סקייוול במבצע לעמיתי מועדון הוט - נובמבר...
קבוצת כדורי, יבואנית סקיוול לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף מועדון הצרכנות הוט, במסגרתו מציעה החברה עסקת ...
קובי זוילי 25 נובמבר 2025
לינק אנד קו הינו מותג שוודי-סיני נוסף מקבוצת ג'ילי (הבעלים של וולוו וזיקר) אשר נוסד בשנת 2016 ומשווק בישראל שני דגמים. הדגם הראשון הינו לינק אנד קו 01 שלא זכה אצלנו להצלחה, והדגם השני חתן השמחה לינק אנד קו 02 - דגם חשמלי אשר הושק בשנת 2024 ומבוסס על פלטפורת SEA מבית קונצרן ג'ילי הסיני, המשמשת גם את דגמי סמארט, וולוו EX30 וזיקר X. לינק אנד קו 02 מצויד במנוע חשמלי אחורי עם הספק של 272 כ"ס וסוללה בקיבולת 66 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 465 ק"מ. הדגם זמין בשתי רמות אבזור והמחיר עומד על 169,900 ₪ לגרסת הכניסה Pro או 176,900 ₪ לגרסת Halo הנבחנת.
| לינק אנד קו 02 | |
|---|---|
| יתרונות | תמורה למחיר, אבזור, ביצועים, תא נוסעים |
| חסרונות | הנדסת אנוש, תפקוד מערכות בטיחות |
עיצוב ונוחות לינק אנד קו 02
עיצובו החיצוני של לינק אנד קו 02 מבוסס על זיקר X עם אותה חזית בולטת הכוללת גופי תאורה מתוחים לאחור. עיקר השינויים מתמקדים בחלקו האחורי המשתפל ליצירת מראה קופה דינמי וכולל תאורה רוחבית המעוצבת כספוילר אחורי מובנה בקצה דלת תא המטען עם חתימת תאורה בהשראת גשר לונדון. העיצוב הדינמי מסייע גם להשגת מקדם גרר של 0.259 שהינו הטוב ביותר ביחס למקביליו. המידות מעט גדולות ביחס לאחיו החורגים מקבוצת ג'ילי. אורכו 4,460 מ"מ, רוחבו 1,845 מ"מ, גובהו 1,573 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,755 מ"מ.
גם תא הנוסעים מציג עיצוב דומה לזיקר X עם אותה ארכיטקטורה נקיה, חומרי דיפון מרשימים, מסך מרכזי בגודל 15.4 אינץ' בעל מעבד Qualcomm Snapdragon 8155 ולוח מחוונים בגודל 10.2 אינץ'. מתחת למסך המרכזי נמצאים פתחי המיזוג המרכזיים במיקום נמוך מדי וכוונונם דרך הצג אינו נוח. תחתם שקע טעינה USB-C, צמד כיסי טעינה אלחוטיים לסמארטפון וצמד מחזיקי כוסות במיקום נמוך מדי.
מול הנהג לוח מחוונים קטן ואינפורמטיבי שאינו מציג את אחוזי הסוללה אלא רק את מספר הק"מ הנותרים. גלגל ההגה אינו ראוי להגדרה זו הואיל ועיצובו משושה, מה שמפריע לפעולת גלגול זורמת וטבעית. נוכל להרגיע ולומר שניתן להתרגל גם לכך. הקונסולה המרכזית כוללת משענת יד המתכוונת למרחק, ותא אחסון גדול עם כיסוי מגנטי מתקפל. רכב המבחן שכלל תא נוסעים בגווני בז' וכחול נייבי (אופציה ללא כל תוספת מחיר) משדרג בכמה רמות את תחושת הפרימיום ביחס לדיפונים הכהים. תאורת האווירה כוללת פס תאורה לרוחב הדשבורד, אך אינה מגיעה אל הדלתות.
