סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 14 אוגוסט 2024
  • 1 תגובות

סוזוקי סוויפט בדורה הרביעי הושקה בשלהי שנת 2023 והגיעה אלינו בחודש יוני 2024, כשהיא נושאת בגאון שם דגם שמקורו עוד בשנת 1983. הסופר מיני הקטנטנה מבוססת על אותה פלטפורמה של הדגם הפורש, אך כוללת תא נוסעים חדש, עיצוב חיצוני מצודד, אבזור בטיחות עדכני, ויחידת הנעה חסכונית הכוללת מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. סוזוקי סוויפט מתחרה בסגמנט מצטמצם הכולל את מאזדה 2, סיאט איביזה, סקודה פאביה, טויוטה יאריס, ויונדאי i20 אשר אינה משווקת כעת בישראל עקב החרם הטורקי. הדגם מוצע ברמת אבזור GLX, במחיר של החל מ- 113,990 ₪ לגרסה הידנית או 126,990 ₪ לגרסה האוטומטית הנבחנת.

סוזוקי סוויפט 1.2 GLX
יתרונות כושר תמרון עירוני, מוניטין אמינות וסחירות
חסרונות מחיר, ביצועים, בטיחות, פשטות

סוזוקי סוויפט

עיצוב ונוחות סוזוקי סוויפט

התבססות על פלטפורמת HEARTECT של הדגם הפורש, מכתיבה פרופורציות וסגנון כללי דומים לצד מראה מודרני יותר הכולל בחזית מכסה מנוע בולט, גריל נמוך עם מסגרת עבה בגימור שחור מבריק, ופנסי לד עם חותמת תאורה בצורת האות L. הצדודית כוללת קורות A ו- C מושחרות, ובתוספת 3,000 ₪ ניתן להוסיף צביעה דו-גונית המעניקה לגג מראה צף. מאחור צמד גופי תאורה תלת מימדיים ותווית "הייבריד" למרות שלא מדובר ברכב היברידי אלא ברכב עם מערכת מיילד-הייבריד (MHEV) במתח נמוך של 12V בלבד. התוצאה הסופית מקנה מראה חינני ושובב, במיוחד בצבעו העליז של רכב המבחן. אורכה הכולל של סוזוקי סוויפט החדשה עומד על 3,860 מ"מ, רוחבה 1,735 מ"מ, גובהה 1,485 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,450 מ"מ. הממדים הינם הזעירים בקטגוריה, ובשילוב שדה ראיה נהיר לכל הכיוונים עם קו חלונות לא גבוה התורם לתחושה אוורירית, הופכת היפנית הקטנה לעכברת עיר מוכשרת, בעלת כישורי תמרון וחניה מצטיינים.

סוזוקי סוויפט

תא הנוסעים מציג עיצוב מיושן אך פרקטי, ומתחדש במערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 9 אינץ' ותמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו בחיבור אלחוטי. דווקא עם ריבוי הפקדים הפיזיים אין לי בעיה, ואף שהם פזורים ללא כל היגיון מוקפד, ניתן באמצעותם לשלוט בבקרת האקלים בקלות ולנטרל חלק ממערכות הבטיחות ללא נבירה בתפריטים במסך המרכזי.

לצד אלו, פחות התחברתי אל בלם היד הידני ופקדי "מקל" מאורכים הנמתחים מתוך לוח המחוונים האנלוגי בדיוק כמו בשנות התשעים. שילוב גוון בהיר מרענן מעט את המראה הכללי אך לא מחפה על חומרי דיפון בסיסיים וריפודים סינטטיים שאינם נעימים לישיבה ולמגע. גלגל ההגה עבה, נוח לאחיזה ועוטה עור נעים. הקונסולה המרכזית אינה כוללת דבר פרט לצמד מחזיקי כוסות ומשטח הנחה לסמארטפון. העדרה של משענת יד מרכזית מעיק.

סוזוקי סוויפט

הכניסה והיציאה סטנדרטיות כמצופה מסופר מיני, אך מפתח מוגבל של דלתות אחוריות קטנות עלול להקשות על כניסת הנוסעים. המושבים הקדמיים דקים אך בסה"כ נוחים לנסיעות שאינן נמתחות על פני שעות ארוכות. כיוונונם ידני ואינו כולל אפשרות להקשחת מסעד הגב, אך בכל זאת ניתן להגיע לתנוחת נהיגה נוחה וטבעית. המרווח הפנימי סביר ומפתיע ביחס למידות החיצוניות הקטנות, אך כמותן מהווה את הרף הנמוך בסגמנט.

