יונדאי i20 הייתה ונותרה סופר מיני יעילה, פרקטית, נטולת מגרעות מהותיות, ובעלת מוניטין אמינות וסחירות מוצק. מתיחת הפנים משדרגת בעיקר את אבזור הבטיחות, הכולל בין היתר גם את מערכת בקרת השיוט האדפטיבית שעלולה להטריד, ומביאה עימה התייקרות המיישרת קו עם כלל הסגמנט והשוק. בתמחור הנוכחי נותנת גרסת סופרים הנבחנת, לה אבזור נוחות ובטיחות עדיפים, תמורה טובה לכסף. יונדאי i20 מתגלה כאלטרנטיבה שמרנית ורכישה בטוחה בקטגוריה, שתהווה בחירה פשוטה ומוצדקת ללקוחות חוזרים או נוספים של המותג, הסומכים על מוניטין היצרן והיבואן.

יונדאי i20 סופרים 1.0 טורבו אוטומט
מנוע טורבו בנזין 998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 100/4,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 17.5/1,500-4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,065 מ"מ
רוחב כללי 1,775 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,580 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען 352 ליטרים
משקל עצמי 1,130 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.5 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.0 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 10 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (2021)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 127,990 ₪

יונדאי i20 2024 מבחן דרכים