בדומה לזיקר X ולסיניות רבות המקנות תחושת עושר בתא הנוסעים, גם כאן יש לנו רשימת טרוניות בדגש על תפעול מערכת המולטימדיה אשר חרף הצג האיכותי והגרפיקה הנאה אינה קלה לשימוש עקב ריבוי תפריטים ושכבות. בנוסף, מתגי החלונות הפוכים, נשמעת יבבת אזהרה להולכי רגל עד למהירות 30 קמ"ש, ואין וילון הצללה מובנה לגג אלא רק וילון פריק הדורש הרכבה מסורבלת.
הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בדומה לרוב הדגמים בסגמנט הודות למרכב וגחון מוגבהים. המושבים הקדמיים נאים אך מעט דקים ובסיסם קצר לנוסעים גבוהים. המושבים הקדמיים כוללים כיוונון חשמלי, זיכרונות וחימום, אך היינו שמחים לקבל גם אוורור מושבים ואפשרות לכיוונון זווית בסיס המושב. שדה הראיה טוב לחזית ולצדדים הודות למראות צד תלויות, אך הראות לאחור מוגבלת בשל העיצוב המשתפל המכתיב שמשה אחורית קטנה. מערך מצלמות 360 מעלות מצוין מפצה על כך בחניה ברוורס.
מרווח הפנים מפתיע לטובה. הפלטפורמה החשמלית הטהורה מאפשרת ניצול מיטבי של חלל הפנים, עם מרווח נדיב לצמד מבוגרים מאחור שיהנו בנוסף מפתחי מיזוג בקורות B, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, ותאורת קריאה. קו החלונות האחוריים המיתמר אל קורה C עלול ליצור תחושה קלסטרופובית לילדים, והגג הפנורמי שאינו כולל הצללה מובנית כאמור, עשוי להוות אתגר בחודשי הקיץ.
פתרונות האחסון מונים תא נדיב בקונסולה המרכזית עם כיסוי מגנטי מתקפל, תא נוסף קטן מתחת למשענת היד המרכזית, תא כפפות נטול דיפון, ותאי אחסון בדלתות. סוככי השמש כוללים גם תאורת איפור. תא המטען מציע נפח סביר של 350 ליטרים עם מפתח רחב, וסף ההטענה אינו גבוה במיוחד. קיפול המושב האחורי יביא למשטח טעינה מפולס גדול. דלת תא המטען החשמלית נפתחת במחוות רגל. בתא המטען יש תאורה, שקע 12 וולט, ווי תליה וטבעות עיגון. מתחת לרצפתו נמצאת ערכת תיקון תקר. הפלטפורמה החשמלית מאפשרת גם תא מטען קדמי צנוע בנפח 15 ליטרים לאחסון כבל הטעינה.
קרבה לרכב עם השלט, מלווה במופע אורות מסוגנן. אין כאן לחצן הפעלה וקודן מיותרים, ובורר ההילוכים ממוקם כיאות מאחורי גלגל ההגה. תחילת נהיגה בעיר מבליטה יבבת התראה להולכי רגל עד למהירות 30 קמ"ש החודרת אל תא הנוסעים. כיול מתלים הדוק בבסיסו ומהלך ראשון סגור, מקנה נוחות נסיעה בינונית בעיר, כך שמעבר על פני שברים ובורות יעבירו רטט מסוים אל תא הנוסעים. מחוץ לעיר מאפשרת נוקשות המתלים יציבות כיוונית טובה וריסון ראוי על גלי אספלט.
בידוד הרעשים טוב ונשמעים רק מעט רעשי רוח וכביש במהירות תלת ספרתית, אך גם עליהם ניתן להעפיל באמצעות מערכת שמע נהדרת עם 14 רמקולים מבית Harman Kardon המוצעת בגרסה זו. הבלימה הרגנרטיבית זוכה לשבחים ואוספת נקודות הודות לפונקציית E-PEDAL המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת שאינה מתאפסת בכל כיבוי של הרכב, פועלת בכל מצבי הנהיגה (אקו, קומפורט, וספורט) ומתפקדת באופן אחיד ועדיף בעשרות מונים ביחס לאחים החורגים.