במושב האחורי יוכלו שני מבוגרים שאינם גדולים במיוחד להעביר נסיעה בין עירונית ללא תלונות, נוסע שלישי אמצעי כבר יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי חרף הרצפה השטוחה. המושב האחורי סביר וזווית הגב מוטה בזווית מספקת, אך פרט לחלונות כהים לא נמצא מאחור כל אבזור נוחות לטובת הנוסעים, בטח שלא פתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד מרכזית או אביזרי נוחות אחרים.

סוזוקי סוויפט

רשימת תאי האחסון מונה תא כפפות נטול תאורה ודיפון, תא פצפון בין המושבים, וכיסי אחסון בדלתות. בנוסף, ישנם מחזיקי כוסות מלפנים ומשטח להנחת טלפון סלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען בנפח צנום של 265 ליטרים עם מפתח נוח, סף הטענה נמוך, וצמד ווי תליה עם תאורה. מתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי זמני. ניתן להכניס לתא המטען עגלת תינוק או מזוודה גדולה.

נוחות הנסיעה של סוזוקי סוויפט אינה מתעלה. מפרט מתלים פשוט הכולל קורת מתח אחורית ומהלך ראשוני מהודק, מביאים עימם קופצנות יתר על פני אספלט עירוני שבור. בורות ופסי האטה מרוסנים בצורה יעילה יותר, הודות לכושר שיכוך עדיף במהלך עמוק יותר של הבולם. מחוץ לעיר מתקבלת יציבות נאותה בהתחשב במידותיהן הדקות של הצמיגים (185 מ"מ). בידוד רעשים בסיסי ומנוע ששאונו נשמע כבר ב- 2,000 סל"ד בעת נהיגה במהירות 100 קמ"ש, אינם מספקים שיוט נינוח למשך זמן.

ביצועים סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט 2024 מצוידת במנוע בנזין 3 צילינדרים חדש בנפח 1.2 ליטרים עם מערכת סיוע היברידית קלה במתח 12V המוסיפה 3 כ"ס זניחים, הספק מרבי של 82 כ"ס ומומנט מרבי של 11 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית רציפה CVT ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.9 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. מדובר באחד הדגמים היחידים שעברו רגרסיה בדורותיו האחרונים בכל הנוגע ליחידת הכוח והביצועים, עד כדי כך שפרט לטויוטה אייגו X שהינה המכונית הזולה והחלשה בישראל, סוזוקי סוויפט מציעה כיום את ההספק הנמוך ביותר. בהתאם לכך, הביצועים הינם העצלים בסגמנט בו כלל המתחרות חמושות במגדש טורבו או מערכת היברידית אמיתית.

סוזוקי סוויפט

לנהיגה מנהלתית במישור, הביצועים יספיקו בהחלט. אך כל נהיגה בתוואי הררי, דרישה לתאוצה או עקיפה, יגלו חוסר מחץ המלווה ברעש ניסור קבוע ומתארך של תיבת ההילוכים הרציפה. האופציה לתפעול ידני של יחסי ההעברה הקבועים באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה או בורר ההילוכים מיותרת ואף מטעה, הואיל והמצב הידני בבורר ההילוכים נמצא קליק אחד מתחת למצב דרייב, ללא כל מגרעת או הטיה כך שבקלות ניתן לשלב אליו בהיסח הדעת. אם לא די בכל אלו, המעבר למנוע 3 צילינדרים במקום 4 בדגם היוצא, גורמת לרעידות יתר.

סוזוקי סוויפט

התנהגות הכביש טובה בהחלט ואף מהנה. עם משקל נוצה במונחים מודרניים של מתחת לטון אחד ומערך מתלים הכולל מוטות מייצבים מעובים, סוזוקי סוויפט מפגינה יכולת חיננית בכביש מפותל, עם קורטוב קטן של הנאה. הממדים המיניאטוריים מקנים לנהג תחושה קלילה עם יכולת שינוי כיוון זריזה, כשרק חוסר מחץ מוחלט בעת יציאה מהפנייה מעיב על יכולת מהנה של ממש. גם ביחס לסגמנט, היפנית הקטנה אינה נופלת באספקט זה מיריבותיה האירופאיות, וניחנת בכיול הדוק, זוויות גלגול מדודות והתנהלות זריזה. מי שבכל זאת יאתגר את השלדה מעבר למגבלותיה, יגלה נטייה ברורה להרחיב את קו הפניה בתת היגוי שיופיע תחת עומס. הרפיה מדוושת הגז תשיב מיידית את האחיזה ואת החרטום לקו הנבחר. הבלמים הקטנים עושים עבודתם נאמנה, וניחנים במהלך דוושה לינארי, לצד תחושה טבעית.

