רכב הפנאי החשמלי ניו EL8 מושק בישראל

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 14 נובמבר 2024
  • 1 תגובות

דלק מוטורס, יבואנית ניו לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ניו EL8 המחליף את ES8 אשר הושק לפני כשנה בישראל ומהווה את ספינת הדגל של המותג בישראל, לפחות עד להגעת ניו ET9. העיצוב החיצוני נקי והייטקיסטי בדומה לשאר דגמי המותג וכולל פגוש קדמי מפוסל, יחידות תאורת מטריקס לד צרות מלפנים ומאחור, חלקי מרכב חלקים, ידיות דלתות שקועות, גג וקורות בצבע שחור כסטנדרט, וחישוקי 21 או 22 אינץ' אווירודינמיים.

ניו EL8

גם תא הנוסעים מעוצב ברוח דגמי ניו האחרונים ומציג סגנון נקי עם פתחי מיזוג נסתרים, ידיות פתיחת דלתות אלקטרוניות, לוח מחוונים בגודל 10.2 אינץ', מסך מרכזי AMOLED בגודל 12.8 אינץ', ותצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית בגודל מרשים של 16.3 אינץ'. מסך מגע אחורי בגודל 6.6 אינץ' הותקן מאחור ודרכו שולטים הנוסעים בתאורה, בשמע, בכיוון המושבים, ובתאורת האווירה הצבעונית. לא שכחנו את העוזרת האישית NOMI המבוססת AI ומאפשרת תפעול קולי בשפה טבעית להפעלת שלל מערכות ברכב.

ניו EL8

עוד ברשימת האבזור אולטימייט ניתן למצוא מתלי אוויר אדפטיביים, חלון שמש פנורמי נפתח, סגירה רכה אוטומטית לדלתות, שמשה קדמית וחלונות צד אקוסטיים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען בהנפת רגל, בלמים מבית Brembo עם קאליפרים בצבע כתום, מערכת שמע היקפית עם 23 רמקולים בהספק 2,230 וואט, ובקרת אקלים מפוצלת ל- 5 איזורים נפרדים הכוללת בקרה על איכות האוויר ומערך בישום עם 3 ניחוחות לבחירת הנהג.

ניו EL8

ניו EL8 הינו רכב גדול באורך 5,099 מ"מ עם בסיס גלגלים של 3,070 מ"מ לטובת מרווח פנימי נדיב מאד לשישה נוסעים. תא המטען בנפח 265-810 ליטרים בהתאם לסידור המושבים. הדגם זמין בגרסת 6 מושבים בסידור 2+2+2 כאשר המושבים הקדמיים וצמד מושבי הקפטן בשורה השנייה מציעים כוונון חשמלי מלא, חימום, אוורור ועיסוי. מושב הנוסע הקדמי מסוג Lounge seat מאפשר מצב כמעט מאוזן (תנוחת שכיבה). שורת המושבים השלישית מציעה בקרת אקלים עם טמפרטורה ייעודית וחימום מושבים.

כאופציה בתוספת 20,000 ₪ מוצעת חבילת Executive Console הכוללת קונסולה מרכזית בין מושבי הקפטן מאחור עם מקרר, משטח טעינה אלחוטי כפול, ומושבים משודרגים עם הדום לרגליים המאפשר לנוסעים ליישר ולהרים את הרגליים למנח של חצי-שכיבה.

ניו EL8

ניו EL8 מצויד בטכנולוגיה המתקדמת של החברה ומגיע עם שלל מצלמות, חיישנים, מערכת Lidar וחומרה שיאפשרו בעתיד קבלת עדכוני OTA כדי להציע נהיגה אוטונומית מלאה בדרכים עירוניות ובין עירוניות בהתאם לרגולציה. אבזור הבטיחות עשיר וכולל את כל מערכות הבטיחות המקובלות בסגמנט לרבות מצלמות היקפיות, בלימה בנסיעה לאחור, מערכת עזר לחניה ומערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד בעת מעבר נתיב.

ניו EL8 מצויד בשני מנועים חשמליים המייצרים מערכת הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 653 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 86.7 קג"מ, המאפשרים תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 4.1 שניות למרות משקל של מעל 2.6 טון. סוללה בקיבולת 100 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של עד 510 ק"מ ותומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט AC לעומת 22 קילוואט כפי שמקובל בדגמים חדשים בשוק. טעינה מהירה בהספק 125 קילוואט DC מאפשרת לטעון מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך כ-30 דקות. כמו בכל דגמי ניו, גם ה- EL8 תומך בטכנולוגית החלפת הסוללות המוכרת של המותג, אשר תהיה זמינה לשימוש בישראל ברבעון הראשון של שנת 2025.

מחירון ניו EL8 :

ניו EL8 הנעה כפולה 100 קוט"ש אולטימייט - 584,900 ₪

חבילת Executive Console בתוספת 20,000 ₪

חישוקי 22 אינץ' בתוספת 15,000 ₪