ביצועים לינק אנד קו 02
מערכת ההנעה החשמלית בלינק אנד קו 02 כוללת מנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 272 כ"ס (200 קילוואט) ומומנט מרבי של 35 קג"מ המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות, ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. התגובות זריזות ומיידיות, במיוחד במצב ספורט. היתרון ביחס לשלל דגמים בהספק 204 כ"ס מורגש כך שביחס לחשמלית חד מנועית מדובר בביצועים מכובדים בהחלט.
התנהגות הכביש טובה גם היא, הן ביחס לסגמנט והן ביחס לאחים לפלטפורמה. הכיול ההדוק מרסן את תנודות המרכב ואת זוויות הגלגול גם בנהיגה מהירה בכביש רצוף פניות. לא מדובר בהתנהגות ספורטיבית, אך ביחס לרכבים חשמליים מקבילים, מדובר ביכולת מכובדת ועדיפה לרוב, אליה חובר הגה במשקל מעולה המפרגן בפידבק מלאכותי חביב. ניתוק הבקרות מאפשר משחקי זנב קלילים ומבוקרים, אך המשקל הרב אינו מעודד זאת. הבלמים בעלי כושר תאוטה הולם, ומגובים כאמור בבלימה רגנרטיבית מצוינת.
טווח נסיעה לינק אנד קו 02
לינק אנד קו 02 מצויד בסוללה בקיבולת 66 קוט"ש ברוטו (62 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 465 ק"מ בגרסה הנבחנת או 435 ק"מ בגרסת הכניסה. הפער לטובת גרסת המבחן הבכירה מיוחס לכונס אוויר אקטיבי ולצמיגי פירלי עדיפים. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט AC המאפשרת טעינה מלאה תוך 7.5 שעות. טעינה מהירה בהספק 150 קילוואט DC מאפשרת טעינה מ- 10% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך כ- 30 דקות. בנוסף קיים מתאם V2L לחיבור מכשירי חשמל ביתיים לשקע הטעינה.
בנסיעת המבחן שכללה ברובה נהיגה מנהלתית במצב אקו עם פונקציית E-PEDAL (בלימה רגרנטיבית בעצימות מרבית) פעילה, ומזגן מכוון לטמפרטורה של 22 מעלות, התקבלה צריכת חשמל של 5 ק"מ לקוט"ש שמשמעותם טווח נסיעה אמיתי של 310 ק"מ בתנאים אלו. עמדה ביתית בהספק 11 קוט"ש הטעינה את מחצית הסוללה בשש שעות. מכסה פתח הטעינה ממוקם במקומו הקלאסי כפתח תדלוק ואינו כולל פתיחה חשמלית. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה לינק אנד קו 02
לינק אנד קו הינו עוד מותג סיני צעיר הקיים משנת 2016. לינק אנד קו 02 הינו הדגם השני במבחר, והחשמלי המלא הראשון של המותג, כך שטרם נצבר עימו ניסיון משמעותי בארץ או בעולם. לצד זאת, יש לזכור שברכבים חשמליים צפויה אמינות עדיפה על רכבי מנוע בעירה פנימית בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים.
לינק אנד קו 02 משווק בישראל עם אחריות מלאה למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת למשך 8 שנים או עד 200,000 ק"מ. טיפולים נדרשים אחת לשנתיים או בכל 40,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,000 ₪ לשנה, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות לינק אנד קו 02
לינק אנד קו 02 טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך אחיו לפלטפורמה שנבחנו, זכו כולם לציון מרבי של חמישה כוכבים. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען בעומסי תנועה, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה ומרכוז בנתיב, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני התנגשות בנסיעה לאחור, חיישני חניה היקפיים, ניטור עייפות נהג, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, בקרת מהירות ISA, ומצלמות היקפיות 360 מעלות. גרסת Halo מוסיפה התרעת תנועה חוצה מלפנים, סיוע בהתחמקות ממכשול, ומעבר נתיב אוטומטי בהפעלת איתות.
