רכב הפנאי BYD סיל U בגרסת פלאג-אין הייבריד מושק היום בישראל. המחיר החל מ- 209,990 ₪

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 17 דצמבר 2024
  • 0 תגובות

שלמה מוטורס, יבואנית רכבי BYD לישראל, הצליחה להחדיר לארץ בהצלחה מותג סיני חדש, ותוך שנתיים מכרה כאן קרוב ל- 35,000 רכבים חשמליים. עם עליית מיסי הרכב החשמלי הצפויה בתחילת השנה הבאה, מושקת היום בישראל BYD סיל U בגרסת פלאג-אין הייבריד, ומצטרפת לדגמים סיניים נוספים שהושקו בארץ לאחרונה בגרסאות פלאג-אין הייבריד, כגון ג'אקו 7 וצ'רי אריזו.

BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

עיצוב וממדים BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

למעט חזית מעט שונה ותוספת של פתח תדלוק בכנף האחורית שמאלית של הרכב, מציג BYD סיל U פלאג-אין הייבריד חזות דומה לאחיו החשמלי. BYD סיל U הוא רכב פנאי משפחתי גדול הנמנה בקטגוריית D-SUV ושימושי מאוד למשפחה. אורכו עומד על 4,775 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,670 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,765 מ"מ. גם גרסה זו מבוססת על הפלטפורמה התואמת לרכב חשמלי בה מותקנת הסוללה ברצפת הרכב ולא מתחת לרצפת תא המטען כמו במרבית דגמי הפלאג-אין, ולכן מציג BYD סיל U פלאג-אין הייבריד תא המטען גדול ושימושי בנפח 552 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש ו- 1,440 ליטרים לאחר קיפול גב המושבים מאחור.

יחידת הנעה BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

גרסת ההנעה הקדמית Boost מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בהספק מרבי של 98 כ"ס ומומנט מרבי של 12.4 קג"מ, מנוע חשמלי בהספק מרבי של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש, ומערכת הנעה קדמית. מנוע הבנזין משמש רוב הזמן כגנרטור, ושומר על מינימום של 25% חשמל בסוללה. מנוע זה יכנס בדרך כלל לשימוש רק במהירויות שיוט. ההספק המרבי המשולב עומד על 218 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 30.6 קג"מ. התאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות בגרסה זו , והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 15.6 ק"מ לליטר. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 80 ק"מ בגרסה זו לפי תקן WLTP, וטווח הנסיעה המקסימלי המשולב עומד על 1,080 ק"מ.

BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

גרסת ההנעה הכפולה Design מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בהספק מרבי של 130 כ"ס, מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 204 כ"ס, מנוע חשמלי אחורי בהספק מרבי של 163 כ"ס, סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש, ומערכת הנעה כפולה. ההספק המרבי המשולב עומד על 324 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 56.0 קג"מ. התאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות בגרסה זו , והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת הממוצעת עומדת על 13.5 ק"מ לליטר. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 70 ק"מ בגרסה זו לפי תקן WLTP, וטווח הנסיעה המקסימלי המשולב עומד על 870 ק"מ.

הסוללה החשמלית זהה בשתי הגרסאות וכוללת אפשרות טעינה ביתית AC בהספק 11 קילוואט, וטעינה מהירה DC בהספק 18 קילוואט בלבד. טעינה מ- 30% ל- 80% בקיבולת הסוללה אורכת 35 דקות בעמדת טעינה מהירה.

בטיחות BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

ארגון הבטיחות Euro NCAP העניק ל- BYD סיל U פלאג-אין הייבריד 5 כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות שערך לרכב. אבזור הבטיחות זהה בשתי הגרסאות וכולל בין היתר חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תצוגה היקפית 360 מעלות, 7 כריות אוויר, מערכת לניהול עייפות נהג, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, ואורות גבוהים אוטומטיים.

BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

אבזור BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

רשימת האבזור זהה בשתי הגרסאות וכוללת בין היתר אפליקציה לשליטה מרחוק, גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, תאורת לד היקפית, חישוקים בקוטר 19 אינץ', מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור טבעוני, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים, חימום הגה, צמד משטחי טעינה אלחוטית, תאורת אווירה עשירה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 15.6 אינץ' מסתובב לתצוגה אופקית או אנכית, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עוזרת וירטואלית לתפעול קולי, מערכת שמע Infinity עם 10 רמקולים, ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים.

מחירון BYD סיל U פלאג-אין הייבריד

BYD סיל U פלאג-אין הייבריד Boost - מחיר 209,990 ₪

BYD סיל U פלאג-אין הייבריד Design - מחיר 234,990 ₪