צריכת דלק סוזוקי סוויפט

יחידת ההנעה אשר אינה כוללת כל סיוע היברידי אמיתי, אלא רק מערכת Start&Stop, מציגה בפועל צריכת דלק חסכונית של 16 ק"מ לליטר עם מזגן שפעל ללא הרף עם מערכת Start&Stop כבויה. נתון היצרן עומד על 21.2 ק"מ לליטר אופטימיים. מיכל דלק בנפח 37 ליטרים, יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 3 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה סוזוקי סוויפט

סוזוקי היא יצרנית קטנה יחסית אשר לא משווקת את דגמיה בארצות הברית מזה מספר שנים כך שאינה נסקרת בסקרי אמינות אמריקאיים, ובמדינות הגדולות באירופה היא מוכרת בכמויות קטנות כך שאינה נסקרת גם שם. בישראל נהנית סוזוקי ממוניטין אמינות מוצלח למדי המגובה בתדמית ותיקה המיוחסת למוצאה היפני.

סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט משווקת בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 3,200 ₪ לשנה, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות סוזוקי סוויפט

ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את סוזוקי סוויפט בשנת 2024 והעניק לרכב ציון נמוך של 3 כוכבים בלבד, עם ציוני משנה של 67% בהגנה על בוגרים, 65% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 62% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות שודרג ביחס לדגם היוצא וכולל כעת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה (כאשר בקרת השיוט פועלת), בקרת ערנות נהג מבוססת מצלמה, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, אורות גבוהים אוטומטיים, ולחצן מצוקה eCall. בנוסף מצויד הדגם במערכות חדשות כגון הכנה למנעול לזיהוי אלכוהול ושמירת נתוני נהיגה בהתאם לדרישות האיחוד האירופי.

סוזוקי סוויפט

בנסיעת המבחן התגלתה מערכת מרכוז הנתיב כמעולה ואפקטיבית, אך מערכת התראת המהירות התגלתה כלא בשלה בדומה לשלל דגמים, עם אין ספור התראות קוליות מעיקות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8.

תמורה למחיר סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט משווקת בישראל ברמת אבזור GLX עם תיבת הילוכים ידנית במחיר 113,990 ₪ או אוטומטית במחיר 126,990 ₪. צביעה דו-גונית תוסיף 3,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 9 אינץ', תמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו בחיבור אלחוטי ומערכת ניווט, חימום מושבים קדמיים, תאורת לד, שמשות אחוריות כהות, מראות צד עם קיפול חשמלי, וחישוקי 16 אינץ'.

סוזוקי סוויפט החדשה ניחנת בעיצוב מקורי, ממדים זעירים המקנים לה כושר תמרון עירוני מצוין, יחידת הנעה חסכונית, ומוניטין אמינות מוכר. תמחורה הנוכחי מיישר קו עם מתחרותיה בסגמנט, שכמו השוק כולו, נמתח בקני מידה מתריס, אלא שגם אם נשלים עם כך, עדיין לא ניתן להתעלם מציון הבטיחות הנמוך, המפרט הטכני הצנוע ביחס לסגמנט, והביצועים הפושרים שמקשים עליה להתבלט אל מול מתחרות בסביבת מחיר זו. על כן סוזוקי סוויפט תתאים למשימות אורבניות בידי נהגים שמבלים את רוב זמנם בנהיגה בערים צפופות ובחיפושי חניה.

סוזוקי סוויפט GLX 1.2 אוטומט
מנוע 1,197 סמ"ק, 3 צילינדרים
הספק מרבי משולב 82/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 11/4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT עם 7 יחסי העברה קבועים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,860 מ"מ
רוחב כללי 1,735 מ"מ
גובה כללי 1,485מ"מ
בסיס גלגלים 2,450 מ"מ
מיכל דלק 37 ליטרים
נפח תא מטען 265 ליטרים
משקל עצמי 984 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 3 כוכבים (2024)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 126,990 ₪

סוזוקי סוויפט 2024 מבחן דרכים