בדומה לרכבים מודרניים רבים, ובפרט רכבים סיניים, תפקוד מערכות התרעת מהירות ועייפות הנהג מתריעות ללא הרף. בנוסף, מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה קפדנית בצורה יתרה שאינה מאפשר נהיגה נינוחה ללא התערבות תכופה. בפועל בכל נסיעה נטרלנו את שלוש המערכות הללו, אך נטרול זה דרש לא פחות מ- 13 לחיצות על תפריטים ואישורי ניתוק בכל תחילת נסיעה. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר לינק אנד קו 02
לינק אנד קו 02 משווק בשתי גרסאות לבחירה. גרסת PRO מוצעת במחיר 169,900 ₪ וכוללת בין היתר מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, ריפוד דמוי עור, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים בקורות B, תפעול קולי, 8 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית, גג פנורמי קבוע עם כיסוי, וחישוקי 19 אינץ'.
גרסת Halo הנבחנת מוצעת במחיר 176,900 ₪ ומוסיפה לרשימה משטח טעינה אלחוטית לשני מכשירים, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים, תאורת אווירה צבעונית, וגריל תחתון אקטיבי לשיפור האווירודינמיות. תמיכה באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו תגיע רק בהמשך השנה. כל צבע חיצוני ותא נוסעים בצבעים בהירים אינם דורשים כל תוספת מחיר. זוהי מדיניות שיווק ראויה לשבח ולחיקוי.
לינק אנד קו 02 מהווה תמורה מעולה למחיר. התמחור, הדומה לתמחורם של רכבים משפחתיים סטנדרטיים וכן לתמחורם של רכבים מתחרים השולטים בשוק הרכב החשמלי בישראל כגון BYD אוטו 3, מבליט את שלל יתרונותיו של לינק אנד קו 02. גם ביחס לאחיו לפלטפורמה, לינק אנד קו 02 מקנה את התמורה הטובה ביותר, היות ואינו רושם נחיתות מהותית ביחס אליהם אך מתומחר בהפרש המשחק לטובתו. כרכב חשמלי לינק אנד קו 02 מספק טווח נסיעה ריאלי ממוצע ופרקטי לצד שלל יתרונות סיניים מסורתיים כגון אבזור עשיר, תא נוסעים מחניף, עיצוב מצודד וביצועים חזקים. לינק אנד קו 02 אינו חף מחסרונות שרובם משותפים לרוב הדגמים הסיניים המודרניים ומתמקדים בהנדסת האנוש, אך בשורה התחתונה יש כאן חבילה משתלמת במחיר המכוון אל פלח השוק הנרחב ביותר עם יכולות מרשימות ביחס ליתר הדגמים בסביבת מחירים זו.
| לינק אנד קו 02 Halo 272 כ"ס חשמלי | |
|---|---|
| מנוע | מנוע חשמלי אחורי |
| הספק מרבי | 272 כ"ס |
| מומנט מרבי | 35 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,460 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,845 מ"מ |
| גובה כללי | 1,573 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,755 מ"מ |
| נפח תא מטען | 350+ 15 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,820 ק"ג |
| תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) | 5.5 שניות |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| קיבולת סוללה | 66 קוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 465 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 330 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 16.3 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 20.0 קוט"ש ל-100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 176,900 ₪ |
קבוצת כדורי, יבואנית סקיוול לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף מועדון הצרכנות הוט, במסגרתו מציעה החברה עסקת ...
קובי זוילי 25 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
גיאו מובילטי, יבואנית ג'ילי וזיקר לישראל, יוצאת במבצע בשיתוף עם מועדון הצרכנות חבר במסגרתו מציעה החב...
קובי זוילי 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025